Bioware blockerar användare efter att han kritiserat EA

Medlem
Bioware blockerar användare efter att han kritiserat EA

Fyfan det här är så fel på så många plan...

Bioware blockerade användaren från att spela sitt butiksköpta spel efter att han kritiserat EA
http://social.bioware.com/forum/1/topic/141/index/6459941/1#6...

Blir så jävla trött på sådana Fascistfasoner som bara ger folk som laddar hem från TPB ännu mer kött på benen om varför man inte ska köpa spel

EDIT: Tog ett screenshot på tråden utifall EA deletar den.
http://awesomescreenshot.com/0c790x5da

Medlem

Uschja. Inte alls bra när dessa saker händer.
Låter som om han egentligen bara borde ha blivit "bannad" från forumet och inte alls från att spela sina spel. BioWare skriver något om att det är EAs regler som har kickat in:

BioWares regel:
1. BioWare community bans are forum-only and can be for as little as 24 hours. These bans should have no effect on your game, only your ability to use all the features of this website/community. these bans are handed out by BioWare Moderators as the result of our travels around the forum and/or issues reported by fellow community members.

EAs regel:
2. EA Community bans come down from a different department and are the result of someone hitting the REPORT POST button. These bans can affect access to your game and/or DLC.

Olyckligt är det iallafall.


signatur

Have a good time!

Inaktiv

Om det var en medveten ban från EA's sida och det hade det varit jag så hade jag aldrig någonsin köpt ett spel igen som EA står som utgivare för.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

Tycker att detta är ett ganska normalt fall :/


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Ish
Medlem

Jag tänkte att han kanske var väldigt offensiv eller något, men det där är ju mer en generell kommentar.. Har de så lite stolthet i kroppen att de inte klarar av den här typen av kritik?
För dem som inte orkar läsa.. Han skrev vid ett tillfälle "Have you sold your souls to the EA devil?"..

Är detta verkligen värd en ban på samtliga spel? Nää..


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Handlar aldrig några spel där EA är inblandade längre pga DRM och sådant här gör mig ju inte direkt mer sugen. Det är ju företag som dem som är de riktiga piraterna, gör precis som de vill och kör över alla de inte tycker om. Har fått avstå ett par spel jag skulle viljat spela men hellre det än att stödja de där kräken. Att köpa spel från dem känns mer som att betala en beskyddar-peng till maffian.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Var det en "trollare" som försökte skapa havok?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

EA är ju dumma i huvudet, i fall det är sant. elr EA är ju ändå dumma i huvet när de pressar utvecklare att släppa sina spel. EA har ingen rätt att stänga ner nåns rätt o spela deras egna spel.

Medlem

EA pressar spel så att det släpps tidiga och halv färdiga. Är rädd att detta har hänt dragon age 2

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Var det en "trollare" som försökte skapa havok?

Beror nog på hur man ser det. Han hade kritiserat spelet (vilket många andra har gjort) eftersom att utvecklarna blivit pressade till att släppa ett "hafsjobb" från utgivarnas sida.
Om jag fattade det rätt skrev han "Have you (Bioware) sold your soul to the devil (EA)?" och för detta blev hans konto låst i 72h. Dvs. för en kort rad på forumet så blir hans möjligheter att aktivera spelet han äger i fysisk kopia indragna.

Det är i hårdaste laget, och i min mening ett övertramp på konsumentens rättighet till sin egen produkt (SPELET).


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

EA är ju duktiga på att visa hur lite de bryr sig om konsumenterna.
Tyvärr så har de ju lagt vantarna på så många bra produkter att man inte kan hålla sig ifrån dem...tyvärr.
De skulle förtjäna några års förluster och en bojkott från konsumenterna så kanske de skulle börja lyssna på vad folk utanför studion säger ibland också.

Jag hoppas HOPPAS att Dice inte låter sig hunsas av EA när det gäller BF3.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Det är i hårdaste laget, och i min mening ett övertramp på konsumentens rättighet till sin egen produkt (SPELET).

Skulle dock inte förvåna mig om EA förbehåller sig rätten att göra så i villkoren som måste godkännas vid installation och/eller registrering på sidan.

Medlem

Han får väl pirata spelen då. Dock jävligt dumma regler från EA sida, kommer bara att göra fler motiverad att pirata spel.

Ond bråd död till EA.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Visst är det övertramp, börjar bli lite farliga tendenser nu i spelbranschen, dessutom raderar gamespot.com - kritiska inlägg ang. vissa spel. Jag skrev en recension om Half-Life 2: EP2 som raderades gång på gång eftersom jag inte gillade den, sedan fick jag en varning.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

"Because the BioWare community now operates under the same umbrella as all EA Communities, community members here have all explicitly agreed to abide by and be governed by both sets of rules. Consider it an added incentive to follow the rules you say you're going to follow.

If there are further questions or concerns, please send them to me via private message. Thank you.

End of line."

Tråd låst.....

Dvs kritisera inte något företag inom EA eller deras "parteners", då riskerar du att bli bannad! Är det en korrekt tolkning?

Om nu allt han sa var att "Have you sold your souls to the EA devil?" så är ju detta helt orimligt, om nu allt är sant.

MFC
Medlem

Detta är fascism.

Vi förtydligar det med ett citat från Wikipedia:

Citat:

Fascists believe that a nation is an organic community that requires strong leadership, singular collective identity, and the will and ability to commit violence and wage war in order to keep the nation strong. They claim that culture is created by the collective national society and its state, that cultural ideas are what give individuals identity, and thus they reject individualism. Viewing the nation as an integrated collective community, they see pluralism as a dysfunctional aspect of society, and justify a totalitarian state as a means to represent the nation in its entirety. Fascists advocate the creation of a single-party state. Fascist governments forbid and suppress opposition to the fascist state and the fascist movement


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Där försvann EA:s chans att behålla mig som kund. Jäääävla klåpare, och jag som såg fram emot BF3.

Inaktiv

EULAS och TOS (end user license agreement/terms of service) står väl ändå inte över rättigheter som tex rätten att kritisera företag?.

1
Skriv svar