Mafia II blir ditt för en hundring

Robot
Mafia II blir ditt för en hundring

Steam rear ut gangsterdramat i drygt ett dygn till.

#mafia-ii


Medlem
Mafia II blir ditt för en hundring

Så jävla värdelöst att man inte kan fortsätta efter att man klarat av storyn.
Visst man kan ladda valfritt mission men det är ju knappast samma sak.

Medlem

Jag hade köpt det om det varit i höstas.

Medlem

Tycker absolut att spelet är värt det. Jag blev lite besviken första gången jag körde det, men när jag körde om det och tog tid på mig, utforskade, skaffade bilar osv. så uppskattade jag det mycket mer!


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem

För mycket köra bil i spelet

Medlem

Så jävla bra spel Har köpt alla expansioner samt spelat igenom sp 2 gånger


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

sjukt bra story i det spelet!

Medlem

Lite multiplayer i det spelet så hade jag varit en lite gladare människa. Bra spel annars

Medlem

Vad jag vet finns ingen patch som fixar buggen där spelet fastnar i en laddningenssekvens efter att man gått in för att betala tillbaka pengarna. Ska man komma förbi så måste man spela om banan och sedan spela på ett speciellt sätt för att komma vidare, det är inte acceptabelt som jag ser det... lösa problem ska utvecklaren göra, inte spelaren genom att försöka undvika att buggarna triggas. Bra spel annars dock.

Medlem

Riktigt bra men kort... och lite upprepande...(får allt, förlora allt, få allt, förlora allt)

Medlem

synd att det inte ens är värt 100kr.. så dåligt va det.

Medlem

Hmm?? Kanske man skall köpa det nu då????????


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Inaktiv

Bra story men alldeles för hårt styrt. Vad är poängen med att göra en enorm stad om man sedan knappt kan göra något i den?

Sedan kan jag inte låta bli att fundera på varför inget DLC till det spelet kommit där man spelar som Vito i Italien under WW2, det tror jag konsumenterna hade gillat och det hade varit rätt enkelt för dem att fixa.

Inaktiv

Känns som det floppade lite.


signatur

War never changes.

Visst floppade det "lite", för det var inte det spel vi förväntade oss. "Shoot 'em up"-sekvenserna var riktigt bra, men då de bara höll i ca. 4 - 5 minuter, så var det inget som man blev särskilt engagerad i. Köra bil med keyboard var ingen höjdare precis, klick, klick...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Skitsamma, 10 euro kan det vara värt.


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem

10 euro kan det va värt, räcker att det är kul ett par timmar så har man fått valuta för pengarna.

Medlem

100kr om det INTE var till steam hade jag lätt gett men orkar inte med steam.


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem

finns det inte billigt till xboxen någonstans tro? för lat att kolla det just nu... kanske kollar priset imorn när jag plockar upp dragon age 2.

Medlem

Anagligen det mest påkostade taxi spelet som finns, så gillar man köra folk från punkt a till b 100 gånger om så kan det ju vara värt det.

Medlem

mafi 2....hade potenial men ge oss freroaming! gillade det så lite så jag tog bort det efter halva spelet..nej tack ni kan ge bort det gratis, kmr aldrig mera installers på datorn


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Tycker folk är lite väl negativa i den här tråden nu. Är man ute efter ett riktigt sandlådespel i stil med GTA så blir man klart besviken på Mafia 2 men om man hänger med i berättelsen så inser man snabbt att det är ett av de bäst berättade spelen på länge, kanske någonsin. Spelade igenom det på PS3 när det kom och var förvisso besviken när det tog slut då jag tyckte det var kort och utan den frihetskänsla som infann sig i första spelet men jag hade å andra sidan fått delta i en flera timmar lång interaktiv film. Det var inte värt dom 500kr jag betalade för spelet men för 10€ så är det ingen tvekan om att man får mycket för pengarna.

/ LordDaimos

Medlem

Spelet levde inte upp till mina förväntningar. Det är helt ok, men långt ifrån lika grymt som första.

Medlem

Vilka förväntningar jag hade på det här spelet med tanke på hur bra 1:an var och faktiskt fortfarande är på många håll. Men fy fan vad besviken jag blev. Ett påkostat sönderscriptat spel som blev högst mediokert förutom storyn, röstskådespelet som hade vissa kvalitéer och musiken. Kändes snarare som dom gick ett steg tillbaka med 2:an när dom exkluderade en massa godis och saker man borde kunna göra. Dom säger att dom ville fokusera på storyn istället för att göra ett sandlådespel men SÅ jävla bra var inte storyn även om den var bra. Stela firefights, kändes bl.a som 1911 colt vägde ett ton när man sköt med den även om det inte är någon ärtpuffra naturligtvis.

Kör hellre igenom Mafia 1 istället för den här högst överskattade historian.

Medlem

Helt ok spel med en någorlunda underhållande story. Dock är det inget spel du kör om efter att du klarat det.
Förvänta er inget GTA..,

Medlem

Om du gillade ettan så råder jag dig att hålla dig borta från detta skräp. Det finns bara en intressant och trovärdig karaktär i detta spel, enligt mig är det Henry. Men det är inte värt 100 kr att förstöra det fina minnet du kanske redan har av Mafia 1. Jag kommer för evigt ha en smutsig själ och ett sargat minne efter att ha spelat detta spel som inte förtjänar Mafia 2 titeln.

Medlem

Mafia var riktigt bra... och eftersom man då använde det som måttstock när uppföljaren kom så blev man faktiskt besviken. Så den hundringen sparar jag till ett riktigt bra spel istället.

Sim City 5 kanske... ett av de spel man väntar på...

1
Skriv svar