Homefront bara fem timmar långt

Robot
Homefront bara fem timmar långt

Utvecklarna i blåsväder efter avslöjandet om bara fem timmars singelkampanj – försvarar längden med att den är jämförbar med konkurrenternas.

#homefront, #kaos-studios


Medlem
Homefront bara fem timmar långt

Vad är en expertspelare? En som rushar?
Själv föredrar jag att läsa/hitta allt i ett spel.

Medlem

Vad menas med "Expertspelare"? För mig låter det som en hyfsad gamer som kan ta en första position i CS ibland. Då snackar vi ganska många spelare... i konsoltermer blir det en gamer som tar en förstaplats i Killzone 3, Call of Duty eller Halo spelen då och då. .__.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

En expertspelare är någon som klarar Homefront på under fem timmar.

Medlem

Kommer väl som vanligt vara folk som tar sig igenom spelet så snabbt dom bara kan och sedan klagar på att det är för kort, istället för att göra allt som man kan göra i spelet och få ut mer av det. Men "sånna är dom, o de ä inget å göra åt det" som man brukar säga.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Aja. Ett kort spel är inte alltid synonymt med ett dåligt spel.

Medlem

dom är iallafall ärlig om längden och inte hittar på löngner om sitt spel längd mässigt som t.ex. GG gjorde med killzone 3 :/(jävligt bra spel fortfarande)


signatur

ID software, FPS gudarna!

Medlem

Homefront är mer MP fokuserat, en applåd dock för att de vågar säga sanningen.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Det är väl upp till var och en hur lång tid det tar?

Medlem

varför kan inte fler spel ha typ 10-13 timmars sp? får hoppas att man inte behöver mjölka sig igenom spelet för att få ut en 8-9 timmar av det.

Medlem

Så, då måste jag löpa igen om på Easy för att vara "expert" men njuta av 8-10h på "svåraste" som en n00b. Älskar när man får tolka fritt

Halo Reach kan man ju löpa igenom på svåraste nivån med alla skallar på långt mindre, vissa banor tar bara 4minuter
Sen för oss icke-experter kan det ta betydligt längre tid

Vissa spelar ju första Quake på 45 min.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Ish
Medlem

Varför whina över en kort singelplayer kampanj i ett MP fokuserat spel?


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Inaktiv

Om man främst vill spela spelet i single player så är det ju tråkigt.

Jag tror att det här helt enkelt är spelbolagens sätt att hantera ett problem som uppstår då utvecklingskostnaderna skjuter i höjden medan priserna stagnerat. De kan inte göra spelen dyrare och de kan inte göra dem fulare så därför så skär de där de kan skära: i spellängden.

Medlem

Googla Morrowind speedrun, liksom.

Nog kan man springa igenom ett spel snabbt, det är inte en faktor som ensam säger något om ett spel. Och MP'n verkar ju vara attraktiv i det här spelet, i mångas ögon.

Inaktiv

ser ut att vara ett tråkigt spel....

Medlem

Hursomhelst är det synd att FPS går mot att bli "långsfilmslånga". Kanske inte går att jämföra med Operation Flashpoint ... men det spelet kunde man hålla på med i flera dagar.


signatur

Have a good time!

Medlem

Detta förstärker ej köpvarningen för mig. Detta och det faktum att alla ingame bilder ser RIKTIGT risiga ut.

Medlem

Jag ruscha igenom TFU2 på 2 och en halvtimme. Sen märkte jag att där fanns inte ens multiplayer. 5 timmar är alltid kort, men detta är väl liksom ett multiplayer-fokuserat spel, så då är det väl enkelt förlåtet.

Medlem

Precis som Crysis då!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Skägg.
10 Chambers

Körde klart det imorse, recension den 15:e!


signatur

Calle:
Är du en expertspelare?

Medlem

Härligt Calle, jag ser fram emot recensionen! Se till att granska alla detaljer ordentligt
Det verkade vara ett mycket längre spel, hoppas achievements/trophies ökar kampanjens längd


signatur

Game long and prosper

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Sebastian Lind:

Calle:
Är du en expertspelare?

Jag skulle inte kalla mig en expert, kanske mer ett proffs


signatur
Medlem

Om det är högsta svårighetsgraden så är 5 timmar ingenting, men om fokus ligger på MP så är det inte riktigt så illa som det låter. Om fokuset däremot legat på SP hade det varit på tok för kort. Sedan beror det på om de "rushade" igenom spelet eller inte, finns de som rushat igenom HL 2 på under två timmar och det spelet tar betydligt längre tid än så om man spelar det som det är tänkt. Här finns fler spel som klarats på avsevärt kortare tid än det normalt tar (s.k Speedruns), http://speeddemosarchive.com/

Medlem

Tur man skaffar sig detta för både SP och MP då. Både COD MW2 och BLOPS tog ju knappa 4-5 h per spel att spela igenom. Fanns inte heller så mycket att upptäcka runt hörnen eller så. Verkar vara så de flesta spelen utvecklade främst mot konsol marknaden kommer att vara i dagsläget och sedan expandera på sikt med banor och DLC:er som ger lite mer liv i spelen. Trist tycker jag - men om MP är bra så väger det ju upp en del om det är det man är ute efter.


signatur

A badly drawn wolf

Medlem

Varför detta fokus på längden? Det är väl kvalitén som räknas. Visst, ett dyrt spel som är kort kanske inte känns prisvärt men då kanske spelet bör säljas billigare?


signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Medlem

ehm.. varför bryr sig folk?
det är inte precis som om FPS spel idag försöker ha story och vettig singleplayer. allt är multiplayer när det kommer till FPS, med extremt få undantag. (och alla undatagen säljer dåligt mind you).


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

ehm.. varför bryr sig folk?
det är inte precis som om FPS spel idag försöker ha story och vettig singleplayer. allt är multiplayer när det kommer till FPS, med extremt få undantag. (och alla undatagen säljer dåligt mind you).

Det finns fortfarande spelare som lägger ner mer tid åt SP än MP i ett spel. Och visst har tiden betydelse, om jag kunde klara Swat 4 eller Ravenshield på högsta svårighetsgraden på 5 timmar skulle jag inte tyckt att priset jag betalade var värt vad jag fick. Innan MP slog igenom tack vare spel som Q3, UT och BF så var denna del något som utvecklarna lade ner mycket tid på. Splinter Cell utan en stark SP del hade knappast varit lika framgångsrikt som att behålla denna del men lägga till en genomarbetad MP del med.

Medlem

Allting handlar om replay value, ren ärlig replay value, nöje att spela om och om igen. MW1 tillfredsställde mitt sug på det med arcade mode, men inte MW2 som saknade det, Left 4 Dead liren har ordentligt med det, har inga tankar om Homefront men - hoppas det har det! Istället för "Play again to get all achievements" som verkar så vanligt


signatur

Jag är numera långhårig enbart i sinnet.

12
Skriv svar