Nyheter i Ocarina of Time 3DS

Robot
Nyheter i Ocarina of Time 3DS

Äventyrsklassikern blir inte en rak nyversion, avslöjar Nintendo.

#the-legend-of-zelda-ocarina-of-time


Medlem
Nyheter i Ocarina of Time 3DS

Goda nyheter!

Absolut inte. Jag tycker spel ska bevaras som de är/var. På samma sätt som jag inte gillar hur Star Wars-trilogin gjorts om i efterhand gillar jag inte heller hur man lägger till/tar bort grejer ur klassiska spel. För mig är det helt okej så länge bara exempelvis grafiken förbättras rent tekniskt eller ett manus nyöversätts på grund av tidigare felaktigheter. Men jag har väldigt svårt för när helt nya saker introduceras till ett gammalt spel. I en perfekt värld skulle man kunna välja mellan "originalversion med restaurerad grafik" och "originalversion plus tillägg", men eftersom det inte lär hända vill jag helst inte se några nyheter alls.

Just Ocarina of Time är förmodligen mitt absoluta favoritspel någonsin. Trots det är jag osäker på om jag kommer spela nyversionen eller låta den vara. Tror det skulle kännas konstigt att spela ett så storslaget, bombastiskt äventyr på en liten bärbar skärm istället för på stora teven i vardagsrummet.

Medlem

Dåliga nyheter :U Orginalet är perfektion, och perfektion skall inte ändras.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Skrivet av Sebastian Lind:

Absolut inte. Jag tycker spel ska bevaras som de är/var. På samma sätt som jag inte gillar hur Star Wars-trilogin gjorts om i efterhand gillar jag inte heller hur man lägger till/tar bort grejer ur klassiska spel. För mig är det helt okej så länge bara exempelvis grafiken förbättras rent tekniskt eller ett manus nyöversätts på grund av tidigare felaktigheter. Men jag har väldigt svårt för när helt nya saker introduceras till ett gammalt spel. I en perfekt värld skulle man kunna välja mellan "originalversion med restaurerad grafik" och "originalversion plus tillägg", men eftersom det inte lär hända vill jag helst inte se några nyheter alls.

Just Ocarina of Time är förmodligen mitt absoluta favoritspel någonsin. Trots det är jag osäker på om jag kommer spela nyversionen eller låta den vara. Tror det skulle kännas konstigt att spela ett så storslaget, bombastiskt äventyr på en liten bärbar skärm istället för på stora teven i vardagsrummet.

Håller fullständigt med.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Håller med Herr Lind på alla punkter... Ocarina of Time är bäst som det är!


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Medlem

Instämmer med er andra. OoT är redan perfektion!

Medlem

Herr Lind har absolut rätt.

Medlem

Hoppas iaf att man kan välja om man vill spela orginalspelet.

Medlem

Lär ju bara vara nån tråkig extra-quest ändå

Medlem

...nu när jag läser alla era kommentarer så känner jag att jag vill spy ut lite oliktänkande.

Here goes: Jag tycker Ocarina of Time är ett av de mest överskattade spelen någonsin.

Det är ett riktigt riktigt bra spel, men jag skulle inte precis kalla det för perfektion.

Moderator | Testpilot

Nu gillar jag inte spelet i sig, men varför folk säger det är så perfekt osv är för vad som kom med spelet, features som inte fanns tidigare som nu finns i många spel efter det. Som många mmos snor från wow så har ju spel influenserats (om det ens är ett ord) av just detta spel då det var nyskapande.

Det satte en ny standard helt enkelt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Lind: Det här är en slags remake av spelet, inte en rak konvertering. Vill man ha originalet finns det ju på VC (mycket billigare dessutom). Kan förstå hur du tänker men det går ju alltid att välja originalet om man hellre vill ha det, så jag tycker det är obefogad kritik. Är kul med remakes som gör något nytt med ett gammalt spel, som en ny tolkning litegrann och den gamla versionen blir ju inte sämre för det.

Att Nintendo gör såhär är inte så konstigt eller oväntat. Det ger oss som redan har spelet en anledning att skaffa det igen. I Super Mario 64 DS så la man ju till ett par nya stjärnor och tre nya karaktärer att spela med, så att Ocarina of Time görs om också är inte helt oväntat. Ska man klaga på nåt så är det framförallt hur lata Nintendo är som inte gör ett nytt Zeldaspel utan lanserar sin nya konsol med ett 12,5 år gammalt spel.

Innan ni börjar bjäbba:

Ja, de gör ett nytt Zeldaspel också, till Wii. Men till 3DS menar jag.

Medlem

Fråga: Kommer spelet kunna spelas även på DSi XL?

Medlem

är glad över att det är extra material..skulle va kul med lite mer små bonus grejer..fisket i originalet var aproligt.
så mer mini spel i det skulle va kul och nån ny dungeon eller mer sidouppdrag skulle va mer än välkommet ^^

Gillade remaken på metroid 1 mer än originalet till GBA som exempel på bra ny versioner av äldre titlar och tyckte det var roligt med extra materialet dom hade med.

Så lägga till nya grejer i ett äldre spel behöver inte betyda att spelet suger helt enkelt..men det är vad jag tycker


signatur

Nintendo Switch: SW-2771-7512-1037
Steam: Worebit
Xbox: Worebit
Ps4: Vorebit

Skrivet av anomali:

Fråga: Kommer spelet kunna spelas även på DSi XL?

Tyvärr inte, men som jag minns det frågade du efter en konsol som helst inte var 3D.

"...Nintendo has made it clear from the beginning that the 3DS is considered an entirely new device and not a spin off of it's previous handheld gaming devices. To further show that this device is different, nintendo has stated that the new game cartridges for the 3DS will be designed to only fit into the 3DS's slot. They will not however be capable of fitting into older devices such as the DS, DS lite, DSi or DSiXL."


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Ja det stämmer, helst inte 3d. Kanske får tänka om där. Ocarina of time är mitt favoritspel och tänkte att om det även kom till DSi XL så kunde jag slå två flugor i en smäll. Tack för svaret!

Anytime.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

1
Skriv svar