Eden Studios tänker med kuken?

Medlem
Eden Studios tänker med kuken?

Jag har vissa klagomål på Eden Studios senaste spel, <i>Test Drive Unlimited 2</i>. Jag har kul med det, åtminstone med "rollspelsdelen" där man åker omkring och samlar bildelar, hittar fotoställen och utforskar i största allmänhet. Jag tror att jag antagligen skulle fastna i veckor i ett spel där man bara gjorde en av två saker:

1. Fyllde en yta med färg, sakta men säkert.
2. Redigerade sin karaktärs utseende och klädsel om och om igen.

Visst, du kan inte byta bil när du vill, du kan inte flytta dina bilar på något lätt sätt och du kan inte sälja bilar (!) när du vill. Automatväxellådan beter sig som om den håller på att rasa (tar en sekund på sig att växla?!) vilket kostar mig ledningen i början av varje lopp. Och det är <b>pinsamt uppenbart att spelet inte testats</b> innan release, ja att ingen ens besvärat sig med att ens titta efter de mest grundläggande buggarna. Men hittills har jag inte hittat något i spelet som faktiskt fick mig att överväga att bryta av skivan på mitten. Igår kväll gjorde jag det. Min bil var så skitig efter lite skogskörning att jag ville tvätta den i den helt meningslösa biltvätten (som kostar $1500!). Och möttes av ovanstående lilla filmscen.

<b>VAD I HELVETE, EDEN!? HUR FAN TÄNKTE NI?</b>

Det här är inte bara <b>jävligt creepy</b> (även om de livlösa Sims-kopiorna till "karaktärer" förvisso har <b>animerade bröst som skumpar vid minsta provokation</b>!), det är också direkt pinsamt. Jag kan möjligen tänka mig att någon hormonstinn 12-åring kan tycka att det här är lite vagt upphetsande, kanske, första gången. Men till skillnad från många andra cutscenes i spelet går det här INTE att skippa om man händelsevis skulle ha åkt in i biltvätten för att man, tja, jag vet inte, kanske ville ha EN REN BIL?

Eden Studios vet hur man gör ett samlarspel som suger in mig och håller mig kvar. Men när det gäller kvalitetskontroll, smak och spelmekanik är de ta mig fan <b>den sämsta utvecklare som existerar just nu</b>, särskilt eftersom det här är det tredje spelet där de gör samma märkliga val och uppenbarligen totalt ignorerar eventuella speltester. Jag kommer nog att fortsätta utforska Oahu och Ibiza, men jag kommer definitivt att göra det i skitiga bilar från och med nu.

#blogg

Medlem
Eden Studios tänker med kuken?

Om filmen ovan skulle försvinna så är det bara att Youtube-söka efter "Test Drive Unlimited 2 Car Wash". Eller spela spelet och åk in i en biltvätt, en det sistnämnda alternativet bör du spara till ett verkligt nödläge.

Medlem

Onoes, ett spel har nästan naket i sig :o.
Nej, men dåligt att man inte kan skippa det, faktiskt.

Sen så tror jag inte att videon kommer tas bort p.g.a. att det är "hett" (lol), eller vad det nu är du menar. Man får t.ex. ha naket i en youtubefilm numera utan att den tas bort, bara själva klippet inte är menat till nakenheten.

Medlem

Det är ju inte ens naket, det är bara döda, uttryckslösa skyltdockor som gnider sig mot bilen på ett väldigt obehagligt sätt. Pinsamt, som sagt. Och oskippbara cutscenes är den svaga spelutvecklarens krycka!

Medlem

"Jag kommer nog att fortsätta utforska Oahu och Ibiza" <- hur kommer du att kunna göra det efter du brytit av skivan?
Eller har du fler kopior liggandes?


signatur
Medlem

Det har jag ju inte gjort än - tur att min xbox står så högt att jag inte orkade resa mig upp för att göra det :).

Medlem

Man kanske kan tänka sig att vissa utvecklare medvetet infogar sådant trams för att vara kontroversiella och skapa lite rabalder runt sitt spel, så att de hamnar i nyheterna och därmed säljer bättre. Inte på grund av de vågade klippet, så klart, utan på grund av att något pucko svarar på provokationen och skriver en arg insändare. Lyckligtvis provoceras vi inte riktigt så lätt i Europa.


signatur

Last one to heaven is a loser!

Take to the streets.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Så fruktansvärt onödigt.

Medlem

Onödigt, ja! Puckot jag beskrev tidigare var INTE bloggförfattaren (om nu någon trodde det) utan de moralister over there som får panik av dylika scener, och sedan för kampen mot datorspelen i media och domstol. Sådant här material ger dem bara vatten på sina kvarnar och kunde utelämnats av utvecklarna.


signatur

Last one to heaven is a loser!

Medlem

Jag kan inte direkt påstå att jag provoceras av minikjolsbrudarna i sig, däremot att de tog med ett sådant plumpt, obehagligt (p g a deras döda Sims-blickar) och framför allt onödigt moment i spelet. Och eftersom ingen jävel använder biltvätten till något, lär de flesta inte ens märka det!

1
Skriv svar