Branschanalytiker: "Wii 2 avtäcks på E3"

Robot
Branschanalytiker: "Wii 2 avtäcks på E3"

Stern Agees Arvind Bhatia tror att Nintendo är redo att visa upp de första specifikationerna redan i sommar.

#nintendo, #microsoft, #sony


Medlem
Branschanalytiker: "Wii 2 avtäcks på E3"

Om det kommer en Wii 2... Undra hur dom har tänkt, om dom satsar på bättre prestanda som ps3 och xbox eller om dom ska fortsätta med det dom gjort tidigare?

Medlem

Hmm, det kan bli intressant. Man borde kunna bygga en maskin som har betydligt mer prestanda än ps3 och xbox 360 för en väldigt liten peng idag...

Medlem

Även om Wii 2 får "dålig" prestanda så lär den minst klara det 360/Ps3 gör, om inte mer.
Grafikkorten är 5 år gamla, 256/512Mb Ram? gammal processorteknik?
Nintendo kan bygga ett "monster" som krossar de andra två och ändå kan säljas för typ 2500 med vinst...

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Även om Wii 2 får "dålig" prestanda så lär den minst klara det 360/Ps3 gör, om inte mer.
Grafikkorten är 5 år gamla, 256/512Mb Ram? gammal processorteknik?
Nintendo kan bygga ett "monster" som krossar de andra två och ändå kan säljas för typ 2500 med vinst...

Exakt, tänk bara vad 2 gig ram kostar idag, och vad det skulle kunna tillföra ps3 och x360 när det gäller upplösning på texturer...vilka börjar se rätt sunkiga ut idag

Medlem

Får hoppas att de har investerat sin enorma vinst i grym hårdvara.

Medlem

Undra om de tänker göra något med 3D... 3DS är ju ute nu och det är möjligt att de använder sina erfarenheter ifrån den till ett ny Wii. Känns dock lite tveksamt då 3D 'är en ganska omogen teknik i vanliga hem ännu och nintendo vill nog inte ha ett krav på glasögon.

Jag tror att det vore riktigt bra för nintendo med en ny konsol snart, försöka få lite marknadsandelar på de lite vuxnare "gamers" som 360 och ps3 har

Medlem

Det vore trevligt med 720p+, HDMI, Optisk/SPDIF 5.1 Surround utgång och sånt. Nu sitter man ju med ghetto-komponentsladd 480p och stereoljud. ^^


signatur

Welcome to the Manglerdome

Nintendo är betydligt mer hardcore i sin hårdvaruingengörskonst än Sony och Microsoft. Om dom anser att det går att göra bra spel på 64kb RAM så gör dom en konsoll med 64kb RAM. Tredjepartsutvecklarna får vika sig efter deras utvecklingsstrategi.

Inte en chans att de gör en konsoll som är gjord för att köra sån grafik som Epic och Dice visade upp på GDC. Nintendos spelutvecklare har aldrig varit intresserade av att göra den typen av spel. Nintendo kommer garanterat göra en konsoll för Nintendo-spel, precis som dom alltid har gjort.

Skrivet av slartibartfast:

Nintendo är betydligt mer hardcore i sin hårdvaruingengörskonst än Sony och Microsoft. Om dom anser att det går att göra bra spel på 64kb RAM så gör dom en konsoll med 64kb RAM. Tredjepartsutvecklarna får vika sig efter deras utvecklingsstrategi.

Inte en chans att de gör en konsoll som är gjord för att köra sån grafik som Epic och Dice visade upp på GDC. Nintendos spelutvecklare har aldrig varit intresserade av att göra den typen av spel. Nintendo kommer garanterat göra en konsoll för Nintendo-spel, precis som dom alltid har gjort.

Bra sammanfattat. Nintendo kanske flörtar en del med tredjeparter nu under Iwata än tidigare men jag tror fortfarande det viktigaste för dem är vad de själva vill göra och vad för hårdvarumål som krävs för det.

Jag vet inte alls vad jag väntar mig av deras nästa konsol grafiskt. Mer råkraft än PS360 eller ungefär motsvarande fast i ett mycket energisnålare och mindre paket? Om mer, hur mycket? Det enda jag tror är säkert är att det inte blir något som drar mycket mer kraft än, säg, Gamecuben gjorde. Det kommer inte bli något monster i vardagsrummet som PS360 var. Säkert håller inte många med mig men jag föredrar faktiskt sån design på konsoler än så stort och kraftigt som möjligt. För sånt finns PC:n.

Med det sagt känns analytikergissningar inte så heta. En annan analytiker har varje år sedan 2006 förutspått att en Wii HD ska visas upp när som helst. De kan mycket väl visa upp en uppföljare nu, men lika gärna någon annan gång känner jag.

Medlem

Har svårt att se 3DS och Wii2 med ett så tätt mellanrum, men tror vi kan bli överraskade med Wii2s hårdvara

Medlem

Att bygga en Wii2 med prestanda bättre än Xbox 360 och PS3, är nog inga problem och som dessutom drar mindre ström. Bygg med AMDs APU lösningar och använd ett Radeon 6870 eller 6950 ELLER kör med nVidia Tegra 2

Skrivet av McKinley:

Att bygga en Wii2 med prestanda bättre än Xbox 360 och PS3, är nog inga problem och som dessutom drar mindre ström. Bygg med AMDs APU lösningar och använd ett Radeon 6870 eller 6950 ELLER kör med nVidia Tegra 2

Yes, finns mycket energisnål kraft att hämta i dagsläget. Särskilt när de anpassar hårdvaran till vad de vill ha. Jag undrar lite om de kommer att fortsätta med samma arkitekturer som förut för att behålla bakåtkompabilitet dock? Det vore något typiskt Nintendo:igt

Medlem

Tror inte bakåtkompabilitet är något hinder, PCn har redan en rätt bra emulator med Dolphin

Skrivet av Dunis:

Tror inte bakåtkompabilitet är något hinder, PCn har redan en rätt bra emulator med Dolphin

Sant, men emulering för väl med sig lite egna problem också. Som sagt tycker jag Ninty är svåra att förutsäga så jag vågar inte riktigt spekulera själv (nå, mer än jag gör här iallafall) eftersom jag kommer att ha fel

Medlem
Skrivet av tob1:
Skrivet av Grumbledock:

Även om Wii 2 får "dålig" prestanda så lär den minst klara det 360/Ps3 gör, om inte mer.
Grafikkorten är 5 år gamla, 256/512Mb Ram? gammal processorteknik?
Nintendo kan bygga ett "monster" som krossar de andra två och ändå kan säljas för typ 2500 med vinst...

Exakt, tänk bara vad 2 gig ram kostar idag, och vad det skulle kunna tillföra ps3 och x360 när det gäller upplösning på texturer...vilka börjar se rätt sunkiga ut idag

Skulle nog inte tillföra speciellt mycket alls eftersom de övriga komponenterna skulle flaska fan! Ungefär som när Geforce 6200 kom med 512mb, lurade säkerligen många svenssons när kortet knappt använder över 100mb..

Wii 2 kommer som sagt säkerligen slå dagens andra konsoler med tanke på hur billigt det är och få bra presterande hårdvara idag


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

Nintendo är betydligt mer hardcore i sin hårdvaruingengörskonst än Sony och Microsoft. Om dom anser att det går att göra bra spel på 64kb RAM så gör dom en konsoll med 64kb RAM. Tredjepartsutvecklarna får vika sig efter deras utvecklingsstrategi.

Inte en chans att de gör en konsoll som är gjord för att köra sån grafik som Epic och Dice visade upp på GDC. Nintendos spelutvecklare har aldrig varit intresserade av att göra den typen av spel. Nintendo kommer garanterat göra en konsoll för Nintendo-spel, precis som dom alltid har gjort.

Fast nu far du med osanning. NIntendo har alltid varit drivande inom teknisk utveckling av konsoler. Det är endast Wii som är "svag" - å andra sidan så har den en tekniskt innovativ kontroll.

Till artikelns ämne har jag att säga att Sony kommer visa PS4 först av alla företag. Playstation3 har sålt dåligt och nu måste dom vara först ute för att kamma hem lite vinst.


signatur

Where one man falls,
another one stands.

Skrivet av Herbert:

Fast nu far du med osanning. NIntendo har alltid varit drivande inom teknisk utveckling av konsoler. Det är endast Wii som är "svag" - å andra sidan så har den en tekniskt innovativ kontroll.

Till artikelns ämne har jag att säga att Sony kommer visa PS4 först av alla företag. Playstation3 har sålt dåligt och nu måste dom vara först ute för att kamma hem lite vinst.

Nu missupfattade du nog vad jag sa, jag menade aldrig att Nintendo inte har varit drivande eller innovativa. Jag menade att dom aldrig kommer göra något annat än en Nintendo-konsoll, och en Nintendokonsoll är hårdvarumässigt optimerad (till skillnad från t.ex. Sony som slänger på extra allt och säljer hårdvaran till förlust)

Medlem

Tror nog att Nintendo i så fall kommer att inse att de förlorar på att inte ha en HD-konsol och satsa på en konsol som är 1080p (det säljer). Sedan kanske det inte är så bra grafik - det kan fortfarande vara en enkel konsol med enkel grafik, men om den är i HD så kommer det inte avskräcka folk såsom Wii gjort tyvärr.

Medlem

Väldigt tveksamt att dom visar upp en ny stationär konsol på E3 och vad dom än gör i framtiden så tror jag inte att det blir Wii 2.

Medlem

Tror Wii säljer fortfarande alldeles för bra för att en Wii 2 ska släppas.

Skulle dock gärna ha fel angående detta då jag inte skulle tacka nej till en Wii med 720p upplösning, bättre Virtual Console och HDMI.

Medlem

oOooh, ska bli spännande och se om nintendo vågar ta det djärva steget ut i HD..

Medlem

Hoppas, Nintendos spel skulle verkligen inte se illa ut i minst 720p.

Inaktiv

Kankse bara för att tjäna pengar men den måste va bakåtkompatibelt annars kommer majoriteten av deras nuvvarande kundbas överge konsoller hoppas dom fattar det.

1
Skriv svar