1 000 000 Pokémon på en dag

Robot
1 000 000 Pokémon på en dag

Pokémon Black och White slår nytt försäljningsrekord i Nordamerika.

#nintendo, #pokemon-black-version, #pokemon-diamond


Medlem
1 000 000 Pokémon på en dag

Funderar faktiskt på att köpa Pokémon White men jag avstår nog tills priset gått ner.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Det blir många kastade pokébollar på en dag.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Funderar faktiskt på att köpa Pokémon White men jag avstår nog tills priset gått ner.

Går ju alltid att importera. Gjorde det och betalade 270 spänn inkl. frakt för mitt Black, så jag var ganska nöjd ändå.

Medlem

Inte intresserad av Pokemon men det är fantastiskt vad det säljer. Minns lillebror höll på när pokemon var nytt men då var det i stort sätt samma spel dom släppte om och om igen bara med lite nya pokemons... kanske är så än?

Medlem
Skrivet av Saarela81:

Inte intresserad av Pokemon men det är fantastiskt vad det säljer. Minns lillebror höll på när pokemon var nytt men då var det i stort sätt samma spel dom släppte om och om igen bara med lite nya pokemons... kanske är så än?

Ja tyvärr tycker jag att det är så. De ändrar kartan, namnen, pokémonen och grafiken. Jag har inte spelat de två sista spelen utan jag nöjer mig med en GBC simulator här i datorn och alla spelen fram till ruby & saphire, älskar pokemon iallafall!

Inaktiv

Har 500 Pokemon kort! Kommer fortarande ihåg tiderna då man hade Pokemon regn på skolan och alla skulle vara där

Medlem

om 15 år kanske det här hänt nåt bra och är värt att skaffa ett nytt pokemon spel. men nu ? aldrig

Medlem

Bara en snabb fundering från någon som inte är insatt i Pokémon det minsta:
Hur gamla är ni som spelar dessa spel?
För mig som är 30 år snart så känns Pokémon som nått för barn i yngre tonåren. När jag var i yngre tonåren var det Magic The Gathering-kort som gällde (dock inte för min egen del). När jag jag var i 18-årsåldern började kidsen spela med Pokémon men då var jag för gammal. Ingen i min ålder spelade då Pokémon.
Så hur gamla är ni som säger att ni spelar i dagsläget?


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Inaktiv
Skrivet av DonGrif:

Bara en snabb fundering från någon som inte är insatt i Pokémon det minsta:
Hur gamla är ni som spelar dessa spel?
För mig som är 30 år snart så känns Pokémon som nått för barn i yngre tonåren. När jag var i yngre tonåren var det Magic The Gathering-kort som gällde (dock inte för min egen del). När jag jag var i 18-årsåldern började kidsen spela med Pokémon men då var jag för gammal. Ingen i min ålder spelade då Pokémon.
Så hur gamla är ni som säger att ni spelar i dagsläget?

Jag började spela Pokémon när Silver kom, alltså för ganska så länge sedan. Även om Pokémon-spelen kanske inte varierar så värst mycket så finner jag de alltid roande. Jag är nu 17 år gammal och spelar för fullt på mitt White.

Medlem

Jag är 20 år och spelar bara mer och mer. Jag började med Leaf Green 2005.
Måste nog erkänna att pokémon är mina favoritspel.

Det finns inget mer beroendeframkallande än att breeda, EV-träna, levla och battla.

Jag beställde ett till DS i går bara för att kunna byta med mig själv samt föra över monster från Gen 4 till 5. Det visar nog hur mycket jag gillar serien.

Medlem
Skrivet av DonGrif:

Bara en snabb fundering från någon som inte är insatt i Pokémon det minsta:
Hur gamla är ni som spelar dessa spel?
För mig som är 30 år snart så känns Pokémon som nått för barn i yngre tonåren. När jag var i yngre tonåren var det Magic The Gathering-kort som gällde (dock inte för min egen del). När jag jag var i 18-årsåldern började kidsen spela med Pokémon men då var jag för gammal. Ingen i min ålder spelade då Pokémon.
Så hur gamla är ni som säger att ni spelar i dagsläget?

20 år här, äger tio Pokémon-spel (det första var Pokémon Red), som jag fick 2000 och känner mig lite manbaby. B&W är för övrigt härliga tillskott i serien med många nya monster och funktioner (för att vara ett Pokémonspel). Najs!

Moderator | Testpilot
Skrivet av DonGrif:

Bara en snabb fundering från någon som inte är insatt i Pokémon det minsta:
Hur gamla är ni som spelar dessa spel?
För mig som är 30 år snart så känns Pokémon som nått för barn i yngre tonåren. När jag var i yngre tonåren var det Magic The Gathering-kort som gällde (dock inte för min egen del). När jag jag var i 18-årsåldern började kidsen spela med Pokémon men då var jag för gammal. Ingen i min ålder spelade då Pokémon.
Så hur gamla är ni som säger att ni spelar i dagsläget?

Fyller 19 i sommar och har spelat sedan jag fick Pokemon Yellow julafton 2000.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Ja är det nån som vet hur man mjölkar så är det ju nintendo... Men konstigt nog är det aldrig någon som klagar på dem


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Har polare som spelar, 22/23/26.
Aldrig tyckt pokémon varit särskilt kul.

Medlem

missuppfattning


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av V1per:

Ja är det nån som vet hur man mjölkar så är det ju nintendo... Men konstigt nog är det aldrig någon som klagar på dem

Kanske beror på att det är bra mjölk? Bättre än dina MMORPG's vad det verkar.

...och vilka MMORPG's skulle det vara?
Jag spelar nämligen inget, och det var inte heller något sådant jag pratade om, så sluta komma med dumma antaganden och diskutera som en vuxen människa istället


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av DonGrif:

Bara en snabb fundering från någon som inte är insatt i Pokémon det minsta:
Hur gamla är ni som spelar dessa spel?
För mig som är 30 år snart så känns Pokémon som nått för barn i yngre tonåren. När jag var i yngre tonåren var det Magic The Gathering-kort som gällde (dock inte för min egen del). När jag jag var i 18-årsåldern började kidsen spela med Pokémon men då var jag för gammal. Ingen i min ålder spelade då Pokémon.
Så hur gamla är ni som säger att ni spelar i dagsläget?

25 år.. började när pokemon fire och leaf kom till den gammla tegelstenen Gameboy..
äger dock bara diamond och fire red..
Fortfarande ett roligt spel..

Medlem

Har nog kvar mitt gammla Red fortfarande, 150 orginal Pokemons for the wins!
Jag har alla de tre legendariska fåglarna, mewtwo, alakazam och pidgeot som min "battle setup". Alla är lvl 100, den exploiten om att simma längs med den här ön kom väldigt lägligt! ^^

1
Skriv svar