Medlem
3d till dator?

Heej på er! Jag vet rätt mycket om datorer men då f*n inget om 3d till dator

Så nu undrar jag då:

Värt att fixa 3d kit osv till dator just nu eller ska man vänta av lite? ""inget bråttom med det""
Är det värt att lägga ner pengarna på det eller ska man skita i 3d totalt?
Om det nu är värt att ha det, vad ska man då ha för något roligt? Skärm osv

Mvh!


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Jag skulle själv inte tänka mig att spela i 3D. Filmer är OK, men i spel blir det alldeles för kämpigt för ögonen. Dessutom är det onödigt dyrt då man måste ha ett grafikkort som klarar 3D (vilket du redan har ser jag), 3D glasögon och 3D skärm.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

3DVision kräver dessutom att du kör en SLI setup.

Medlem
Skrivet av jesterhead:

3DVision kräver dessutom att du kör en SLI setup.

Vart har du läst det?
nVidia 3D Vision behöver ju bara ett nVidia grafikkort, en skärm på 120Hz och deras 3D-kit...


signatur

Have a good time!

Medlem

Sett flera st som kör utan sli? lol


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

SLI är som sagt inte alls nödvändigt.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Så man kan inte köra 3D på en skärm under 120hz? Är frekvens den enda 3d-kriterien för skärmar?


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem
Skrivet av Achronos:

Så man kan inte köra 3D på en skärm under 120hz? Är frekvens den enda 3d-kriterien för skärmar?

Bara 120Hz för 3D. Brukar stå "3D-Ready" på skärmarna med 120Hz.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Någon som kan rek en bra skärm? Ska då icke kosta typ 10k... Men en bra skärm för ett bra pris!


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem
Skrivet av andreashal91:

Någon som kan rek en bra skärm? Ska då icke kosta typ 10k... Men en bra skärm för ett bra pris!

Denna har jag bara hört gott om.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

1
Skriv svar