Nya bilder på Dead Island

Robot
Nya bilder på Dead Island

Strömladdade machetes, hungriga zombies och bristande tandhygien.

#nyhetstips, #dead-island


Medlem
Nya bilder på Dead Island

Längtar som fan till det här spelet men det förstörde lite när dom berättade att det kommer finnas vissa special infekterade en som var väldigt lik boomern i l4d "en tjock zombie som kommer att försöka sprängas ibland er eller som man måste försöka utlösa innan den kommer åt dig på nåt sätt"

Medlem
Skrivet av sgt_lol:

Längtar som fan till det här spelet men det förstörde lite när dom berättade att det kommer finnas vissa special infekterade en som var väldigt lik boomern i l4d "en tjock zombie som kommer att försöka sprängas ibland er eller som man måste försöka utlösa innan den kommer åt dig på nåt sätt"

Varför tycker du att det är dåligt?

Jag hoppas att Dead Island blir mer surival horror än t.ex. Dead Rising 2 där spelet gick ut på att på olika sätt döda zombies. Döda zombies för sakens skull är roligt i ungefär 10 minuter.


signatur

Have a good time!

Medlem

Vad är Dead Island? Är det till konsolskräp eller en riktig spelplattform som PC?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Brain:
Skrivet av sgt_lol:

Längtar som fan till det här spelet men det förstörde lite när dom berättade att det kommer finnas vissa special infekterade en som var väldigt lik boomern i l4d "en tjock zombie som kommer att försöka sprängas ibland er eller som man måste försöka utlösa innan den kommer åt dig på nåt sätt"

Varför tycker du att det är dåligt?

Jag hoppas att Dead Island blir mer surival horror än t.ex. Dead Rising 2 där spelet gick ut på att på olika sätt döda zombies. Döda zombies för sakens skull är roligt i ungefär 10 minuter.

Nej men tycker inte om konceptet med övermutarande sprängande zombies eller jo det kan vara kul men räcker med att l4d har det. Jag har inga tvivel om att spelet kommer bli bra och vissa special infekterade tror jag kommer passa in helt okej som t.ex nån zombie som springer lite snabbare än dom andra eller en lite biffigare zombie med mer styrka osv

Medlem

@Tybalt
Don't fall for the troll!

Spelet ser riktigt lovande ut och med tanke på antalet zombies etc vi snackar om så tror jag inte spelet ser så snyggt ut till konsolerna som det gör på de här bilderna. Men man vet ju aldrig, kanske har de hittat någon helt otroligt bra optimeringsteknik. Hoppas gör jag i alla fall, konceptet bringar ju lite fräscht liv i genren. Nu hoppas jag bara att någon gör samma sak med den mer omfångsrika genren "FPS". -___-'


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Ser ut som FZ crew på semester

Techland kommer sätta ihop ett spel som funkar på många olika plan, men förmodligen blir det mest underhållande utan att vara "djupt". Trailern var OK, men förvänta er inga underverk.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Proximately:

@Tybalt
Don't fall for the troll!

Spelet ser riktigt lovande ut och med tanke på antalet zombies etc vi snackar om så tror jag inte spelet ser så snyggt ut till konsolerna som det gör på de här bilderna. Men man vet ju aldrig, kanske har de hittat någon helt otroligt bra optimeringsteknik. Hoppas gör jag i alla fall, konceptet bringar ju lite fräscht liv i genren. Nu hoppas jag bara att någon gör samma sak med den mer omfångsrika genren "FPS". -___-'

*lägger en ispåse på... troll-... blåsan?*


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Om zombie'na kan springa så kan de lika gärna ha allt annat skräp de har i L4D. Varför inte göra så att de kan använda vapen och andra saker när ni väl är på G. Slakt av ännu ett spel som kunde varit ett "äkta" zombie spel
Dead Rising 2 hade zombies som de ska vara, enligt mitt tycke, tills de där queen bee och snabba zombie mobsen kom fram. Hur resten av spelet var är en annan fråga. Men de ska inte rusa fram som i L4D, då kunde de lika gärna heta extremt hungriga kannibaler med hudproblem istället för zombies.

Men antar att har man inte lyckats göra ett spel som klarar av flera hundra zombies på skärmen samtidigt så måste man ju göra stressfaktorn på något annat sätt, som valve gjorde med L4D.
Om de gör att 1/100 mobs är snabba i Dead Island så är det möjligt att det fungerar, annars blir det ju bara en L4D kopia på en ö.
Halv-dissar spelet just nu, men det är långt kvar innan release och mycket kan hända.

Medlem
Skrivet av Fuidama:

Om zombie'na kan springa så kan de lika gärna ha allt annat skräp de har i L4D. Varför inte göra så att de kan använda vapen och andra saker när ni väl är på G. Slakt av ännu ett spel som kunde varit ett "äkta" zombie spel
Dead Rising 2 hade zombies som de ska vara, enligt mitt tycke, tills de där queen bee och snabba zombie mobsen kom fram. Hur resten av spelet var är en annan fråga. Men de ska inte rusa fram som i L4D, då kunde de lika gärna heta extremt hungriga kannibaler med hudproblem istället för zombies.

Men antar att har man inte lyckats göra ett spel som klarar av flera hundra zombies på skärmen samtidigt så måste man ju göra stressfaktorn på något annat sätt, som valve gjorde med L4D.
Om de gör att 1/100 mobs är snabba i Dead Island så är det möjligt att det fungerar, annars blir det ju bara en L4D kopia på en ö.
Halv-dissar spelet just nu, men det är långt kvar innan release och mycket kan hända.

Det kommer inte vara springande wannabe zombies som i l4d det kommer vara dom gamla hederliga fylle zombiesarna i dead island men kommer finnas vissa special infekterade som jag skrev ovan har bara bekräftelse på 2 det är en som är väldigt lik boomern i l4d och sen en som är lite snabbare än dom vanliga smittade

Medlem
Skrivet av Fuidama:

Om zombie'na kan springa så kan de lika gärna ha allt annat skräp de har i L4D. Varför inte göra så att de kan använda vapen och andra saker när ni väl är på G. Slakt av ännu ett spel som kunde varit ett "äkta" zombie spel
Dead Rising 2 hade zombies som de ska vara, enligt mitt tycke, tills de där queen bee och snabba zombie mobsen kom fram. Hur resten av spelet var är en annan fråga. Men de ska inte rusa fram som i L4D, då kunde de lika gärna heta extremt hungriga kannibaler med hudproblem istället för zombies.

Men antar att har man inte lyckats göra ett spel som klarar av flera hundra zombies på skärmen samtidigt så måste man ju göra stressfaktorn på något annat sätt, som valve gjorde med L4D.
Om de gör att 1/100 mobs är snabba i Dead Island så är det möjligt att det fungerar, annars blir det ju bara en L4D kopia på en ö.
Halv-dissar spelet just nu, men det är långt kvar innan release och mycket kan hända.

OK! Du gillar inte Left 4 Dead. Misströsta inte! Jag är väääldigt säker på att Dead Island inte alls blir likt Left 4 Dead.


signatur

Have a good time!

Medlem

Detta anses nog lite dumt tänkande, men anledningen till att jag inte gillar L4D är att det kallas för zombies (då de enligt min åsikt inte faller in på den kategorin, att de SER ut som dem, gör dem inte till det) spelet har ändå sin charm.
Jag skulle nog tyckt mer om L4D om det var aliens istället för zombies. Men om man skulle byta ut alla zombies till någon form av motsvarighet av aliens så skulle det nog inte blivit lika populärt. Zergs eller Xenomorphs skulle kunnat vara bra ersättare till dessa "zombies"
Ska bli intressant att se lite ingame spelande från Dead Island, antar att mina farhågor kommer besvaras då.

Medlem

Sheeet!

Arga tyska turister som har blivit Zombiefierade, kan det bli värre?

Ser lagom bra ut, kan bli kul..
Kan man köra bil i't tro?

Medlem

Varför springer han runt med någon form av magisk machete som lyser blått och blixtrar?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Varför springer han runt med någon form av magisk machete som lyser blått och blixtrar?

Man kan hitta blue prints i spelet o bygga egna vapen så antar att han suttit ihop nån slags tazer med macheten

Inaktiv
Skrivet av Tybalt:

Vad är Dead Island? Är det till konsolskräp eller en riktig spelplattform som PC?

sant

Medlem

jag tycker det ser lovande ut, lite som resident evil meets left 4 dead.

Medlem

Jag hoppas innerligt att det här blir bra, för det kan bli så bra om gjort på ett bra sätt? Hoppas hoppas...


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Hoppas på tredje persons perspektiv iaf


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Skulle gärna kunna tänka mig zombies som springer men jag vill då inte ha massa super zombies som kräks , skjuter en lång tungor eller kan leka ninja

Medlem

Fanns ju ett gäng "mods"(config filer) till första L4D som tog bort Special Infected, Ökade antalet normal infected från typ 75 max på banan till typ 300 eller vad man nu ville. Kunde tillochmed göra så bara headshots dödade och body shots bara "knuffade tillbaks" infected. Brukade köra mycket med dessa och blev mycket roligare då Inte sett nåt likande till L4D2 tyvärr :S Tyckte själv att just Special Infected förstörde L4D, springande zombies kan jag leva med faktiskt..

Skoj!
kort och gott inlägg.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av kaem79:
Skrivet av Tybalt:

Vad är Dead Island? Är det till konsolskräp eller en riktig spelplattform som PC?

sant

Don't go there boys!


signatur
Medlem

Börjar bli något orolig att rpg delen av dead island tycks krympa. Jag har för mig att det presenterades som ett (survival) fps-rpg för några år sedan, ett zombie-fallout3 på en ö ... inte dead rising i oceanien.

Medlem

De bilderna är väl en dryg månad gamla?

Medlem

Kör in skräck känslan ifrån första Resident Evil när det släpptes till playstation 1 con, Låt det vara ruggig & osäker stämning från början till slut. Håll inne på krutet & ja, låt det bli ett överlevnads spel. Obs, inte Left4 dead hettz!

1
Skriv svar