Planer för Homefront 2

Robot
Planer för Homefront 2

"Det är definitivt planen", säger utvecklarna Kaos Studios.

#kaos-studios, #homefront


AG
Medlem
Planer för Homefront 2

gör spelet först ffs!

Medlem
Skrivet av AG:

gör spelet först ffs!

om du menar första Homefront så är det ju uppenbarligen klart eftersom det släpps nästa vecka, vad pratar du om?

Medlem

Funderar på om man ska köpa detta eller crsysi 2 efter jag sålt mitt black ops på game känns surt att man var så dum att man köpte first strike banorna

Skrivet av laxan96:

Funderar på om man ska köpa detta eller crsysi 2 efter jag sålt mitt black ops på game känns surt att man var så dum att man köpte first strike banorna

Homefront lär ju vara flera ggr bättre än Crysis2


signatur
Medlem

jag tror starkt på detta spel, redan förbokat mit genom steam i dag:)


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

"Herp derp vi vill tjäna pengar genom att gå samma väg som CoD så nu ska det bli ett nytt Homefront varje år."

Inaktiv

Om det är så förbokat som de säger så ter sig en utebliven ekonomisk framgång ganska avlägsen.

Medlem
Skrivet av Darkst@r:

"Herp derp vi vill tjäna pengar genom att gå samma väg som CoD så nu ska det bli ett nytt Homefront varje år."

Har dom sagt att 2an ska släppas nästa år? Nej då så


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av AG:

gör spelet först ffs!

Spelet är redan "guld" och klart, finns att köpa och ladda hem via D2D exempelvis. DLC kommer tids nog, men hela gänget kan ju inte sitta med det?

Skrivet av Darkst@r:

"Herp derp vi vill tjäna pengar genom att gå samma väg som CoD så nu ska det bli ett nytt Homefront varje år."

Tillåt mig att tvivla, Homefront är en helt annan typ av spel, eller var du bara ironisk?
Homefront är ett taktiskt och teambaserat FPS, som ex. Battlefield-serien, och kommer nog att ha 2-3år utvecklingstid som AAA-titlar brukar få

Dock så är det bra att de planerar en uppföljare, de har ju många funktioner de fick stryka pga tidsbrist och resursbrist, inte minst kvinnliga karaktärer, längre kampanj, fler spellägen, theatre mode för konsol etc.
Det finns alltid plats för förbättringar, och vissa blir DLC och andra blir en uppföljare
Det är väl snarast bra att de planerat att göra en uppföljare och suppoorta spelet, inte bara lämna det för att självdö utan patcher eller nytt material

Medlem

Mja det ända som hindrar mig från att förhandsboka spelet är för att det kan lida av konsolsjukan! Men ska "testa" spelet först så får vi se, älskade ju FFOW och Desert Combat så mjaa


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

5 Timmar rätfärdigar inte en uppföljare. 5 TIMMAR!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Det är nog Homefront 1 + DLC som dom kallar Homefront 2...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Mja det ända som hindrar mig från att förhandsboka spelet är för att det kan lida av konsolsjukan! Men ska "testa" spelet först så får vi se, älskade ju FFOW och Desert Combat så mjaa

Det känns som ett dåligt argument imo, är du för snål så erkänn det i alla fall...
Då spelet för en gång skull inte portats till PC så borde du iaf visa utvecklarna lite respekt, då de gör ett försök att stödja hardcore Pc gaming vilket är väldigt ovanligt nu för tiden, jag undrar varför ^

Jag förstår varför Dragon Age 2 inte portas från PC, varför Crysis 2 bara kör DirectX 9 och har "press start" i menyn, varför Witcher 2 kan släppas till konsol, varför Blizzard funderar på att släppa Diablo 3 till konsol.
Folk köper ju i alla fall spelen på konsol...på Pc spenderar man gärna 5k på ett grafikkort men kan inte ge ett nytt spel 350kr ens? -_-

Pc fördelar:
De har ett dedikerat team som utvecklat PC-versionen exklusivt för att den inte ska begränsas av konsolerna.
Pc stödjer fler spelare online.
Pc har cockpit vy för alla fordon, man kan ändra FOV etc.
Pc kan hosta egna dedikerade servrar, med fulla admin rättigheter.
Pc avvänder Steam, och stödjer klaner/turneringar etc.
Pc har överlägsen grafik och stöd för DirectX 11 från release...
Pc har inget behov av att ladda ner textur-pack för "hd grafik"
Luktar verkligen konsolport lång väg pojkar små...*facepalm*

Medlem

då skiter jag i ettan och väntar tills tvåan kommer ut

Inaktiv

Förhoppningsvis blir HF2 längre än ettan. Men vi får väl se vad recensenterna säger, hittills har jag inte hört någon blir salig av SP-kampanjen i spelet under previews.

Medlem

Har iaf förbokat, var inte speciellt dyrt så

Medlem
Skrivet av laxan96:

Funderar på om man ska köpa detta eller crsysi 2 efter jag sålt mitt black ops på game känns surt att man var så dum att man köpte first strike banorna

Om du inte gillar COd skaru inte köpa crysis, samma smörja, jävla killstreaks o kill-cam, sen att alal bara springer runt och skjytter på exremt små bannor utan tactik what-so-ever


signatur

Rwa?

Medlem

Jag gissar att PC-versionen kommer vara mer eller mindre skräp, som så ofta nuförtiden. Ska läsa recensionerna noggrant innan jag bestämmer mig.


signatur

Redigerat 2010-05-23 13:37 av dig

Medlem

Konsol port för mig är; Att känslan inte känns direkt, eftersläpande eller stel. Dvs musens kontroll, den ska va spot on ("cs/hl"). Inte GTA IV pc seg.

Medlem
Skrivet av Richiraptor:

Konsol port för mig är; Att känslan inte känns direkt, eftersläpande eller stel. Dvs musens kontroll, den ska va spot on ("cs/hl"). Inte GTA IV pc seg.

Exakt

Medlem
Skrivet av AshTray:

Jag gissar att PC-versionen kommer vara mer eller mindre skräp, som så ofta nuförtiden. Ska läsa recensionerna noggrant innan jag bestämmer mig.

Tja, det där med läsförståelse är ju svåra saker, men att läsa ett par recensioner ska förhoppningsvis kunna hjälpa på den fronten
De har avsatt en specifik studio att utveckla PC versionen så den inte ska bli en port, läs ett par inlägg över så ser du exempel på Pc-fördelar. Lycka till med att hitta en lika informativ recension
Sväng förbi på forumet istället, utvecklarna svarar på alla (vettiga) frågor, även en del korkade ^^

Skrivet av Richie77:
Skrivet av Richiraptor:

Konsol port för mig är; Att känslan inte känns direkt, eftersläpande eller stel. Dvs musens kontroll, den ska va spot on ("cs/hl"). Inte GTA IV pc seg.

Exakt

Trevligt att vi slipper det då de utvecklat en separat version för PC.
En utveckling som är synnerligen sällsynt idag, vore nog en bra idé att spomsra de få företag som fortfarande bryr sig om Pc också

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Tommy_h:

Mja det ända som hindrar mig från att förhandsboka spelet är för att det kan lida av konsolsjukan! Men ska "testa" spelet först så får vi se, älskade ju FFOW och Desert Combat så mjaa

Det känns som ett dåligt argument imo, är du för snål så erkänn det i alla fall...
Då spelet för en gång skull inte portats till PC så borde du iaf visa utvecklarna lite respekt, då de gör ett försök att stödja hardcore Pc gaming vilket är väldigt ovanligt nu för tiden, jag undrar varför ^

Jag förstår varför Dragon Age 2 inte portas från PC, varför Crysis 2 bara kör DirectX 9 och har "press start" i menyn, varför Witcher 2 kan släppas till konsol, varför Blizzard funderar på att släppa Diablo 3 till konsol.
Folk köper ju i alla fall spelen på konsol...på Pc spenderar man gärna 5k på ett grafikkort men kan inte ge ett nytt spel 350kr ens? -_-

Pc fördelar:
De har ett dedikerat team som utvecklat PC-versionen exklusivt för att den inte ska begränsas av konsolerna.
Pc stödjer fler spelare online.
Pc har cockpit vy för alla fordon, man kan ändra FOV etc.
Pc kan hosta egna dedikerade servrar, med fulla admin rättigheter.
Pc avvänder Steam, och stödjer klaner/turneringar etc.
Pc har överlägsen grafik och stöd för DirectX 11 från release...
Pc har inget behov av att ladda ner textur-pack för "hd grafik"
Luktar verkligen konsolport lång väg pojkar små...*facepalm*

Dåligt argument my ass!
Däremot hade jag inte en aning om att de utvecklade spelet separat för pc.. really?

Att min skeptisism skulle vara anledningen till att utvecklare börjat strunta i PC marknaden är väl att ta i? Den uppstod ju inte precis ur tomma intet..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Tja, det där med läsförståelse är ju svåra saker, men att läsa ett par recensioner ska förhoppningsvis kunna hjälpa på den fronten

ehehh

Att de har ett särskilt gäng som jobbar på PC-versionen visste jag inte. Men man har hört det förut, och jag har nästan helt slutat lita på spelutvecklare.


signatur

Redigerat 2010-05-23 13:37 av dig

Inaktiv

rappakalja och trams .. det här spelet är bara amerikansk propaganda beordrad av vita huset .. lura folk att nordkorea är onda för dom inte vill ha burger shot och kluckin bell ., men amerikaner är inte kända för att va smarta ..

Inaktiv

jag tror ni gör rätt i att köpa crysis 2 istället, optimerat för 60fps på en 8 år gammal konsoll

Inaktiv
Skrivet av AshTray:
Skrivet av Grumbledock:

Tja, det där med läsförståelse är ju svåra saker, men att läsa ett par recensioner ska förhoppningsvis kunna hjälpa på den fronten

ehehh

Att de har ett särskilt gäng som jobbar på PC-versionen visste jag inte. Men man har hört det förut, och jag har nästan helt slutat lita på spelutvecklare.

det enda dom gör är att fixa styrningen för tangentbord och mus, och byta ut alla konsollknappar på skärmen mot press E

Medlem
Skrivet av riktigninja:

rappakalja och trams .. det här spelet är bara amerikansk propaganda beordrad av vita huset .. lura folk att nordkorea är onda för dom inte vill ha burger shot och kluckin bell ., men amerikaner är inte kända för att va smarta ..

Burger Shot och Kluckin Bell skulle nog vara bra för dem med tanke på att 10% av befolkningen har svält ihjäl sen 1995


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

De kan ju släppa ettan först innan de börjar snacka..

1
Skriv svar