Portal 2 till PS3 bättre än till 360?

Robot
Portal 2 till PS3 bättre än till 360?

När det gäller innehåll menar Valve att alla versioner av Portal 2 är likvärdiga. Men sett till snabba uppdateringar och co-op över formatgränserna ligger 360-versionen steget efter.

#portal-2


Medlem
Portal 2 till PS3 bättre än till 360?

Tja, jag hade inte klagat om X360 fick vara med och dela på multiplayern, fast hur hade det blivit om 360 plötsligt hamnar med PC och PS3 användare? Personligen hade jag tyckt om det, ifall PS3 och X360 spelare kunde spela tillsammans, men jag tror inte att utvecklarna av konsolerna blir så nöjda med det?

Medlem

YES! Äntligen får PS3 något riktigt speciellt!
Men shadowwar eller vad det hette till xbox 360 hade detta exklusivt till 360 för några år sedan, så det är inget nytt.


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av bent toe:

YES! Äntligen får PS3 något riktigt speciellt!
Men shadowwar eller vad det hette till xbox 360 hade detta exklusivt till 360 för några år sedan, så det är inget nytt.

Tror du syftar på Shadowrun ja.. När det var Xbox å PC... men det spelet sög enormt

Medlem

Undanskuffade? Det är ungefär så PS3-spelarna har känt sig när Microsoft har köpt exklusivitet till en rad olika DLCs, som sedan har nått oss ett par månader efter, för att inte nämna att spelen mer eller mindre alltid sett värre ut till PS3, när det egentligen borde vara tvärtom.
Tack och lov finns det spelutvecklare som anstränger sig med kodningen.

Inaktiv
Skrivet av McKinley:

Undanskuffade? Det är ungefär så PS3-spelarna har känt sig när Microsoft har köpt exklusivitet till en rad olika DLCs, som sedan har nått oss ett par månader efter, för att inte nämna att spelen mer eller mindre alltid sett värre ut till PS3, när det egentligen borde vara tvärtom.
Tack och lov finns det spelutvecklare som anstränger sig med kodningen.

Jag kunde inte bry mig mer om DLC då det mest handlar om CoD banor.
Men att flera Ps3 versioner av spelen är ibland helt värdelöst gjord, tex Mafia eller Bayonetta innan uppdateringen är helt vansinigt.

Medlem
Skrivet av McKinley:

Undanskuffade? Det är ungefär så PS3-spelarna har känt sig när Microsoft har köpt exklusivitet till en rad olika DLCs, som sedan har nått oss ett par månader efter, för att inte nämna att spelen mer eller mindre alltid sett värre ut till PS3, när det egentligen borde vara tvärtom.
Tack och lov finns det spelutvecklare som anstränger sig med kodningen.

Att dom oftast ser värre ut till PS3 har med mängden minne grafikkortet har att jobba med, utvecklarna tvingas helt enkelt använda sämre texturer på PS3 fast dom kan göra allt annat snyggare, det leder till att PS3 versionen alltid ser lite dystrare och simplare ut än xbox eller pc versionen.

Medlem
Medlem

En liten fråga bara, UTAN att vara sarkastisk; Hur ska man som PC-spelare lyckas samarbeta lika effektivt med en PS3-spelare vs. en PC-spelare? Jag tänker främst på det vanliga "att spela FPS på konsol" problemet där det är tekniskt omöjligt att en analogspak har samma precision och respons som en datormus, och i ett spel som Portal är det av högsta vikt att vara snabb som attan men siktet om man ska lösa de olika pusslen. Släng sedan in CO-OP i det och jag ser frustrerade PC spelare som måste samarbeta med analogspaksninjor.

Inaktiv

Gäsp, mycket skrammel för att sälja tomma burkar.... Alla vet ju att PS3 versionen kommer ha sina egna problem, som ex. grafiken.

Så ett tips till alla PS3 ägare, köp PC versionen... 360 kommer sälja bäst ...

Inaktiv

@twistedcrunch
Shadowrun var ju grymt bra, både på pc och 360. Låter som att du inte gav det en chans. Bättre multiplayer hittar du INTE i ex cod eller bf.

Medlem
Skrivet av anon_81726:

@twistedcrunch
Shadowrun var ju grymt bra, både på pc och 360. Låter som att du inte gav det en chans. Bättre multiplayer hittar du INTE i ex cod eller bf.

Intressant, du måste vara ensam om att tycka det: http://www.metacritic.com/search/all/shadowrun/results

Medlem
Skrivet av anon_81726:

Gäsp, mycket skrammel för att sälja tomma burkar.... Alla vet ju att PS3 versionen kommer ha sina egna problem, som ex. grafiken.

Så ett tips till alla PS3 ägare, köp PC versionen... 360 kommer sälja bäst ...

jaha, vet alla det?... känns lite onödigt att köpa PC versionen istället, har för mig att man fick den till om man köpte det till ps3 nämligen...


signatur

The only thing worse than dead people is dead people who are living

Medlem

signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem
Skrivet av ingen aning:

pc<3Ps3

Så... pc är mindre än tre Ps3?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

@ünter_alles

Haha, nej, men tyvärr är det så många gånger att spel som inte har den vassaste grafiken eller har djup förbises av den stora massan och då även recensenter som faktiskt är en del av den stora massan.

Hade shadowrun releasat med Gears of war grafik och marknadsföring därefter så hade det blivit en massiv succe. Sen gjorde det inte saken bättre att shadowrun trampade långtida fans av shadowrun rpget på tårna.

Får man med en PC version som man kan sälja om man köper PS3 versionen? Undrar varför man måste slänga med en extra version för att lyckas sälja det på ps3......

Medlem

Skönt att ps3 inte blir dissad den här gången, men hopppas de håller löftet

Medlem

jaha och? Jag vill inte spela med någon som sitter med handkontroll iaf.
Går iof att ha mus/keybord till PS3 men hur vanligt är det?

Medlem

Låter som om det är microsoft fel eller???

Medlem

Ha ha är det så det ska låta från vissa pc fanatiker tror att "ingen aning" menar att ps3 knullar pc varför vet jag inte???

Medlem

Detta är ju dock "Nyheter" som kom ut för cirka 3 månader sen nu, dessutom så har ni glömt nämna att PC/MAC version följer med då man köper PS3 versionen.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Ha ha är det så det ska låta från vissa pc fanatiker tror att "ingen aning" menar att ps3 knullar pc varför vet jag inte???

På tal om att missa poängen fullständigt och samtidigt klämma in ett personangrepp. Lågt...


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Ok men du förstod mej inte alls................men endå.

Medlem

Storröjare Ok men du förstod mej inte alls................men endå. Det var inte ricktat till dej alls utan till dom som måste på peka att dom minnsan inte ska köra portal2 med folk som har hand kontroll.

Medlem

[quote=Alienshade]Ok men du förstod mej inte alls................men endå. Det var inte ricktat till dej alls utan till dom som måste på peka att dom minnsan inte ska köra portal2 med folk som har hand kontroll.

1
Skriv svar