Kinect sätter världsrekord

Robot
Kinect sätter världsrekord

Under sina 60 första dagar i handeln sålde Kinect i över 8 miljoner exemplar. Det ger den en plats i Guinness World Records Gamer’s Edition och placerar den före storheter som iPhone och iPad.

#nyhetstips


Medlem
Kinect sätter världsrekord

otroligt, kinect är värdelöst skräp.

Medlem

Tydligen inte.

Medlem

Coolt! nutida skräp säljer bra som Black ops!

Inaktiv
Skrivet av raefzm88:

otroligt, kinect är värdelöst skräp.

Nej skräp är det inte, däremot tröttnade man fort på det, likaså wii, orkade inte prova Move efter det, allt viftande känns tråkigt, stendött.
Likaså känns det med 3D köpa tv och sen dyra glasögon, nej tack.
Kanske 3D när tv apparater kommer där man inte behöver fjolliga glasögon.


signatur

Knower of the unknown

Medlem

Jag skulle tänka över tanken att köpa Kinect om man inte var tvungen att möblera om hela sitt rum för att lira, + att jag kör på min datorskärm och jag hade för mig att man var tvungen att vara 4meter bort från Kinect kameran och lycka till när man sitter 1meter ifrån sin datorskärm?

Medlem

Kom ihåg att hålla diskussionen saklig, eftersom folk kan ha vitt olika åsikter angående Kinect.


signatur

Have a good time!

Medlem

Man får väl säga grattis men jag kan inte förstå hur detta gick till, kinect är i min mening riktigt dålig, och motsvarar inte på något sätt det som MS visade upp före releasen.

Ska tillägga att jag inte är direkt biten av varesig wii eller move heller.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Man skulle i princip kunna ge MS uppgiften att sälja bajs. Efter all reklam de hade gjort för skiten så hade nog bajs också sålt bra tack vare MS the ad-masters.


signatur

// Peace

Större än Ipod och Ipad, och precis lika onödig. Revolution? inte som hur den används i dagens läge


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Spelade Dance Evolution hos en kompis och det var riktigt kul Skulle gärna att något liknande släpptes till Playstation Eye så jag kunde spela det hemma. Singstar Dance är inte samma sak då det kräver Move.

Medlem

Köpte en kinect förra veckan och jag tycker inte den är skräp eller dålig. Visst, man måste ta reda på i förväg vilka spel som funkar med den (dvs, ta reda på vilka spel som registrerar dina rörelser bra) och man måste röra sig, vilket bara är bra. Jag använder min datorskärm (har ingen TV längre) och det fungerar bra, man måste "bara" ha ett avstånd på minst 1.8 meter för att spela. Det kanske låter som hårda krav, men det är det inte (i mitt tycke iaf).

På partyn är Kinecten guld värd, speciellt med spel som Dance Centra... och sen har ju Microsoft sagt att detta är året för Kinect, så jag hoppas det kommer några bra spel till den. Den som lever får se.


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem

Jag tycker Kinect är grym faktiskt, men som Palanor sa, man måste ha lite koll innan man skaffar den. Jag visste precis vad jag ville ha den till: Dance Central och träning. Den fungerar utmärkt för båda, sen får vi se om det dyker upp något intressant på vägen.

Medlem

Tror en anledning till detta kan bero på att den går att använda till pc och där verkar folk gjort helt otroliga saker med den. Eftersom den som sagt vara går att använda till annat än spel så skulle jag kunna tänka mig att många köpt den tack vare det. Skulle själv kunna tänka mig att skaffa en och då inte för att spela med den.

Medlem

Jag tror nog att många av de som inte gillar Kinect är sådana som tycker det är fjantigt att stå o vifta framför en tv... rädda för att någon ska se dem stå där o vifta som små fjollor... som om det skulle vara mer macho att sitta framför tangentbord och mus.

Själv så har jag inte riktigt haft råd att skaffa hem ett Kinect-paket ännu, men jag är bra sugen på det. Och så kanske utrymmet framför tv:n kan bli ett problem också... trots att man bor ganska så stort. :/

Medlem

Kinect är polare med wii.

1
Skriv svar