Speedpainting 18

Medlem
Speedpainting 18

Havocado önskade lite awesome sauce. Voila!

Snart ska jag äta chips, dricka cola och titta på undergångsfilm. Gillar känslan av dessa tre ting. Sedan ska jag vara vaken hur länge jag vill ikväll för kreativa stunder med mig och mina vansinnesprojekt. Sounds like nice, bice.

Tja, hallå, hej, tjabba, tjing

[ia=25367; large]

#blogg

Medlem
Speedpainting 18

Hm, kanske många som kan tycka det inte är den bästa filmen att titta på nu när det är en massa problem i Japan.

Dock rör inte det mig att man tittar på en sådan film samtidigt som annan katastrof händer samtidigt. Det är en helt okej film, fast kanske lutar mer åt en söndagsfilm när man inte riktigt vet vad man ska hitta på.

Mr. Awesome Long Arm Fast man kanske måste ha sådan arm för att orka lyfta en sådan stor flaska. Awesome
Gillar färgschemat, Awesome!


signatur

Förutspår en våg av nya monsterfilmer från japan snart. (I hate myself).
motivering till detta osmakliga inlägg är att från alla stora katastrofer kommer många filmer som tar upp temat, när jag hörde om tsunamin tänkte jag på alla djuphavs fiskar som spolas upp, det med nyheten om den reaktor som nästan fick härdsmälta födde tankar på vilka nya monster i stil med Gamera Rhodan och Godzilla vi får se snart om några år. (fan ta mig, min okänsliga tölp).


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Åh tack, det ser ut precis som den awesomesauce jag föreställde mig. Den röda awesomesaucen Vad får du alla dina idéer ifrån egentligen? Jag har sett ganska många av dina speedpaintings, och de är så drömmande, väldigt vackra faktiskt. Man vet inte alla gånger vad det är eller varför det är där, men det blir fint ändå Lycka till med framtida målningar. Här i stugan blir det Leon, en mycket bra film för er som inte har sett den.

Medlem

Ja, jag såg på nyheterna precis och blev chockad. Tror jag var för trött imorse för att förstå omfattning av det hela. Hoppas att allt lugnar ner sig åtminstone..

Filmen sög dock ändå.

Ramrod: Ja, jag funderade på det dära med armen nu i efterhand. Tänkte först att perspektivet är fel, men det stämmer egentligen, där är snarare att nallen har en kanske för lång arm för en nalle, och är gjord utifrån människomått. Men det kanske bara ser roligt ut ändå. Har lovat mig själv att inte ändra speedpaintings i efterhand.

Havocado: Jättefin kommentar, sånt blir man väldigt glad av faktiskt. Ingen aning var jag får idéerna ifrån. Målar med jättestora penslar och utgår från associationer (en psykolog skulle säkert tycka att man var sjuk i huvudet, vilket kanske är fallet). Gillar definitionen drömmande, drömmar är bra grejor.

MFZ
Medlem

chips och cola är väl svenssons undergång, så du kan se det som att du projicerar ditt eget förfall till en fiktiv version.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

1
Skriv svar