Minecraft server fråga

Medlem
Minecraft server fråga

Hej
Nu är det så att jag har lyckats få upp en minecraft server för mina kompisar. Men grejen är att jag vill få dem att joina min server, men hur?

Ska jag ge dem min IP? Eller skriva i Localhost? Eller använda Hamachi? Jag har provat detta men jag vet inte om det är fel på alternativen jag har skrivet eller om det är fel de gör :/

Så om någon hygglig själ kan hjälpa mig vore det snällt.

MvH Tobbe

PS: har kollat på google, men har inte hittat.

Medlem

ip, se till att porten e öppen så ska allt fungera


signatur

Intel kvadrubbelcore 400ghz, 6k interminne 10000mhz, 5yotabite hårdisk, Radeon 7770x6 10gb.

Medlem

När du startar din server med Minecraft_Server.exe för första gången så kommer en fil som heter "server.properties" att skapas i samma mapp som du har Minecraft_Server.exe i. Denna måste du redigera med en textredigerare (t.ex. notepad) och ändra på raden "online-mode=false" till "online-mode=true". Sen är det bara för dig att ge ut din IP-adress till dom som du ska spela med!

Annars går också hamachi bra att använda. Då behöver du inte använda server.properties alls.
Lite mer läsning om server.properties filen:
http://www.minecraftwiki.net/wiki/Server.properties


signatur

Have a good time!

Medlem

Ah okey då har jag antagligen inte gjort något direkt fel :/ Tack.

men om jag startar en server på en dator här hemma och går in på minecraft på en annan och lyckas komma in på servern. Betyder det att porten är öpen?

Medlem
Skrivet av cyberzaikoo:

Ah okey då har jag antagligen inte gjort något direkt fel :/ Tack.

men om jag startar en server på en dator här hemma och går in på minecraft på en annan och lyckas komma in på servern. Betyder det att porten är öpen?

Varsegod!

Nej, det betyder inte per automatik att porten är öppen. Det betyder mest bara att det fungerar via LAN.


signatur

Have a good time!

1
Skriv svar