Multiplayer i Dragon Age III?

Robot
Multiplayer i Dragon Age III?

"Multiplayer skulle kunna fungera", säger Biowares lead designer.

#dragon-age-ii, #bioware, #mass-effect


Medlem
Multiplayer i Dragon Age III?

Dragon Age båten har seglat för mig, blev riktigt besviken på tvåan. Multiplayer eller ej så har jag inga höga förväntningar på trean.

Inga större förväntningar här heller, tyvärr. Tvåans upplägg lämnade att önska för den gammla skolans rpg fantast.
Kommer aldrig bli en lika het MP scen som Neverwinter Nights.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Nej.

Drage Age är inte ett multiplayer-spel.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

"Dragon Age II presenterar en väg för oss att gå och utvecklas i en fundamental förändring av världen...."

En förändring som 82% av spelarna tycker är ren skit.

Inaktiv

Önskar bara EA kunde gräva ner sig och dö någonstans, så Bioware kan få skapa de kvalitativa produkter de alltid gjort...bortsett från Dragon Age 2 - är så sjukt besviken på spelet. Kvittar vilken level man är i spelet, fienderna skalas alltid till att vara en utmaning. Kvittar om du har femtioelva spells/skills, du får ändå aldrig det lätt.

Skrivet av Securion:

"Dragon Age II presenterar en väg för oss att gå och utvecklas i en fundamental förändring av världen...."

En förändring som 82% av spelarna tycker är ren skit.

Jag tycker det var bra


signatur
Medlem

Hah! där har vi en av anledningarna till att vi gör det mer arkad och konsolligt, vi ska göra en multiplayeruppföljare...steget är inte lika långt från ettan då ! fniss


signatur

Retro.

Inaktiv

vem bryr sig efter fiaskot med tvåan...

Medlem

Argh NEJ NEJ NEJ! HARDCORE ROLLSPEL UTSPELAS SJÄLV" :U Ingen jäkla multiplayer, Lan isådana fall.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Inaktiv

Dragon Age 2 är nog bland dom sämsta RPGs jag spelat... Helt värdelösa uppdrag överallt, finns ju ingen mening på något sätt att göra något annat än gå endast på huvuduppdraget, man får ju inte ens en liten bakgrund längre.

Fick mig verkligen att undra vad som hänt med Bioware när man gör ett quest för att ta benen som är kvar efter en missionär till The Chantry för att dom kan tänkas vilja veta... Och det enda man får för det är några silver och en "I thought I lost that forever" generisk kommentar för ett fetch quest. t.o.m random MMO har bättre quests än Dragon Age 2.

Inte undra på att spelet blivit så slaktat om dom ska försöka trycka in multiplayer, multiplayer skulle nog passa bra till ett meningslöst hack'n'slash som detta...

Moderator | Testpilot

Förstår inte vad alla gnäller i. Tvåan är i sin helhet ändå ett helt okej spel. Bara för det är olikt orginalet och folk förväntade sig annat så betyder inte det spelet är dåligt. Jag själv är rätt nöjd med det som helhet ändå och stör mig på saker som att jag inte iprincip kan ge items till mina polare som i första osv, men att storyn, karaktärerna framhävs bättre i detta spel.

Stridsmässigt känns spelet också bättre då ettan faktsikt var väldigt segt och i tvåan kan du faktiskt flytta på dig röra runt för att undvika saker och inte att en sak iprincip automatiskt träffar pågrund av sin target, menar slår någon på dig i ettan och du springer undan även om du är en bit bort så träffar attacken, så är det inte i tvåan, mer flyt vill säga.

Nu tycker ju alla som dem vill och nu har jag skrivit en massa knepigt skit. Men att dömma spelet på grund av hur likt ettan det INTE är... Förstår inte hur ni tänker.

Mass effect 1 till 2. Vad hände där? Jo mindre rpg mer action precis som i detta och om då ME2 uppskattas varför då inte detta?

Vad hände mellan ME 1 och ME 2 och hur är ME?

Well din karaktär har en röst som folk klagar på i 2an av Dragon age vilket måste vara ett minus för du inte kan identifiera dig själv med karaktären för den har ju som sagt en röst och inte är tyst som en karaktär i DA:O

Du kan ändra hur han ser ut precis som du kan göra i DA 2 också.

Skilladerna mellan båda spelan från första till andra är mindre RPG och mer action. Inte bara det men det är dem större skillnaderna, mindre loot mer fluent strider, mer action.

ME 1 och dess uppföljare har inte heller så varierande miljöer heller i gemförelse med Dragon age 2 eller hur? Helst ettan, fyfan vad dåliga miljöer det är det jävla spelet och inte fasiken tycker jag egentligen 2an är bättre då mycket är väldigt likt.

Hoppas fan ni förstår något och börjar tänka till, nej jag tycker inte DA 2 är bättre än första men att bara total såga det som folk gör är idiotiskt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

DBa
Medlem

Nej för bövelen! Slösa inte resurser på multiplayer i DA3!

Skrivet av uberpwnage2.0:

Förstår inte vad alla gnäller i. Tvåan är i sin helhet ändå ett helt okej spel. Bara för det är olikt orginalet och folk förväntade sig annat så betyder inte det spelet är dåligt. Jag själv är rätt nöjd med det som helhet ändå och stör mig på saker som att jag inte iprincip kan ge items till mina polare som i första osv, men att storyn, karaktärerna framhävs bättre i detta spel.

Stridsmässigt känns spelet också bättre då ettan faktsikt var väldigt segt och i tvåan kan du faktiskt flytta på dig röra runt för att undvika saker och inte att en sak iprincip automatiskt träffar pågrund av sin target, menar slår någon på dig i ettan och du springer undan även om du är en bit bort så träffar attacken, så är det inte i tvåan, mer flyt vill säga.

Nu tycker ju alla som dem vill och nu har jag skrivit en massa knepigt skit. Men att dömma spelet på grund av hur likt ettan det INTE är... Förstår inte hur ni tänker.

Mass effect 1 till 2. Vad hände där? Jo mindre rpg mer action precis som i detta och om då ME2 uppskattas varför då inte detta?

Vad hände mellan ME 1 och ME 2 och hur är ME?

Well din karaktär har en röst som folk klagar på i 2an av Dragon age vilket måste vara ett minus för du inte kan identifiera dig själv med karaktären för den har ju som sagt en röst och inte är tyst som en karaktär i DA:O

Du kan ändra hur han ser ut precis som du kan göra i DA 2 också.

Skilladerna mellan båda spelan från första till andra är mindre RPG och mer action. Inte bara det men det är dem större skillnaderna, mindre loot mer fluent strider, mer action.

ME 1 och dess uppföljare har inte heller så varierande miljöer heller i gemförelse med Dragon age 2 eller hur? Helst ettan, fyfan vad dåliga miljöer det är det jävla spelet och inte fasiken tycker jag egentligen 2an är bättre då mycket är väldigt likt.

Hoppas fan ni förstår något och börjar tänka till, nej jag tycker inte DA 2 är bättre än första men att bara total såga det som folk gör är idiotiskt.

Bra skrivet håller med dig, Du har huvudet på skaft till skillnad från andra här inne.


signatur
Moderator | Testpilot
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Förstår inte vad alla gnäller i. Tvåan är i sin helhet ändå ett helt okej spel. Bara för det är olikt orginalet och folk förväntade sig annat så betyder inte det spelet är dåligt. Jag själv är rätt nöjd med det som helhet ändå och stör mig på saker som att jag inte iprincip kan ge items till mina polare som i första osv, men att storyn, karaktärerna framhävs bättre i detta spel.

Stridsmässigt känns spelet också bättre då ettan faktsikt var väldigt segt och i tvåan kan du faktiskt flytta på dig röra runt för att undvika saker och inte att en sak iprincip automatiskt träffar pågrund av sin target, menar slår någon på dig i ettan och du springer undan även om du är en bit bort så träffar attacken, så är det inte i tvåan, mer flyt vill säga.

Nu tycker ju alla som dem vill och nu har jag skrivit en massa knepigt skit. Men att dömma spelet på grund av hur likt ettan det INTE är... Förstår inte hur ni tänker.

Mass effect 1 till 2. Vad hände där? Jo mindre rpg mer action precis som i detta och om då ME2 uppskattas varför då inte detta?

Vad hände mellan ME 1 och ME 2 och hur är ME?

Well din karaktär har en röst som folk klagar på i 2an av Dragon age vilket måste vara ett minus för du inte kan identifiera dig själv med karaktären för den har ju som sagt en röst och inte är tyst som en karaktär i DA:O

Du kan ändra hur han ser ut precis som du kan göra i DA 2 också.

Skilladerna mellan båda spelan från första till andra är mindre RPG och mer action. Inte bara det men det är dem större skillnaderna, mindre loot mer fluent strider, mer action.

ME 1 och dess uppföljare har inte heller så varierande miljöer heller i gemförelse med Dragon age 2 eller hur? Helst ettan, fyfan vad dåliga miljöer det är det jävla spelet och inte fasiken tycker jag egentligen 2an är bättre då mycket är väldigt likt.

Hoppas fan ni förstår något och börjar tänka till, nej jag tycker inte DA 2 är bättre än första men att bara total såga det som folk gör är idiotiskt.

Bra skrivet håller med dig, Du har huvudet på skaft till skillnad från andra här inne.

Tack och bra skrivet var det inte direkt "bra skrivet" då det kan va svårt att hänga med i det jag försökte säga. Men skilladerna som folk klagar på från Dragon age till Dragon age 2 är precis som ME är och skilladerna mellan dem två spelen.

Röster, mer action, mindre loot, mindre roleplay (om någon alls) återanvända miljöer. Helt löjligt hur ni ens sågar detta spel tbh. Jag vet också det finns dem som gillar DA men inte Mass effect. Som att det är två olika grupper. Vet också att folk som gillat DA gillar Mass effect och då kommer allting igen. Dom gillar iprincip hur allt är i ME, hur kan man då inte gilla när liknande saker händer i DA?

Jag har svårt att få fram det jag vill säga, hoppas folket förstår...


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

gillar 2an riktigt mycket, det ända jag har att klaga på är att jag tycker att man har lite för dåliga val när man pratar, antingen glad, skämtar eller sur.

Moderator | Testpilot
Skrivet av flyawaynille:

gillar 2an riktigt mycket, det ända jag har att klaga på är att jag tycker att man har lite för dåliga val när man pratar, antingen glad, skämtar eller sur.

Det är inte sant heller, mittan saken är inte alltid "skämt". Om du kollar symbolen så ändras den, kollar du manualen ser du vad alla betyder och ja det är mycket "skämt" i mitten där men ofta ändras det också till något annat. Skit i symbolen och gå efter texten i stället det hjälper mer. Bara för det är en näve där betyder det inte du slår eller är elak.

Exempel: Det var en näve och det stog något i stil med "End this now" och då försökte hawke hjälpa en karaktär, få han/hon sluta göra något.

I ME finns inga symboler som "hjälper" dig. Symbolerna gör inte alltid det heller precis somjag försökte förklara där.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv
Skrivet av flyawaynille:

gillar 2an riktigt mycket, det ända jag har att klaga på är att jag tycker att man har lite för dåliga val när man pratar, antingen glad, skämtar eller sur.

Håller med om att konversationerna i 2'an är käpprätt åt skogen. Utan att avslöja en del ur spelet, men man ska övertala en individ att lämna över information (står så i journalen), men det ända sättet man kan göra det på, är med pengar - medans i 1'an kunde man använda 'cohersion' (eller hur det stavas) och verkligen vara en aggressiv spelare om man så ville.

En annan sak är att personer i spelet bokstavligen KASTAR uppdrag över en. Rädda han, hitta henne, kolla detta, övertala dom...utan att man ens får ett alternativ att skita i det....sen rubbas dessutom statusen med övriga gruppmedlemmar hur uppdraget än ter sig.

Så jävla värdelöst!

Medlem
Skrivet av Segas:
Skrivet av flyawaynille:

gillar 2an riktigt mycket, det ända jag har att klaga på är att jag tycker att man har lite för dåliga val när man pratar, antingen glad, skämtar eller sur.

Håller med om att konversationerna i 2'an är käpprätt åt skogen. Utan att avslöja en del ur spelet, men man ska övertala en individ att lämna över information (står så i journalen), men det ända sättet man kan göra det på, är med pengar - medans i 1'an kunde man använda 'cohersion' (eller hur det stavas) och verkligen vara en aggressiv spelare om man så ville.

En annan sak är att personer i spelet bokstavligen KASTAR uppdrag över en. Rädda han, hitta henne, kolla detta, övertala dom...utan att man ens får ett alternativ att skita i det....sen rubbas dessutom statusen med övriga gruppmedlemmar hur uppdraget än ter sig.

Så jävla värdelöst!

Håller med, samt att vissa uppdragen har dåligt sammanhang och verkar inte ha något med "The dragon age lore". De bara e där, typ: Döda han, varför? för han e dum. Mer lore får du inte


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Går inte riktigt att jämföra ME/ME2 mot DA/DA2, ME var ju action-rpg redan från början, tvåan inte så mycket mer, däremot jävligt mycket förbättrat så att det blev sjukt mycket bättre flyt och kändes väldigt mycket roligare att spela. Om man går tillbaka till första efter att ha spelat tvåan känner man sig ju handikappad ^^ Dragon Age gillade jag för att det var mer åt old-school hållet, tvåan är ett helt ok spel, men hade mycket hellre sett att dom körde på samma som i ettan, men som ME2 väldigt mycket mer polerat och med smarta lösningar.

Moderator | Testpilot
Skrivet av tRevz:

Går inte riktigt att jämföra ME/ME2 mot DA/DA2, ME var ju action-rpg redan från början, tvåan inte så mycket mer, däremot jävligt mycket förbättrat så att det blev sjukt mycket bättre flyt och kändes väldigt mycket roligare att spela. Om man går tillbaka till första efter att ha spelat tvåan känner man sig ju handikappad ^^ Dragon Age gillade jag för att det var mer åt old-school hållet, tvåan är ett helt ok spel, men hade mycket hellre sett att dom körde på samma som i ettan, men som ME2 väldigt mycket mer polerat och med smarta lösningar.

Att säga det inte går att gemföra är som säga ni inte kan såga spelet som ni gör, och alla som kallar det för saker som "Dragon effect 2". Går definitivt att gemföra, det är också av samma företag och vi vet själva och folk har sagt det själva att det drar likheter till just Mass effect och då dom påstått det själva t ex med dialoghjulet etc. Om ni som klagar här bara gillade Dragon age och inte mass effect så förstår jag er, men tror också att dem som klagar på något om Dragon age 2 nu också gillar ME 1 & 2 vilket då makes no sense.

Nej jag är ingen fet fanboy för tvåan, jag tycker bara ni spelare kritiserar spelet fel, orättvist och bara rent utsagt dåligt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

AW8
Medlem

Nu blir det rage!


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Nej.

*För att förtydliga: Jag klarar mig utan multiplayer i story-drivna spelserier så som Mass Effect, Dragon Age och The Elder Scrolls.

Medlem

Jag gillade inte Dragon Age 1, och Dragon Age 2 demot verkade lika tråkigt, dom hade bara ändrat kamera vinkel lite grann. Combaten är så råkig, du ber dom göra något och det tar fyra år innan dom lyssnar, och hela tiden måste du pausa spelet för att dom gång på gång ska dricka sina livdrycker..usch.

Och jag måste säga att sisst Bioware gjorde ett bra spel var väl Mass Effect 1, tvåan hade ju gräsligt fattig och tråkig story..

Medlem

Neeeeej! Känns som man aldrig kommer få den charmiga DA: O känslan tillbaka.

Kan erkänna att jag blev lite glad när hörde att DA 2 skulle vara lite snabbare i striderna osv. Men nu är det ju överdrivet snabbt. Skulle vilja se en balans mellan DA O och DA 2 i det området. Förutom det så är Origins ett av de bästa spelen jag spelat och jag hoppas innerligt att BioWare går tillbaka till det i 3an.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Warwick:

Jag gillade inte Dragon Age 1, och Dragon Age 2 demot verkade lika tråkigt, dom hade bara ändrat kamera vinkel lite grann. Combaten är så råkig, du ber dom göra något och det tar fyra år innan dom lyssnar, och hela tiden måste du pausa spelet för att dom gång på gång ska dricka sina livdrycker..usch.

Och jag måste säga att sisst Bioware gjorde ett bra spel var väl Mass Effect 1, tvåan hade ju gräsligt fattig och tråkig story..

"dom hade bara ändrat kamera vinkel lite grann"

Garv på inlägget.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

jag ÄLSKAR DA 2!! tänkte bara peta en pinne i ögat på alla som är besviken på spelet,, för personligen älskar jag hur det är. slippa behöva pausa varje sec eller göra mega avancerade tactics för varje gubbe för att inte man ska dö bara för man kör på hard

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av flyawaynille:

gillar 2an riktigt mycket, det ända jag har att klaga på är att jag tycker att man har lite för dåliga val när man pratar, antingen glad, skämtar eller sur.

Det är inte sant heller, mittan saken är inte alltid "skämt". Om du kollar symbolen så ändras den, kollar du manualen ser du vad alla betyder och ja det är mycket "skämt" i mitten där men ofta ändras det också till något annat. Skit i symbolen och gå efter texten i stället det hjälper mer. Bara för det är en näve där betyder det inte du slår eller är elak.

Exempel: Det var en näve och det stog något i stil med "End this now" och då försökte hawke hjälpa en karaktär, få han/hon sluta göra något.

I ME finns inga symboler som "hjälper" dig. Symbolerna gör inte alltid det heller precis somjag försökte förklara där.

Kollar inte så mycket på symbolerna men tycker att de tagit bort många saker att säga, tycker ofta att inget av valen är bra.

Medlem

Rykten om multiplayer i DA3, rykten om multiplayer i ME3, Massivt Multiplayer i TOR... När ska man få lite vanligt Singleplayer i KotOR 3 Bioware?

Medlem
12
Skriv svar