Slipknot - Duality

Medlem
Slipknot - Duality

Slipknot behöver ingen större presentation. Metalmaskerna från Iowa bildades i mitten på 90-talet och dominerade mer eller mindre den moderna metalscenen ett tag, tillsammans med System of a Down. Det unika, tillika intressanta med bandet är, eller var, deras hemliga identitet, då de alltid hade maskerna på och identifierade sig med siffror. De kallar sina fans för "maggots", och sig själva för "The Nine" och texterna utforskar ilska, politik, nihilism, konflikter i psyket och andra mörka teman. Bandet utmärker sig också musikaliskt genom att ha med en percussion-avdelning, med två personer som trummar på bl.a. marcheringsvirvlar och två stycken tomma Budweiser-fat som spelas med basebollträ. De var nio, men idag är de bara åtta officiella medlemmar tack vare en tragisk bortgång av basisten Paul Gray.

#blogg

Medlem
Slipknot - Duality

Jag hoppas att Slipknot gör lika grym platta som dem två första "officiella" som "Slipknot" och "Iowa", RIP Paul Gray.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Bra låt med riff som Zakk Wylde hade dödat för.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

En av favoritlåtarna på spotify, Jag är inget direkt fan, men just den låten är bra, snuff är en annan jag gillar mycket från dom, before i forget och dead memories finns på min lista med. Wait and bleed har man lyssnat på för mycket.

Medlem

@walter_iego: Tror att Yngwe är lite avundsjuk han med.

@ohem: Jag tvekar inte på att deras nästa platta blir bra heller, dom är väldigt bra kompositörer.

@TruB: Lyssna lite på deras tidigare grejer och se om det är nått för dig!

1
Skriv svar