Battlefield: Play4Free förstärks med svensk rock

Robot
Battlefield: Play4Free förstärks med svensk rock

Svenska rockbandet Corroded kommer att producera temalåtan till kommande gratisspelet Battlefield: Play 4 Free.

#battlefield-play-4-free


dmn
Medlem
Battlefield: Play4Free förstärks med svensk rock

Men den klassiska battlefield-musiken då?! -_-

Moderator | Testpilot

Never heard of those guys. Spotify dirr!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Kändes nästan löjligt att det inte är Sabaton, liksom de är väl ett av de banden som mest symboliserar musik med krigstema och är från Sverige.

Medlem

Grymt! Jens är min gamla musiklärare

Medlem

Fick lite Duke-vibbar precis i början, kändes som om att hans tema skulle börja rulla när som helst.
Det lät dock fett! Men sure, det hade varit mer rätt om Sabaton gjorde låten.


signatur

//Schmoo

Medlem
Skrivet av dmn:

Men den klassiska battlefield-musiken då?! -_-

Kolla trailern och lyssna på gitarren typ de sista 10 sekunderna ;D


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Inaktiv

När kommer detta spel? Vet någon ; )

Edit:
Galna Duke N vibbar i början : )

Cant wait !


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem

Får mig ett error när jag ska titta(lyssna?) på videon.
"Video not found or access denied: http://altair.fz.se/filmer/uq9fe2gobxi0nty4sw1pvk3lacz7dh8r.m...

Inaktiv
Skrivet av Wilfer88:

Kändes nästan löjligt att det inte är Sabaton, liksom de är väl ett av de banden som mest symboliserar musik med krigstema och är från Sverige.

Sabaton är fåntrattar.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem
Skrivet av SToFo:
Skrivet av Wilfer88:

Kändes nästan löjligt att det inte är Sabaton, liksom de är väl ett av de banden som mest symboliserar musik med krigstema och är från Sverige.

Sabaton är fåntrattar.

Och Corroded är inte det?

Medlem

Äh, ingen lär väl spela detta ändå. Bf2 hellre isf.

Medlem

Ingen som lär spela detta? Jag och många fler spelar det just nu, grymt och t om bättre än BF2 (nästan kopia men cleanare) och jag älskar det! Har någon invite kvar ifall någon vill ha

Medlem

Riktigt bra band = )

Medlem
Skrivet av son of RAMBO:

Ingen som lär spela detta? Jag och många fler spelar det just nu, grymt och t om bättre än BF2 (nästan kopia men cleanare) och jag älskar det! Har någon invite kvar ifall någon vill ha

/blink blink : 3


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem
Skrivet av son of RAMBO:

Ingen som lär spela detta? Jag och många fler spelar det just nu, grymt och t om bättre än BF2 (nästan kopia men cleanare) och jag älskar det! Har någon invite kvar ifall någon vill ha

WINK BLINKA BLANK BLONK!

Inaktiv
Skrivet av Daerken:
Skrivet av SToFo:
Skrivet av Wilfer88:

Kändes nästan löjligt att det inte är Sabaton, liksom de är väl ett av de banden som mest symboliserar musik med krigstema och är från Sverige.

Sabaton är fåntrattar.

Och Corroded är inte det?

Lyssnar hellre på Corroded än på Sabaton om jag ska vara ärlig. Nu gillar jag jag ju inte direkt nått av banden men måste jag välja ett så väljer jag C.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem

Är ju extremt likt BF2 men med "nya" karaktärer

Medlem

Rent jävla skitspel!


signatur

Visa lite respekt swordfish. Tråd rensad.

Medlem

Kul att se att grabbarna i Corroded får göra fler grejjer utöver vanliga turnerandet och skivinspelandet. Dom är störtsköna hela högen (Sångaren var/är också musiklärare på mitt gamla gymnasium).

Medlem

Första gången jag hörde Sabaton var under introduktionsvideon till pansarkompaniet på P7 i lumpen, gissa om jag blev peppad när jag såg 122:orna göra alla möjliga olika saker ackompanjerat till Ghost Division! xD

Stilmässigt passar Sabaton bättre, men Corroded har ett råare sound, och det är nog som det som utvecklarna vill ha. Hur är detta jämfört med BF2 rent gameplaymässigt? Jag förstår att det ser typ lika dant ut, men är det några andra skillnader?

Medlem

Bah... Bandit-Rock.


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem

Me like

Vill helt klart se något liknande till BF3.

Medlem

Ledsen för alla er som försökte flirta till er en invite, ni borde ha pmat för nu är alla slut :/

Medlem

Gamespot delar ut keys till BF: P4F om man är medlem hos dem. Hämtas här.


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem

Oj vad det verkar finnas Ångebor på FZ då Är ju tvungen att skriva att sångaren Jens var även min musiklärare. Det som gör att jag tappar intresset för play 4 free är dock att man ska levla sin soldat och säkerligen köpa "hjälpmedel" så som mer hälsa eller springa snabbare. Även om spelet kommer att matcha lika spelare är i alla fall jag rädd för att det bara känns löjligt när man kommer upp ett par nivåer. Men men, ska väl testas innan jag säger bä.

Medlem

Såg Corroded Live i Malmö i November, de var förband till Avenged Sevenfold. De var inte särskilt bra, men Sevenfold var grymma! Har spelat Play4Free lite grann, tycker det är ganska dåligt, men temalåten är bra

Medlem

Musiken var ju bra. Men har lite problem med Battlefield-konceptet och då extra mycket problem med "spela gratis, men betala för allt". Battlefield Heroes var verkligen en mardröm. Ser hellre att man köper spelet och har allt från början, än att man spelar gratis och behöver betala för alla mikroköp.

Quakelive verkar ju vara igång än, inga microköp, gratis att spela, lite reklam kan man överleva.

Medlem

Vem fan kommer lira Battlefield: Play4Free anyway?

Medlem

Fan va folk gnäller..... det e ett jäkla gratis spel..... klart det inte kommer vara överfett.
Kör själv beta på de och tycker det e sjukt kul för ett gratis spel

12
Skriv svar