In i chipsdimman

Redaktör
Ponny
In i chipsdimman

Jag har varit uppe sen svinottan och spelat och skrivit om Shogun 2, men nu är det ta mig fanken fredagskväll. Man undrar vad chipsen och colan har att erbjuda en kväll som denna? Säkert är att Simon har valt film och det blev Day After Tomorrow. Om jag minns rätt var den halvkass. Men minnet kan svika och den kanske rentav är halvbra. Only time will tell...

[ia=25363; large]
"Nu är du inte så stursk längre!"

#blogg


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
In i chipsdimman

Hm, kanske många som kan tycka det inte är den bästa filmen att titta på nu när det är en massa problem i Japan.

Dock rör inte det mig att man tittar på en sådan film samtidigt som annan katastrof händer samtidigt. Det är en helt okej film, fast kanske lutar mer åt en söndagsfilm när man inte riktigt vet vad man ska hitta på.


signatur

Time tells so much to those who can listen, so listen good.

Jo den är ganska halvkass, Bästa filmen för en fredagskväll i tider som denna är Iron Giant, Top Secret och The boat that rocked.
Its true!, i was there.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Åh chipsdimman. Det är den bästa dimman! Trevlig kväll

Medlem

Vi kollade på Red ikväll med Bruce Willis och halva stjärnskådiseliten! Mycket underhållande film, tråkigt dock att dom inte körde på samma spår som själva grafiska novellen, alltså totalt rå-ös-action. Istället så blandar dom in en massa komik och sånt.
En recension kommer väl att dyka upp som vanligt på www.filmparadiset.se

Just ja, det blev ingen chipsdimma för oss, det blev ostbågar istället för oss. Har dom någon slags dimma också ?


signatur
Redaktör
Ponny

Jo, det kan tyckas lite osmakligt att kolla på undergångsfilmer i dessa tider. Men filmen var vald och colan lagd på kylning. Sen kan jag, precis som du, tycka att det inte spelar så stor roll. Det gäller att hålla isär fantasi och verklighet.

Red, Iron Giant, Top Secret, The boat that rocked... Oh yeah, låter som att jag har lite material till kommande fredagar (även om jag är tveksam till Bruce Willis, men jag har gärna fel).

Ostbågar har också någon slags cheesy dimma. Jag gillar't! Problemet är att fingrarna blir någon slags ostig sörja som kletar sig fast på hela lägenheten. Men det är en smäll man får ta!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Red, Iron Giant, Top Secret, The boat that rocked... Oh yeah, låter som att jag har lite material till kommande fredagar (även om jag är tveksam till Bruce Willis, men jag har gärna fel).

Ostbågar har också någon slags cheesy dimma. Jag gillar't! Problemet är att fingrarna blir någon slags ostig sörja som kletar sig fast på hela lägenheten. Men det är en smäll man får ta!

Ah, men ostfingrar är ju trevliga, dem kan sugas på
Iron Giant är även en stor favorit för mig också. Top Secret har jag inget minne av att sett i min ungdom. The Boat That Rocked, som också även heter Pirate Radio i USA från 2009 har jag inte sett. Den har fått bra betyg på IMDB och det är bra skådisar som är med, så man kanske ska ta och spana in den.


signatur
1
Skriv svar