Test Drive Unlimited 2

Medlem
Skrivet av Morgurthion:
Skrivet av Fisse:

mer text.

Ännu MerText.

Dåså, vi värderar helt olika saker i ett bilspel. Inget fel eller ovanligt med det. Men för mig som gillar racing så är detta spelet en solklar etta, detta är enligt mig ett av de sämsta bilspel jag spelat.
Det framgår inte alls i recensionen i detta fallet att där är en total avsaknad av körkänsla, fysik, bra motorljud. Man får ändå säga att många som är ute efter ett racinglir värderar det som jag nyss nämnt. Det bör ju framgå som en varning åtminstone i recensionen. Hade jag gått efter recensionen så bör jag ju kunna få ut iaf lite nöje av detta spelet. Så är inte fallet på långa vägar och tro mig jag har försökt.

Så att folk totalsågar det tycker jag inte är konstigt. Men ur din synvinkel är inte spelet en etta, fine by me. Tyvär är det bara just din åsikt som refklekteras i recensionen. Vilket är rätt dåligt.

Redaktör

Fisse, jag tycker att Mats förklarar att det är annat än körkänslan som motiverar betyget. Se t.ex. avslutningen: "TDU2 är egentligen inte ett bilspel". Jag håller med om att det är jäkligt märkligt med ett bilspel där körkänslan är så risig som här, men samtidigt ska den som testar inte blunda för andra kvalitéer. Vilket värde man tillmäter detta är upp till var och en, jag tycker som sagt att Mats tydligt förklarar sina värderingar och att det samtidigt framgår att den som sätter körkänsla högst kanske ska söka sig till andra spel.


signatur
KoP
Medlem

Skönt lir. I like. Har man spelat ettan borde man ju vara mentalt förberedd på att det inte är något realistiskt racingspel man har framför sig.

Medlem
Skrivet av About 666 Ewoks:

Köpte spelet häromdagen, och det är kunde vart rätt så kul, men, man hatar att det ska vara så förbaskat segt när man råkat köra in i en stolpe,hus eller träd,
det tar evigheter innan bilfanskapet reagerar på att man ska backa från det man råkat köra på,
och så otroligt segt innan bilskrället börjar reagera på att man gasar för att köra fram igen.
så seeegt.
Så man tröttnade efter ett antal körningar, spelet kommer dumpas till nån polare.

Ändra till manuell växling då så slipper du vänta på att den automatiskt ska lägga i 1 eller R

Inaktiv
Skrivet av Morgurthion:
Skrivet av kaem79:

som vanligt suger FZ's recensioner. ett bra spel säger recensenten. jag säger att som spel samt bilspel så suger TDU2. o jag har inte ens provat det

Du är ju dum i huvudet. "o jag har inte ens provat det". Smart djävla kommentar då. Follow the stream much?

jag känner till din sort. du är en sån här person: "jag lyssnar inte på andra, jag testar spel själv för o se om det är nåt att ha elr inte. o vad det än är sen, så tjatar jag på alla jag känner att de ska tycka som jag om spelet för jag har rätt o bara jag. folk ska tycka som jag tycker. jag kan själv, vet själv bäst o jag är fem år gammal". usch för såna där jobbiga personer som du Morgurthion

Inaktiv
Skrivet av kaem79:
Skrivet av Morgurthion:
Skrivet av kaem79:

som vanligt suger FZ's recensioner. ett bra spel säger recensenten. jag säger att som spel samt bilspel så suger TDU2. o jag har inte ens provat det

Du är ju dum i huvudet. "o jag har inte ens provat det". Smart djävla kommentar då. Follow the stream much?

jag känner till din sort. du är en sån här person: "jag lyssnar inte på andra, jag testar spel själv för o se om det är nåt att ha elr inte. o vad det än är sen, så tjatar jag på alla jag känner att de ska tycka som jag om spelet för jag har rätt o bara jag. folk ska tycka som jag tycker. jag kan själv, vet själv bäst o jag är fem år gammal". usch för såna där jobbiga personer som du Morgurthion

Nej, jag tjatar inte på folk att de ska tycka som jag, däremot tjatar jag på folk om att de ska bilda sig en egen uppfattning. Vilket är precis tvärt emot det du påstår. Hur du kan få det till att låta som om jag tycker att folk ska bilda sin uppfattning utifrån andra, baserat på mitt inlägg där jag tycker du är dum i huvudet för att du gör just det är rätt intressant. Och jo, jag lyssnar på andra, läser recensioner och forum, men sedan testar jag spelet själv för att se vad jag själv tycker, och hur mycket det jag läst faktiskt stämmer. Hade jag bara lyssnat på det som stod på forumen hade jag nog inte ens installerat spelet, men guess what, som jag sa är den kritiken så totalt onyanserad att den slutar vara relevant, trots att den stammar från reella problem med spelet.

Som en tidigare postare sa så ska man inte blunda för spelets kvaliteter, bara för att det har stora brister, vilket är precis vad du gör genom att lyssna på forumgnäll och bilda din uppfattning helt utifrån det. Sedan, om kvaliteterna väger upp för bristerna eller ej, det är upp till var och en att avgöra. Men att som du utgå från gnäll över bristerna, och ha det som enda grund för din uppfattning om spelet, det är en femårings beteende om något. Sen att du, när du blir konfronterad, hittar på saker ur tomma intet om personen som ifrågasätter dig för att attackera hans karaktär bidrar ju bara till hela den här "jag är en ouppfostrat skitunge"-imagen du jobbar utifrån.

Men jag känner din typ också, du är en sådan här person: "Undrar om det här spelet är bra, bäst att kolla forum och sedan sälla mig till den allmänna uppfattningen utan att själv ens spela spelet. Sedan ska jag gå in på sidor som FZ och påstå att deras recension suger, eftersom den inte delar den allmänna uppfattningen. Jag vet ju bättre än recensenten, även fast jag inte ens har testat spelet, för jag har läst på forum där finniga, onyanserade, rageande barnrumpor skriker ut sin besvikelse utan en uns av objektivitet. Dessutom tror jag att en kommentar om att jag inte ens har testat spelet i fråga bevisar hur mycket det måste suga, när en som INTE ENS HAR TESTAT SPELET tycker att det suger, då måste det ju vara dåligt liksom. Sen om någon påpekar det ologiska i detta så vänder jag på hans ord så att det låter som om det är han som beter sig som ett barn."

Nej, vet du vad, kaem79, är det någon som beter sig som en femåring så är det du.

*EDIT* Jag vet inte ifall du lade märke till det, men jag påpekar aldrig att folk inte skulle få tycka att spelet är dåligt, det jag klagar över är att folk inte kan vara objektiva i sin bedömning, och att de ger recensenten skit för att han är det. Du får gärna tycka att spelet är dåligt, men om du inte gett spelet en chans, eller som i ditt fall inte ens har testat det själv, så tycker jag helt ärligt talat att man ska hålla käft, och inte ge sig in på sidor som FZ och attackera en recensent bara för att han baserar sin bedömning på spelet istället för på andras åsikter. Ingen tvingar dig att spela det, ingen tvingar dig att tycka att det är bra, ingen tvingar dig ens att basera din uppfattning på fakta. Men ska du inte göra något av detta så håll dig från att uttala dig, för du kan omöjligt veta vad du pratar om.


signatur

"I like deadlines. I like looking at them as they pass by."

Medlem
Skrivet av highspeed:

länk till denna?

Han som avgick för ett bättre spel-ENGAGERAT företag går under namnet Galopin på tdu2.com forumet.

Några utdrag:

"I fight long for a lot of things, but i will not comment about the producers choice and their deafness about what their team can say, otherwise, i could say bad things!" (lade till __)

"..but i will never understand how eden choices are set to discard must have features over needless one..."

"They said "no"!!!"

"cross your fingers they listen to the community one day..."

"And for the export feature, it is a feature that i ask so often without success during the development that i will doubt they ever listen or understand one day..."

Visst låter han nöjd?


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av Tobbe:
Skrivet av highspeed:

länk till denna?

Han som avgick för ett bättre spel-ENGAGERAT företag går under namnet Galopin på tdu2.com forumet.

Några utdrag:

"I fight long for a lot of things, but i will not comment about the producers choice and their deafness about what their team can say, otherwise, i could say bad things!" (lade till __)

"..but i will never understand how eden choices are set to discard must have features over needless one..."

"They said "no"!!!"

"cross your fingers they listen to the community one day..."

"And for the export feature, it is a feature that i ask so often without success during the development that i will doubt they ever listen or understand one day..."

Visst låter han nöjd?

Tack, hehe inte så mycket.

Medlem

Det är ju helt jävla otroligt vad det regnar på Ibiza, merparten jag har kört hittils har det varit typ 20 min sol 2 timmar regn. Snorhalt och helt omöjligt att köra, med torra fina vägar är det helt ok. blir fan galen på detta jävla regnande. Trodde ibiza var solens land och att det var därför man åkte dit, Regnar ju fan mer där än här enligt Eden... Helt ok lir annars


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Finns inget finare sätt att säga det... Worst game ever.


signatur

"plz" - Worst kind of offense

Medlem

So far vad jag har spelat av TDU 2, så e det fan så mycket roligare att köra i 1an än 2an

Ish
Medlem

Köpte det i morse.. Tog 11h att ladda ner.. Spelade en kvart sen var jag illamående.. Hur fan kan man släppa sån här dynga? Körkänslan är ju helt mupp oavsatt hur man vinklar det.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

12
Skriv svar