Ps3 sönder är sparfilerna borta?

Medlem
Ps3 sönder är sparfilerna borta?

Jo som sagt så har mitt playstation gjort sitt.. men fråga när kan jag på något sätt komma åt mina sparfiler på hårddisken ? felet på ps3 är överhettning lampan blinkar bara rött när jag ska starta det.

Medlem

Hände mig samma i vintras och vad jag vet så finns inget annat sätt mer än antingen fixa felet genom YLOD guider eller lämna in den på verkstad (inte Sony verkstad då dom tydligen formaterar HDDn har jag hört. Kolla med t.ex PSXCare seriösa verkstäder brukar även kunna ge garantier tror jag)

Lägger man in HDDn i en annan PS3 så måste man formatera den innan man kan använda den.

Har ingen koll på om man kan köra över HDDn till en USB sticka och på så sätt få tillbaka sparfilerna.

Vet att det är försent nu men lyckas du fixa det så tänk på att sony nu har börjat med en tjänst så att man kan spara sina sparfiler online om man är plusmedlem.

Medlem

Jo ville testa nån av guiderna men jag tänkte lämna in ps3 till siba imorgon eftersom jag har garantin kvar men kommer garantin försvinna om jag försöker öppna ps3 :S? isåfall så kan jag inte göra nåt åt det

Medlem

Garantin försvinner ja, men PSXCare lägger på en 6 månaders garanti på deras reparationer (men det gäller bara hos dem). Jag skickade in min 60GB och fick den reparerad, den är också tystare än tidigare.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Jag plockade ut hårddisken och satte i original-disken på 40 GB. Fick tyvärr en ny PS3 av samma version fast jag bönade och bad om att få tillbaka min gamla lagad och tyvärr formaterades hårdisken jag lagt undan. Alla sparningar borta. Hade några spelspaningar som backup på usb men tyvärr var det spel som man inte kunde lägga in. Bättre nu för + medlemmar och att sparningar sparas i molnet (om man hinner få sin nya maskin innan de förfaller).


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av stormense:

Jag plockade ut hårddisken och satte i original-disken på 40 GB. Fick tyvärr en ny PS3 av samma version fast jag bönade och bad om att få tillbaka min gamla lagad och tyvärr formaterades hårdisken jag lagt undan. Alla sparningar borta. Hade några spelspaningar som backup på usb men tyvärr var det spel som man inte kunde lägga in. Bättre nu för + medlemmar och att sparningar sparas i molnet (om man hinner få sin nya maskin innan de förfaller).

Så allt dem kommer göra är att ge mig ett nytt :/?

Medlem

Japp, ett nytt PS3 får du från lagret i Danmark efter att de kollat så du inte med flit gjort sönder din gamla. Tar ungefär 3 veckor.


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av stormense:

Japp, ett nytt PS3 får du från lagret i Danmark efter att de kollat så du inte med flit gjort sönder din gamla. Tar ungefär 3 veckor.

Ok göttans , hoppas på en slim dåe eftersom jag har en 40gb virsion , och en annan sak , mitt kostade 4500 och en slim kostar 3000 om ja nu skulle få det har jag rätt att be att få pengar med likavärde ?

Medlem
Skrivet av FunnX:

Ok göttans , hoppas på en slim dåe eftersom jag har en 40gb virsion , och en annan sak , mitt kostade 4500 och en slim kostar 3000 om ja nu skulle få det har jag rätt att be att få pengar med likavärde ?

Haha

Nej

Medlem

Du får en lika dan som du lämnade in, tom om det är en 60 GB med PS2 stöd.


signatur

Det var detta...

1
Skriv svar