Intern kritik mot Dragon Age II

Robot
Intern kritik mot Dragon Age II

Kompositören bakom spelets soundtrack: "Det blev lite av ett hafsjobb".

#dragon-age-ii, #ea, #bioware


Medlem
Intern kritik mot Dragon Age II

Tråkigt med hafsjobb.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Spelet i övrigt känns just som ett hafsjobb med. Återanvända miljöer hundra gånger om for the loose...

Medlem

Inte spelat det ännu så jag kan inte uttala mig i det här specifika fallet.
Det är dock väldigt tråkigt att utgivningsjättar som EA och Activision inte kan förstå att kvalité vinner i längden. Att man inte behöver mjölka och stressa ut produkter.
Det här kortsiktiga perspektivet är naturligtvis inte på något sätt exklusivt för spelbranschen, men man blir alltid lika trött.
Deus:Ex HR, TES V:Skyrim m fl tror jag starkt på i år. De har fått ta sin utvecklingstid på sig.

Medlem

Är det någon här som blir förvånad över att EA gör det här!? så fort en utgivare ser det här $ så kan dom inte tänka längre....


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem
Inaktiv

det märks - Musiken är inte i närheten av vad den var i Da: o

...spelet är väl inte direkt dåligt. Men det är inte i närheten så stort/brutalt/pompöst som da: o var
och den enorma återanvändningen av miljöer känns bara billigt.

Medlem

Hm, är nära slutet nu och jag måste säga att vid det här laget så vill jag bara få det överstökat. Inte alls lika bra som ettan. Visst, combat systemet är mycket bättre.. men inget annat (enligt mig!)

Medlem

Jag hoppas inte Mass Effect går samma väg. Då blir jag förbannad.

Medlem

Efter allt man läst om spelet hittills verkar jag ha gjort rätt val att vänta med att köpa spelet tills det finns i en komplett version med all DLC till reapris, om jag köper det alls.

Medlem

Helt "ok" spel, men inte mer. Och jämnför man det mot DA: O så förtjänar det inte ens att ligga i realådan på coop. Det är en sådan markant kvalitetskillnad mellan DA2 och DA: O så man har svårt att förstå hur samma utvecklare kan ligga bakom båda spelen.

Inaktiv

jaha! mer o mer skit om DA2. fan ta ea o nft kallar jag bioware bio*hore. idiot som jag var förbokade jag skiten. inte trodde jag att bio*hore skulle släppa ett medelmåttigt rpg. fan ta de. hoppas folk är smartare än mig o dissar spelet tills det hamnar på rea...

Gametrailers tyckte musiken var OK, men de nämnde återanvändningen av texturerna. Det är inte bra alls...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Jag som nyss satt om tänkte på att musiken inte var lika bra som DA : O... Och man är ju i samma modul om och om igen - skulle anat att EA låg bakom.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Testpilot

Det är mera generisk musik i 2an (vad jag hört hittils) medan i DAO så är det mera episkt , men dåligt är det ju inte och stämningsmusiken finns ju på rätt ställen.

Det som stör mig mer är volymskillnaderna , då folk snackar hör man inget o sen BLAM får man en melodimatta i ansiktet så man blir nästan döv , det är faktiskt värre än i 1an som faktiskt var rätt dryg där med , särskilt med musiken i striderna.

Medlem

Gör som blizzard och ta tid med att utveckla spel så dom blir så bra som möjligt

Medlem
Skrivet av Mr. A:

Efter allt man läst om spelet hittills verkar jag ha gjort rätt val att vänta med att köpa spelet tills det finns i en komplett version med all DLC till reapris, om jag köper det alls.

Exakt.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Inaktiv

Ok, för dom som inte spelat det här spelet så kan jag ge er ett råd.. akta er för det här skit spelet.
Ni kommer bara bli sura över att ni slängt pengar i sjön eller att BioW har förstört ett helt underbart DA1.

Här är en snabb genomgång på vad jag tycker är under all kritik med det här (IMO) SKIT SPELET!

- INGEN karta som i DA1 (dvs du kommer INTE upptäcka lika många platser som i DA1)

- 1 STAD + 1 BERG är vad du har att "utforska" Dvs, Du ser samma stad från du är lvl 1 tills du är lvl 25 typ
(Staden har tp 5 våningar/områden och berget har väll några områden att utforska också, men inte mycket mera)

- DU KAN INTE sätta armours på dina team mates, ALLA armour peaces du hittar eller köper är LÅSTA till din gubbe.

- Vapen är det ända som går att ge till dina "polare"

- SKILL TREE är inget skill tree längre utan mera en "Perk" väljare som du öppnar upp mer och mer desto högre lvl du blir : /

- Förutom DU så ser dina team mates ut som lvl 1 chars när dom är lvl 25 typ eftersom dom inte kan ha några nya armours... roligt va?

- Inget bird eye view när du scrollar ut (PC), dvs så när du vill göra "taktiskt tänkande" så kan du glömma det eftersom din TANKER inte kan "se" alla gubbar eftersom han är "fast" i en dörr öppning och kan inte se saker åt VÄNSTER BAKOM DÖRREN ?!.... DRIVER DOM?!

- INGEN TAKTIK LÄNGRE ÖVERHUVUD TAGET! Bara in och hack and slash.
(dvs) Skicka in dina 2 tanks i teamet och låt dom stå och slå medans du står i bakgrunden med din magiker och healar och kastar destruction magi. (eld/is/el)

- Fiender Exploderar?! när du dödar dom? Även med ett broad sword? Reaaaallyyy Bioware? Reaaaallyyy?

- Varför ens använda heal igentligen när du hittar typ healing flaskor varannan sekund? (efter 2h speltid = 35 hp flaskor) LOOOL

- Snabb healing knapp - bara att trycka och se din gubbe få mera liv snabbt och smidigt :S (kanske som i DA! men känns fel fortf :S)

Vad är det som är bra då?

Hmmmmmmm inte mycket... kommer på III saker på rak arm.

- Bra och djup story
- Bra grafik
- Lite halv kul att man stöter på vissa figurer från DA1.


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem
Skrivet av gurkoz:
Skrivet av Mr. A:

Efter allt man läst om spelet hittills verkar jag ha gjort rätt val att vänta med att köpa spelet tills det finns i en komplett version med all DLC till reapris, om jag köper det alls.

Exakt.

Stämmer in i kören

Medlem

En bild säger mer än tusen ord ...

Medlem

Tyvärr är Dragon Age II ett förnedrande av Dragon Age: Origins; Den har inte använt sig av några av de bra sidor som utgjorde Origins utan är mer som ett action RPG utan något taktiskt tänkande alls, det vill säga om man ens skulle ha möjligheten till det.. vilket man inte har på grund av att de har tagit bort den taktiska läget helt och hållet...
Grafik är inget att hurra över, många återanvända texturer och då man endast har tillgång till en stad och en berg i spelet så gör man om samma dungeon 10-15 gånger från början till slut bokstavligen.
Det är en besvikelse och DX11 fungerar inte bra alls för de med nvidia kort, det finns så många brister i spelet att jag aldrig skulle kunna ha gissat att det är en spel släppt av Bioware.
Det är rätt tydligt att spelet har skyndats fram då det inte tar många timmar att klara spelet även då man gör alla sidoquest o dyl, det finns verkligen inget episkt i spelet och avslutet väcker fler frågor än det besvarar.
Tyvärr Bioware men DA2 får 2/10 av mig. Då de flesta speltestsidor går på hype och inte på kvalité (insklusive FZ) när de recenserar spel så är det bättre att låta folkets smak säga sitt:
http://www.metacritic.com/game/pc/dragon-age-ii (Notera user score)

Medlem

Dragon Age 2 är riktigt uruselt och jag ångrar att jag gick på alla positiva recensioner. Man undrar ibland om alla recensenter är köpta av spelindustrin eller vad?

Dragon Age 2 är ett koreanskt hack and slash nu och känns som något dom slängde ihop på några veckor.

Första besvikelsen från BioWare. Blir till att vara mer kritisk hädanefter.

Medlem

Till skillnad från första spelet så går det ju faktiskt bra att spela på konsol vilket är ett rejält plus, men i övrigt...

Medlem

Ser man hur utgivarna förstör för både konsumenter och utvecklare. Kan inte vara kul att inte vara stolt över sitt spel, speciellt inte när det beror på tidsbrist från utgivare.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Nån annan som får Kotor 2-vibbar?

Medlem

Spelade i ca 7 h och om detta är uppföljaren till Dragon Age: Origins så är detta världens sämsta skämt. Inte mycket till val när det gäller hur du löser dina problem och dialogen, ja, det känns som om huvudpersonen är på väg att somna under tiden han läser upp sin dialog. Jag fick nästan skrattanfall när hans syster mördas brutalt framför ögonen på huvudkaraktären och hans moder. Hans agerande är det dummaste jag sett och detta "Mass Effect hjulet" ger dig inte mycket utrymme för vettig dialog. Mass Effect 2 gör det dock på ett bra sett, Mark Meer som spelar commander Sheppard är ljusår grymmare än denna Hawke som kan sommna vilken minut som helst, kanske bioware tvingade honom att spela denna roll, vad vet jag.

Allt annat då? rena skiten

Ingen story
korkat inventory
kan bara köpa det du kan ha för tillfället i affärer
En enda stad
följeslagare är som jag gillar att kalla för "Hanging Carrots" alltså, dem är där för skojs skull
ingen taktik längre, spamma spells och hela när det behövs (fireball)

Inaktiv

Nu har jag mer eller mindre bestämt mig, det blir inget köp för min del.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

När jag insåg att DA2 var långt under förväntningarna så var det redan försent att ta tillbaks förbokningen..

Nåväl, blir väl att lira igenom det ändå, men någon extra crash för andra dlcs kan de glömma. De som var gratis med signature edition och webhallens förbokningserbjudande räcker...

Moderator | Testpilot

Jag vettefan men jag gillar detta nästan mer än ettan på många sätt om jag ska vara ärlig. Storyn och hur du reser runt och kommer till nya miljöer är dock bättre i ettan, men berättandet och striderna är bättre i tvåan.

It's like PICK YOUR POISON


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

tyckte spelet var rätt bra ändå. mycket bätre tempo i DA2 än ettan


signatur

Nalta saker ska man kunna hinna idag

123
Skriv svar