The Germanic pagan temple at Uppåkra

Medlem
The Germanic pagan temple at Uppåkra

The Germanic pagan temple at Uppåkra.
In 2000--2004, excavations in Uppåkra, south of Lund in Scania revealed that a heathen hof was located there for several hundred years.

http://www.youtube.com/watch?v=lnuK5HiUtSY&feature=channel_vi...

Medlem
Skrivet av BirkaViking:

The Germanic pagan temple at Uppåkra.
In 2000--2004, excavations in Uppåkra, south of Lund in Scania revealed that a heathen hof was located there for several hundred years.

http://www.youtube.com/watch?v=lnuK5HiUtSY&feature=channel_vi...

Och vi ska diskutera......vaddå?


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Om du vill diskutera historia kan du starta en tråd ämnat om det. Istället för diffusa skum-trådar.

Trevligare ton, pågar!.
Men jo du kan skapa EN historia tråd för att hålla forumet lite mer städat då du skapar en ny tråd för istort samma ämne.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Nestor: Jag har redan skrivit att de är till för dem som är intresserade av historia. Är du inte intresserad så behöver du inte titta eller kommentera.

Medlem
Skrivet av BirkaViking:

Nestor: Jag har redan skrivit att de är till för dem som är intresserade av historia. Är du inte intresserad så behöver du inte titta eller kommentera.

I en helt annan tråd ja.
Jag är inte intresserad av att leta i andra, snarlika trådar, efter diskussionsunderlaget för den aktuella tråden ifråga.

Sen undrar jag fortfarande lite vad det är vi ska diskutera om templet du hänvisade till med , en förvisso intressant, youtube-länk.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Ok jag kan fixa en historie tråd nästa gång jag postar. Som sagt tråden är till för dem som är intresserade av historia. Är du inte intresserad så behöver du inte kommentera.

Medlem
Skrivet av BirkaViking:

Ok jag kan fixa en historie tråd nästa gång jag postar. Som sagt tråden är till för dem som är intresserade av historia. Är du inte intresserad så behöver du inte kommentera.

Historieintresse har jag definitivt, men då vill jag också diskutera i en historietråd med lite mer substans i.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Som sagt jag får fixa en historie tråd nästa gång jag postar. Dock finns det ju en hel del substans (info) i videon från youtube.

Medlem

Jag förslår att du startar en tråd och döper den till Svensk Historia eller annat valfritt. Där kan du ta upp alla de element du vill och vi kan hålla en diskussion.

1
Skriv svar