Nintendo förklarar speltorkan till Wii

Robot
Nintendo förklarar speltorkan till Wii

Kirby's Epic Yarn undantaget har det varit tunt om Nintendo-publicerade Wii-spel under 2011, och även på sikt ser det skralt ut. Nintendo förklarar varför.

#nintendo, #kirbys-epic-yarn, #mario-sports-mix, #pokemon-black-version, #the-legend-of-zelda-skyward-sword, #the-last-story


Medlem
Nintendo förklarar speltorkan till Wii

Nu får E3 snart komma, vill se Reggie live ^^

Medlem

Om de bortförklarar det med att "– Uppriktigt sagt har vi skjutit på några Wii-släpp så att vi kan fokusera på vår bärbara verksamhet. Vi jonglerar redan två stora bollar. Att lägga till en tredje vore utmanande." så betyder det väl helt enkelt att de indirekt erkänner att tredjepartsstödet till Wii är ganska hemskt? :-/


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

Beror väl snarare på att Nintendo aldrig kommer lägga till någon ny spelserie i sin portfölj utan fortsätta sin ständiga pengamjölkning av 80-talsveteranerna. Blir inte så många spel då.

Medlem

Xenoblade och The Last Story bör släppas här då de verkar vara de absolut bästa spelen Wii har att erbjuda, därför är det så konstigt att dom inte kommer.

Antar att Nintendo inte har resurser till att översätta spel med mycket text i dom, fast dom tjänat så extremt mycket pengar de senaste ~5 åren. Om det har mer text än Ice Climber så är det inte värt en lansering i väst?

Medlem

Hade en del extra pengar förra året så jag köpte ett Wii + Band Hero. Rätt kul i början. Sen tänkte jag och min sambo att vi borde ha lite fler spel. Vi software chippade den för att kunna provspela lite (eftersom spelen är dyra ville vi vara säkra på att vi bara köpte bra spel). Hur många spel hittade vi? (bland ca 300 nerladdade)

två jävla spel var allt.... och det var Tetris och Monopol. Nej usch för denna konsollen! Grafiken bryr jag mig inte så mycket om, men jag hade faktiskt hoppats på att hitta lite oldskool spel att lira. (inte Mario...har alltid tyckt bättre om dess klon Giana Sisters).

Så det blir att sälja den asap. (vad kan man få för en konsol+handkontrollers+beatles rockband och en extra gura?)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Proximately:

Om de bortförklarar det med att "– Uppriktigt sagt har vi skjutit på några Wii-släpp så att vi kan fokusera på vår bärbara verksamhet. Vi jonglerar redan två stora bollar. Att lägga till en tredje vore utmanande." så betyder det väl helt enkelt att de indirekt erkänner att tredjepartsstödet till Wii är ganska hemskt? :-/

Så de erkänner att de inte kan hantera och stödja produkter de redan har släppt till förmån för nya... Ger väl inte ett jättebra intryck av kundvård om man säger så. Där ser man hur de prioriterar..

Medlem

Konstig taktik, så alla wii ägare ska fara illa bara för dom ska släppa ännu en bärbar konsoll.. kom igen nu för fan.

Medlem

Nintendo Wii är skit i vilket fall som helst.
Du kan inte spela normala spel och du kan inte använda den som Blu-ray-spelare.

Medlem

Nintendo i ett nötskal...därför jag undviker dom som pesten!


signatur

Game long and prosper

Medlem

Tänkt och köpa en LAN adapter till mitt wii red för att komma åt wiistore. Det jag mest var intresserad av var att komma åt gamla 8/16bit klassiker därigenom när jag köpte wii. Har dock inte funnit någon tid för den än :/

Någon som vet om det finns mycket bra på wiistore? Typ MegaMan m.m?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

"Vi jonglerar redan två stora bollar."

*fniss* ... och förlåt!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

"What the fuck is this thing!?"

Men seriöst då så är det väldigt synd att det nästan bara är nintendo som utvecklar till wii :/

Medlem
Skrivet av visan:

"What the fuck is this thing!?"

Men seriöst då så är det väldigt synd att det nästan bara är nintendo som utvecklar till wii :/

Massuppfittade nyheten lite?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av visan:

"What the fuck is this thing!?"

Men seriöst då så är det väldigt synd att det nästan bara är nintendo som utvecklar till wii :/

Massuppfittade nyheten lite?

Förtydligande: På bilden ser det ut som om han utbrister
"What the fuck is this thing!?"

Sedan så är ju speltorkan direkt kopplad till att få utgivare ger ut spel till wii...

MFC
Medlem

Wii är kul... men mängden spel som suger häst--- är häpnadsväckande... 99,9% av alla spel är skit bokstavligen talat


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Ha ha ha han ser så rolig ut som ung!

Medlem

Förstår dom ändå, jag menar, ett litet företag som Nintendo (med, vad, 10-12 anställda?) kan ju inte förväntas fokusera på ett handkonsollsläpp, ett Pokemonspel OCH ytterligare titlar till Wii. Om vi har tur, och ingen av programmernarna är pappaledigt eller nåt, så kanske det blir en release eller två under 2012.

Medlem

Räcker att de släpper Mario och Donkey Kong-spel med ojämna mellanrum så är jag nöjd

MFC
Medlem
Skrivet av Ender:

Förstår dom ändå, jag menar, ett litet företag som Nintendo (med, vad, 10-12 anställda?) kan ju inte förväntas fokusera på ett handkonsollsläpp, ett Pokemonspel OCH ytterligare titlar till Wii. Om vi har tur, och ingen av programmernarna är pappaledigt eller nåt, så kanske det blir en release eller två under 2012.

HAHAhahaHAHA... vänta, du skämtar inte?... 10-12 anställda?

lägg till två nollor.. MINST


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Om dom släpper ett nytt mariocart till wii så ska jag köpa det å gräva fram mitt gammla wii men bara för nytt mariocart.

Medlem

Man tröttnar väldigt fort på denna konsol. Köpte konsol, guitarhero, extra kontroller, Wiifit + 5-6 spel för något år sedan. Slutnotan vid kassan stannade en bra bit över 6000kr.

Helt ärligt så tröttnade jag efter några få månader, sålde av det för runt 3000kr. Grafiken struntade jag i, men det fanns inget spelutbud alls. Okey om man super till lite till en förfest, då kan det vara lite småkul. Men annars? Nä det håller inte i längden. Hade bla hoppas på lite mer nostalgispelande, men utbudet var inte det jag trodde där heller.

Sitter med ett Xbox 360 nu, och det har jag inte tröttnat på alls, tvärtom så hittar jag nya titlar ofta som jag vill testa, både nya och gamla som jag missat.

Medlem

När ett så stort företag som Nintendo måste lägga en av deras huvudprodukter åt sidan känns det som att man borde ha råd att expandera och sätta lite nytt folk på nya titlar. Om de nu inte håller på med en ny konsol...?

Har haft Wii i tre omgångar:
Den första köpte jag på releasedagen, efter man klarat twilight princess fanns det inte så mycket mer att göra med den så jag sålde den ett halvår senare.
Den andra köpte jag begagnat, chippad. Hade kul med den ett tag, lirade Mario Galaxy och några partyspel när man skulle föra med några vänner, dock fick jag pengabrist två månader senare och var tvungen att sälja.
Den tredje införskaffade min syster och jag tillsammans för två månader sen och efter snart 5 år sen releasen har det släppts en del del bra titlar som jag har passat på att lira igenom. Det som dock slog mig var att alla dessa spel (Metroid 3, Mario Galaxy 2, Smash Bros, Zelda, Mario Kart, Wario Ware, m.m.) var alla utvecklade av nintendo och det enda värda icke-nintendoutvecklade spel som jag kan nämna är Epic Mickey. Och det talar för sig själv ganska bra. Undra hur lång tid det tar tills syrran tröttnar på 'et, hon har redan börjat snacka om Little Big Planet...

Medlem
Skrivet av MFC:

HAHAhahaHAHA... vänta, du skämtar inte?... 10-12 anställda?

lägg till två nollor.. MINST

Medlem
Skrivet av Adex:

Beror väl snarare på att Nintendo aldrig kommer lägga till någon ny spelserie i sin portfölj utan fortsätta sin ständiga pengamjölkning av 80-talsveteranerna. Blir inte så många spel då.

word...

1
Skriv svar