Dragon age 2 - måste man spela första?

Medlem
Dragon age 2 - måste man spela första?

Funderar på köpa Dragon age 2,

MEN jag har spelat igenom första för att hänga med i storyn?

Har du redan spelat Origins så förstår jag inte frågan.

Annars Nej, det behövs inte, DA2 bygger sin egen historia runt händelsen från Origins, Det hintas bara lite här och där och några bekanta ansikten dyker upp, Men annars är det ett Helt eget spel skulle jag säga.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Jag har INTE spelar Origins men är sugen på spela DA2.

Okej, Redigera.
Men nej det gör inget om man missat Origins. 2:an Har en egen story, vi som har spelat 1:an får bara lite "Åh det är han från origins" tillfällen.
Så köp, spela och njut


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Will be... funderar på om man ska ta till PC, PS3 eller X360

Tja det är ju inte lika vackert till Xbox som till PC, var något om directx 11 krav på pc, men jag kan ha helt fel.
själv blev det X360n, gillar att kunna ligga ner i soffan och spela. bra motivering va


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Jo men tror också de blir xbox... håller med skönt att ligga ner o bara dega..

Testpilot

Ta PC för då får du allt grafikgodis , läste att 360 verren hade framerate problem i lite större strider.
Fast PC verren har ju också FPS problem i värsta upplösningen så de med monstermaskiner kan inte köra trots att hårdvaran klarar av det .. Jag har grafikbuggar i högsta läget men slår jag ner till High så går allt smidigt.

Medlem

Personligen föredrar jag ettan över tvåan, så jag tycker definitivt att du ska spela ettan! Dessutom kan du använda dig utav ditt save när du sedan spelar tvåan, vilket är lite häftigt!

Medlem

Jo jag är också med på att på PC är det nog mkt mkt snyggare.. men då kan man inte sitta lika bekvämt

Hittade Origins till PS3 för 99kr som ja köpte men inte lirat än.

Medlem

Jag tror nog att många skulle säga att det är nog bättre att inte spela Dragon Age origins Men det kan också ha att göra med hur man värderar spelen och hur man förväntar sig uppföljare. För historiens skull och för att komma in i Dragon Age 2 så behöver du defenetivt inte ha några förkunskaper.
Bara att köra igång och latja runt! Storyn är mer eller mindre helt fristående och de få story bitar som hämtar info från din save file från DA:O är ju lika tufft som att få ett MMS i dagens läge... (DVS näe, inte alls betydelsefullt!)


signatur

A badly drawn wolf

Medlem

Du kommer tycka mer om da2 om du har spelat origins.

1
Skriv svar