Total War: Shogun 2

Robot
Total War: Shogun 2

Den klassiska treenigheten av strategi, diplomati och ekonomi återvänder till sina mer personliga och småskaliga rötter. Och är vackrare än någonsin.

#total-war-shogun-2, #creative-assembly, #shogun-total-war


Moderator | Testpilot
Total War: Shogun 2

Medeltiden gillar jag mest när det kommer till RTS. Inget slår age of mythology.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Ser helt fantastiskt ut, solklart köp! Hoppas AI:n håller från början nu bara, men tydligen kanske den gör det!

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Medeltiden gillar jag mest när det kommer till RTS. Inget slår age of mythology.

Isåfall synd att Age of Mythology inte utspelar sig under medeltiden.


signatur

Have a good time!

Medlem

Vilken jordbävning till recension

Moderator | Testpilot
Skrivet av Brain:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Medeltiden gillar jag mest när det kommer till RTS. Inget slår age of mythology.

Isåfall synd att Age of Mythology inte utspelar sig under medeltiden.

Haha, väldigt dåligt formulerat av mig. Gillar mer när det är svärd, pilbågar, magi, monster osv i äldre from än detta. Rise and fall är också ett spel jag gillar eller dem äldre Total war spelen.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Medeltiden gillar jag mest när det kommer till RTS. Inget slår age of mythology.

Det är inte medeltiden, det är antiken. fantasy-Antiken i might add.

Medlem

Åååh vad jag längtar till tisdag! Bra de jobbat på AI'n. Gillade Shogun 1, Rome är favoriten dock :). Men detta ser riktigt bra ut.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Warwick:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Medeltiden gillar jag mest när det kommer till RTS. Inget slår age of mythology.

Det är inte medeltiden, det är antiken. fantasy-Antiken i might add.

Och väldigt nödvändgit att svara på något som någon redan gjort med iprincip samma svar.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Längtar tills tisdag! Hoppas inte de blir en besvikelse! Verkar riktigt naaajs.

Medlem

Låter ju supernajs! Det trillar ner i brevlådan på tisdag


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem

Verkar som ett grymt spel

Medlem

Blir också lite nyfiken på vilken tidsålder nästa total war spel kommer ha faktiskt

Inaktiv
Skrivet av Arise:

Blir också lite nyfiken på vilken tidsålder nästa total war spel kommer ha faktiskt

Hoppas innerligt på Rome 2. Vet inte hur många timmar jag spenderade med det första spelet.

Det här ser dock även det förnämligt ut. Är otroligt svag för Total-war-serien. Solklart köp.

Inaktiv
Skrivet av uberpwnage2.0:

Medeltiden gillar jag mest när det kommer till RTS. Inget slår age of mythology.

Såg att några andra redan svarat, men förstår inte varför du pratar om RTS här i recensionen av Shogun 2. Det är inget RTS, utan har en turnbaserad strategidel med realtidsstrider (om man vill, det går att göra autoresolve också).

-----

Bra recension, ser verkligen fram emot spelet nästa vecka.

Medlem

Trevlig recension. Rös lite när jag läste generalens citat om föräldralösa barn.

Skiljer sig hela spelet nånting från demot eller är det samma men mer? Jag tyckte att demot kändes lite opolerat. Huvudmenyn var rent av ful i jämförelse med de tidigare Total War-spelen, och när man högerklickade på enheter för att se detaljer om dem, så kom det upp ett stort fult webbläsar-fönster, istället för att det var integrerat i spelet.

Inaktiv
Skrivet av s3ng:

Vilken jordbävning till recension

[http://en.wikipedia.org/wiki/2011_Sendai_earthquake_and_tsuna...]


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem
Skrivet av Wartex:

... och när man högerklickade på enheter för att se detaljer om dem, så kom det upp ett stort fult webbläsar-fönster, istället för att det var integrerat i spelet.

Tror du får leva med den biten. De satsar på något som mer fungerar som Civilizations "Civilopedia" än tidigare, på gott och ont.

Medlem

Wow, i multiplayer. Bli hela världens Shogun. Maffigt!
Detta spel är förbokat, mitt första total war, så det ska bli roligt att lära mig den hårda vägen (läs: Det kommer gapas och skrikas när jag får stryk av en jävla dator!). Den här perioden i det här landet, det kan bara bli bra

Medlem
Skrivet av s3ng:

Vilken jordbävning till recension

Smaklöst..

Redaktör
Ponny
Skrivet av Havocado:

Wow, i multiplayer. Bli hela världens Shogun. Maffigt!

Good luck, have fun. Jag har en känsla av att du och jag inte kommer vara ensamma om att jaga titeln.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Yukki:
Skrivet av s3ng:

Vilken jordbävning till recension

Smaklöst..

upp mot tusen personer misstänks ha mist livet. finkänsligt och superkul.

Medlem
Skrivet av s3ng:

Vilken jordbävning till recension

Som en motståndare till allt PK: hehe, bra där!

ot: Kommer nog bli köp när nästa bunt pengar rullar in i slutet av månaden. Älska total war!

Medlem

Stor fan av Total War serien, men sedan jag inhandlat en Acer Predator med ett ATI Radeon HD 5800, hänger sig alla Total War spel när jag startar dom (från Steam). Nån annan som har likadant problem?
Så jäkla surt, vill inte slösa bort 500 spänn på ett spel som hänger sig


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem

4/5 lika bra som Dragon age II alltså

Medlem

Dragon age...lol hitta ett sämre spel

Medlem
Skrivet av B-strm:
Skrivet av s3ng:

Vilken jordbävning till recension

Som en motståndare till allt PK: hehe, bra där!

Jag vet inte om jag håller med om att det skulle vara speciellt "PK" att ha förståelse för människor vars liv har slagits i spillror och som har mist nära och kära på ett ögonblick.

Man kan skämta om det mesta och komma undan med det, men visst kan man låta saker vila ett tag åtminstone?

Medlem
Skrivet av Höglund:
Skrivet av B-strm:
Skrivet av s3ng:

Vilken jordbävning till recension

Som en motståndare till allt PK: hehe, bra där!

Jag vet inte om jag håller med om att det skulle vara speciellt "PK" att ha förståelse för människor vars liv har slagits i spillror och som har mist nära och kära på ett ögonblick.

Man kan skämta om det mesta och komma undan med det, men visst kan man låta saker vila ett tag åtminstone?

Tycker jag absolut inte, men nog med OT.

Medlem
Skrivet av s3ng:
Skrivet av Höglund:
Skrivet av B-strm:
Skrivet av s3ng:

Vilken jordbävning till recension

Som en motståndare till allt PK: hehe, bra där!

Jag vet inte om jag håller med om att det skulle vara speciellt "PK" att ha förståelse för människor vars liv har slagits i spillror och som har mist nära och kära på ett ögonblick.

Man kan skämta om det mesta och komma undan med det, men visst kan man låta saker vila ett tag åtminstone?

Tycker jag absolut inte, men nog med OT.

Jag har svårt för "ingenting är heligt"-filosofin, du hade nog inte varit lika nonchalant om du var berörd på ett personligt plan. Men okej, vi lämnar diskussionen där.

Medlem

Ser ut att vara ett bra spel. Skall köpas när det kommer på steam-rea om ett år ellet två.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

12
Skriv svar