Firefox 4.0 RC

Medlem
Firefox 4.0 RC

Rätt så snart efter att IE 9 RC presenterade sig, så dök Firefox svar upp, Release Candidate på deras nya Firefox 4. Har använt det litegrann, och det är precis som innan, fast lite snyggare och lite snabbare. Det blir en tajt kamp om användarna nu, för Google Chrome 10 är också påväg.

Du kan testa Firefox 4 RC på deras hemsida.

För övrigt så var jag i stan innan idag och testade alla mobiler som jag och ni rekommenderade. Samsung Omnia 7 och HTC Desire HD står det mellan just nu, det blir ett svårt val. Ni som har Desire HD, eller Android för den delen kan dra ner Firefox från sidan också.

#blogg

Firefox 4.0 RC

Jag väntar till den är "riktigt" klar, Firefox messade lite med en annan dator, så jag avvaktar lite. Nya Chrome finns också ute, funkar perfekt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Vänta på HTC Incredible S som är en nyare version av Desire HD. Inga stora nyheter, men den släpps i slutet av mars iaf.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Ja minsann, kör Chrome 10 nu märkte jag, både skönt och lite tråkigt att man inte märker när Chrome har gått upp sig 2 versioner, men det ska tydligen vara bättre.

Problemet med dom är att dom är ganska stora, både Desire HD och Omnia 7, men den senare är lite slimmare. Dundersköna mobiler är de båda två. De har ungefär samma hårdvara, så det känns som att det blir ett val mellan OS. Android är mer moget idag, men jag har sett potentialen i WP7. HTC mobilerna är jäkligt välbyggda och sköna att hålla i generellt, men skärmen i Omnia 7 är helt fenomenal. Sen tvekar jag inte på att Incredible S blir bra heller, men hur kommer den att stå sig mot LG Optimus 2X med Tegra-2?

Jäkla I-landsproblem

Medlem

Själv kör jag med Chrome 11 dev. Varför vara som alla andra hahaha.

Fx 4 har jag också, men den är lika långsam som 3.6, om man jämför med Chrome.

Medlem

Haha, såklart! Hur är Chrome 11 då?

Medlem

Optimus 2x och andra Tegra 2 mobiler får riktigt bra prestanda resultat. Har en Htc Desire och väntar tills jag får sätta klorna i antingen Samsung Galaxy S 2(om det är tillräckligt intressant) eller ännu mer Motorola Atrix när/om den kommer gå att få tag på. Atrix med sina dockor äger verkligen!

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Haha, såklart! Hur är Chrome 11 då?

Den är snabb den med. Men lite små saker som att dom där tooltip som dyker upp när man för muspekaren över en länk inte alltid försvinner, kan vara lite irriterande faktiskt. Men annars är den riktigt bra.

Medlem

@Birchoff: Motor-Ola-smartisarna har fått väldigt bra omdömen ser jag, Atrix har 4G till och med. Intressant! Känns som att den kommer att vara dyr när/om den kommer på den svenska marknaden dock.

@chrillemeter: Inga visuella förändringar? Om jag ska vara ärlig har jag inte märkt någon prestandaförbättring sen Chrome 8.

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

@Birchoff: Motor-Ola-smartisarna har fått väldigt bra omdömen ser jag, Atrix har 4G till och med. Intressant! Känns som att den kommer att vara dyr när/om den kommer på den svenska marknaden dock.

@chrillemeter: Inga visuella förändringar? Om jag ska vara ärlig har jag inte märkt någon prestandaförbättring sen Chrome 8.

Nej, ingen visuella förändringar. Tycker javascript går något snabbare, även i version 10 var det snabbare.

1
Skriv svar