Köpa mmo överdrivet?

Medlem
Köpa mmo överdrivet?

jag kom att tänka på att många mmo-spel kostar 400-500 bara att köpa och sedan kostar 100-200 i månaden. jag förstår att man behöver en månadskostnad för att hålla uppe servar, betala anställa och vidare utveckla. men hur kul är det och betala ungefär samma summa som för ett spel som inte behöver detta?

Medlem

Jag började spela Wow för typ 1 månad sen. köpte en "wow-battle chest" som innehöll wow+btc.
Sen så måste man köpa lich king + cataclysm oxå, det blir över 700 spänn och man får inte ens speltid!
Jäkla girigt av blizz att sälja alla gamla expansions separat. de är ju gammalt innehåll med knappt några spelare på de områdena. De borde sälja hela spelet som "wow- calaclysm" för 400kr.
La ner wow pga det.

Medlem

Därför man inte spelar skiten...

Vym
Medlem

Jag kan själv känna att de pengar jag har lagt ner på alla MMOs jag har spelat har varit värt det, även om jag ibland har betalat för månader där jag inte har spelat så mycket. Jag har spelat MMOs sedan 2001 och har haft otroligt trevligt och roligt i alla MMOs jag har spelat.

Jag tycker att man får mer värde för pengarna med att köpa en månads speltid i sitt favoritMMO, än att spendera den hundring det kostar på att gå på bio eller något motsvarande.

Jag tycker dessutom att jag har köpt färre andra spel eftersom jag har haft mina MMORPGs att spela istället, med content som uppdateras relativt ofta och där jag har både irl vänner och online vänner att spela, prata och umgås med.

Jag håller med dig sheytaan om att Blizzard är lite väl snåla när det kommer till att man är tvungen att köpa alla expansioner som ny spelare. Där är Everquest 2, AoC, m.fl. mycket schystare fast de har en mindre spelarbas. I de båda spelen räcker det med att köpa den senaste expansionen så får man all tidigare content samt 30 dagars speltid som ny spelare.

Jag kan tänka mig att Blizzard kommer få svårt att locka nya spelare till World of Warcraft om det i sinom tid ska kosta över tusen kronor för köp av originalspelet samt expansioner för att köra igång.

Medlem

Det kostar 400-500 kr först att köpa det är därför MMO spel tar längst tid att utveckla (vanligt vis). Månadskostnaden beror på alla som underhåller spelet ( patchar, kundservice) och hyra serverar. Så enligt mig är kostnaden rätt så logiskt. Sen håller jag med Sviinet månadskostnaden är värt pengarna om man spelar mycket.


signatur

*spolier* årets spel 2011 = Guild Wars 2!!!

Medlem

Då tycker jag att en lösning som Lord of the Rings Online har är väldigt bra: gratis för den som vill testa på hela spelet, eller bara följa storyn och betala för lösa sidouppdrag. Men vill man ha allt, så kan man välja att betala i månaden också.

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Då tycker jag att en lösning som Lord of the Rings Online har är väldigt bra: gratis för den som vill testa på hela spelet, eller bara följa storyn och betala för lösa sidouppdrag. Men vill man ha allt, så kan man välja att betala i månaden också.

Den enda anledningen till att dom började med det var pga att antalet spelare minskade.
Innan det fick man allt betala för sig som i alla andra MMO.
Finns inget friskt mmo som skulle bli gratis.

1
Skriv svar