Ny Doom-film på väg

Robot
Ny Doom-film på väg

Universal nystartar och satsar på en actionrulle med fläskiga 3D-effekter.

#doom


Ny Doom-film på väg

Jaa va kul!, bra eller dålig, alltid underhållen!.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Vad då värre än 2005 års försök? Den var ju riktigt underhållande Älskar Sci-fi och monster så länge det inte är lågbudget! Sen hade ju inte filmen särskilt mycket att göra med själva spelet....


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Varför?


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Bättre dom koncentrerar sig på en bra story. Allting är tvärtom i Hollywood "these days".


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det enda jag tyckte var ok i första filmen var fps-sekvensen och musiken (jag älskar Clint Mansell).
Jag har annars bara ett krav på tvåan: låt den handla i alla fall lite grann om det som spelet handlar om...
De får också sedan för min del snegla mer på litteraturen som släpptes till 1an och 2n än storyn till det medelmåttiga 3an. Min gissning är väl dock att den kommer knyta an till 4an som görs nu bakom stängda dörrar.

Medlem

Jag gillade 2005 års doomfilm. Kan ju knappast vänta sig story och skådespeleri av mästerklass av en film baserad på spelet doom.
Som actionrulle var den ju rätt bra tycker jag.

Medlem

Första Doom-filmen va helt ok. Väldigt bra för att vara baserad på ett spel, och helt klart värd att hyra iaf

Medlem

Tyckte förra Doom var bra som action rulle, som någon tidigare sa. Förväntade mig inget annat heller för den delen.

Inaktiv

Skönt att de bestämmer att det ska vara 3D innan de har vare sig manusförfattare eller regissör. 8D
Ser inte ett uns av hopp för den här filmen. Stackars gamle DooM.

Medlem

Ett spel till vore ju roligare


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem
Medlem

Det är ju inte direkt som om man förstör någons lovechild med en dålig story och taskiga skådespelare som någon nämnde. So sure, direkt till retailhyllan och sen en popcornkväll med polarna. ^^


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Gillade också första Doom filmen, inget mästerverk kanske men The Rock gjorde filmen!

Medlem

jag gillade iaf doom filmen

Medlem

UWE BOLL blir producent Man får väl hoppas på någon bättre.
Doom var iaf snäppet bättre än medelmåttiga spel-till-film översättningar.

Lite off topic:
Det som får mig dock att bli mörkrädd är att Dolph Lundgren verkar medverka i Uwe Bolls uppföljare till "In the Name of the King". Vad är det som händer egentligen >.<

Inaktiv

Oavsett om den var bra eller dålig, så var den trevlig fredagsunderhållning när den gick på bio.

Medlem

Åå men komigen, den var ju kass! Det enda som var i närheten värt att komma ihåg var slutet som får väl ses som nyskapande inom film.

Medlem

UWE BOLL!!


signatur

The King is Back

Medlem

Det som irriterade mig mest med första Doom var inte själva filmen i sig (det var en ren dussinaction med den kvalité man kan förvänta sig av en sådan) utan dess titel. Varför kalla filmen Doom när den inte har något att göra med spelen?

Medlem
Skrivet av Fairfax:

Det som irriterade mig mest med första Doom var inte själva filmen i sig (det var en ren dussinaction med den kvalité man kan förvänta sig av en sådan) utan dess titel. Varför kalla filmen Doom när den inte har något att göra med spelen?

För att kunna tjäna extra pengar. Var ett tag jag såg den men tyckte den fungerade. Även fast man vart lite besviken över BFG. Skulle vara schysst med gamla Doom soundtracket i nytappning.

Medlem

En till film?! Byt regissör åtminstone. Den förra filmen var en ren katastrof. Platta karaktärer, ostig dialog och allt förtroende på cgi. Dagens hollywood i ett nötskal.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

nej nej nej nej nej nej neeeeeeeeeeeeeeeej, hoppas de kan göra så det är VERKLIGEN DOOM och inte nå jävla virus trams, ge oss en riktig DOOM film eller skrota projektet, första var ju grymt dålig....


signatur

ID software, FPS gudarna!

Inaktiv

Ta det lugnt, det är ju i 3D, då måste den ju bli bra!

Eller vänta nu...

Medlem

Fett!!!! längtar redan... men den från 2005 va ju för fan inte dålig =/

Medlem

Doom-filmen sög hårt. :-/


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

YAY och arnold är på väg tillbaks till hollywood...
Kanske inte ett sammanträffande...

Finns ju en scen i doom-filmen som gör allt rätt, i FPS scenen då en skrattande peddo-zombie dyker upp från ingenstans och får sitt huvud bortsprängt...Vet inte varför men det är värt o se filmen för den scenen ensam!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Inte världens bästa film men bra om man jämför med andra i genren. Desutom hade den an av Hollywood's bästa karaktärsskådespelare som biroll. Skönt att de hade en bra skådis i filmen i alla fall (Richard Brake, som spelade Portman, den sliskige soldaten publiken skulle älska att hata)

Medlem

Doom var en sådär film, man har sett det så många gånger innan och det har gjorts bättre med filmer som Aliens. Den enda som var lite annorlunda var att man fick se ett litet tag i första person annars var det som vilken film som helst som har rymden och monster som tema.

Vet inte om jag skulle gilla en uppföljare på den filmen, väntar dock med att säga bu eller bä tills jag sett eller läst mer om den.

Medlem

Ett nytt spel vore ju inte tokigt helr nej, kötta in lite CO-OP ochså så blir det äkta kärlek!

12
Skriv svar