Jade Raymond om Assassin's Creeds storhet

Robot
Jade Raymond om Assassin's Creeds storhet

Producenten av seriens första del tror sig veta hemligheten bakom de stora framgångarna.

#assassins-creed-brotherhood


Medlem
Jade Raymond om Assassin's Creeds storhet

Ja varför inte + att det är grymt kul!

Medlem

Heh ... jag som tycker tvärtom. Gameplayet är underbart kul, miljöerna, grafiken och friheten är oslagbar.
Hade faktiskt hellre haft ett helt genuint spel "om korstågens tid" än som det är nu.


signatur

Have a good time!

Medlem

Tycker att just den faktorn att något pågår utanför Altaïr och Ezios lönnmördande. Att det hela på något sätt hänger ihop med något i nutiden. En hel story i tidsmaskinen och ett "mysterium" utanför i nutid.


signatur
Medlem

Storheten med första spelet var helt enkelt att det hade känsla. Man var med i ett hemligt sällskap och fick inblick i saker som ingen annan visste och det kändes lite som att man var med och utformade och skrev historia. Som att man var en enmannaarmé som bestående ändrade politiken och filosofin i landet. Helt oslagbart. Tycker dock att det urvattnades totalt efter första spelet och nu gör allt konspiratoriskt skit som händer att jag jämställer serien med Lost. Jag kan spela tvåan och ACB och ha kul, men jag saknar verkligen den seriösa ådran och den där känslan av historiaskapandet. Sen gillar jag också miljöerna. Inget annat spel har någonsin lyckats återskapa städer på samma sätt som AC.

Medlem

Håller inte med om det alls. Animus förstör bara storyn för spelet, så himla löjligt att minnen sparas i DNA och att spelen egentligen utspelar sig i "nutid". Dom borde ha skurit bort dom nutida bitarna och de flummiga sci-fidelarna, och istället bara fokuserat på att spela som Altair och Ezio och springa omkring på hustaken och utföra morden.

Medlem

Pftja, storheten i ettan kom i alla fall inte från att leta efter flaggor och att göra samma repetetiva uppdrag hela tiden iaf.

Medlem

Hur som helst så är hon allt rätt bra fin den däringa Jade Raymond


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

Jade är gamingvärldens hottness <3 Hon har nog en poäng, spänningen med AC enligt mig är att det berättas två historier samtidigt i olika tider som man skiftar fram och tillbaka mellan. Det skulle dock få vara mycket mer inslag av Desmond än det var i 1an och 2an (har inte spelat Brotherhood än)


signatur

Game long and prosper

Medlem

Animus förstörde helhetsintrycket tycker jag.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

KÖP MINA SPEL!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Viker säkert snart ut sig som alla andra töser gör idag.

Medlem

Funkade tvärtom för min del. Tröttnade stenhårt på ettan på grund av tjafset med Animus. Tappade intresset för hela serien efter det. Synd att de inte vågade satsa på olika historiska epoker, utan några som helst scifi-inslag. Hade varit så mycket bättre IMHO.

Medlem

tyckte assassins creed 1 var bra. resten var sämst. självklart fick man intresse för att jade raymond var där och styrde upp. pga av att hennes idé var "genialisk" fick hon (som så många andra spelutvecklade och många som jobbar med media över huvud taget) hybris och hela serien fick ett plattfall. FÖR MIG.. inte för någon annan.

tack för mig.

Medlem

Älskar serien från tvåan och framåt. Ettan funkar hyffsat bra som en prolog men inte mer. ACB har sån sjuk jävla cliffhanger att jag kommer dö långsamt fram tills trean ^^

Animus funkade inte bra i ettan men utvecklingen senare gör den mer tilltalande enligt mig då. Gillar verkligen att leta ledtrådar i minnen från historiska platser till att rädda världen från korsriddarna i modern tid. Älskar även att många av personerna faktiskt har levat.

Dom har snott idéen från mig, det präntade jag ned på papper år 2000, så här går det när man är seg.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

walter_iego: Du menar att det är Jade & Co som ÄR Abstergo?

Medlem

EDIT:

Tar bort min mansgriskommentar.

Jag hade idén före walter och alla andra.

EDIT 2:

Hon är bra fin!

Medlem
Skrivet av deep9:

Viker säkert snart ut sig som alla andra töser gör idag.

Ja tack.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv

jävligt fin brud där..
<3 <3 <3

Inaktiv

Jag har stört mig så mycket på lönnmördarens klädsel. Det ser rent löjeväckande ut. Jag hade fördragit mörka kläder och kåpor som Garret i Thief-spelen. Kan tyckas vara en löjlig anledning men jag kan ju inte låta bli att garva. Ska ge Assasins Creed en chans till senare.


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Inaktiv
Skrivet av deep9:

Viker säkert snart ut sig som alla andra töser gör idag.

vem f-n hade klagat

Medlem

Jag tror det sålde bra därför det kom ut vid rätt tid, såg bra ut i trailers och hade schysst marknadsföring.


signatur

subterranean homesick alien

1
Skriv svar