Multiplayer i Dragon Age III?

Moderator | Testpilot
Skrivet av flyawaynille:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av flyawaynille:

gillar 2an riktigt mycket, det ända jag har att klaga på är att jag tycker att man har lite för dåliga val när man pratar, antingen glad, skämtar eller sur.

Det är inte sant heller, mittan saken är inte alltid "skämt". Om du kollar symbolen så ändras den, kollar du manualen ser du vad alla betyder och ja det är mycket "skämt" i mitten där men ofta ändras det också till något annat. Skit i symbolen och gå efter texten i stället det hjälper mer. Bara för det är en näve där betyder det inte du slår eller är elak.

Exempel: Det var en näve och det stog något i stil med "End this now" och då försökte hawke hjälpa en karaktär, få han/hon sluta göra något.

I ME finns inga symboler som "hjälper" dig. Symbolerna gör inte alltid det heller precis somjag försökte förklara där.

Kollar inte så mycket på symbolerna men tycker att de tagit bort många saker att säga, tycker ofta att inget av valen är bra.

Är dom överdrivet bättre i Mass effect t ex? Nope samma skit där. Står en liten text och man har svårt att veta vad som egentligen ska hända.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Tvåan var en riktig besvikelse sedan Origins. Den serien känns rätt död nu, har svårt att tro att en 3:a skulle gå tillbaka till Origins snarare än 2an.

Medlem

Men Bioware! Skit i Dragon Age serien nu och satsa fullt ut på Mass Effect serien istället! Den serien som är tusen gånger bättre än Dragon Age.

Jävlar om ni har fördummat Mass Effect 3 och det går att klara av på mindre än 20 timmar! Det är Shepards sista story och Reapers anfaller våran Galax! Det skall vara episkt, storslaget, massivt, fantastiskt och vackert!

Mass Effect 3 skall inte kännas förhastat och kort, man skall känna sig tillfredställd och helt slut när eftertexterna rullar! Spelet skall minst erbjuda 30+ i speltimmar.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Remus:

Men Bioware! Skit i Dragon Age serien nu och satsa fullt ut på Mass Effect serien istället! Den serien som är tusen gånger bättre än Dragon Age.

Jävlar om ni har fördummat Mass Effect 3 och det går att klara av på mindre än 20 timmar! Det är Shepards sista story och Reapers anfaller våran Galax! Det skall vara episkt, storslaget, massivt, fantastiskt och vackert!

Mass Effect 3 skall inte kännas förhastat och kort, man skall känna sig tillfredställd och helt slut när eftertexterna rullar! Spelet skall minst erbjuda 30+ i speltimmar.

Mass Effect 2 var ju fördummat. Precis som DA2. Tror knappast det blir bättre. Precis som allting just nu så inriktar sig även Bioware på konsolerna. Kanske, kanske, efter all denna kritik från konsumenterna (EA verkar ha köpt 85% av alla recensionsiter, inklusive FZ.) så händer det något. Något bra. Men ME3 släpps ju snart så det är nog kört. Hade gärna sett en release 2013 istället.

Antar att man får anpassa sig. Eller sluta spela och vänta på den där pärlan som inte ofta kommer. Jag väljer nog det senare. DA2 vet jag inte om jag orkar spela klart.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Förstår inte vad alla gnäller i. Tvåan är i sin helhet ändå ett helt okej spel. Bara för det är olikt orginalet och folk förväntade sig annat så betyder inte det spelet är dåligt. Jag själv är rätt nöjd med det som helhet ändå och stör mig på saker som att jag inte iprincip kan ge items till mina polare som i första osv, men att storyn, karaktärerna framhävs bättre i detta spel.

Stridsmässigt känns spelet också bättre då ettan faktsikt var väldigt segt och i tvåan kan du faktiskt flytta på dig röra runt för att undvika saker och inte att en sak iprincip automatiskt träffar pågrund av sin target, menar slår någon på dig i ettan och du springer undan även om du är en bit bort så träffar attacken, så är det inte i tvåan, mer flyt vill säga.

Nu tycker ju alla som dem vill och nu har jag skrivit en massa knepigt skit. Men att dömma spelet på grund av hur likt ettan det INTE är... Förstår inte hur ni tänker.

Mass effect 1 till 2. Vad hände där? Jo mindre rpg mer action precis som i detta och om då ME2 uppskattas varför då inte detta?

Vad hände mellan ME 1 och ME 2 och hur är ME?

Well din karaktär har en röst som folk klagar på i 2an av Dragon age vilket måste vara ett minus för du inte kan identifiera dig själv med karaktären för den har ju som sagt en röst och inte är tyst som en karaktär i DA:O

Du kan ändra hur han ser ut precis som du kan göra i DA 2 också.

Skilladerna mellan båda spelan från första till andra är mindre RPG och mer action. Inte bara det men det är dem större skillnaderna, mindre loot mer fluent strider, mer action.

ME 1 och dess uppföljare har inte heller så varierande miljöer heller i gemförelse med Dragon age 2 eller hur? Helst ettan, fyfan vad dåliga miljöer det är det jävla spelet och inte fasiken tycker jag egentligen 2an är bättre då mycket är väldigt likt.

Hoppas fan ni förstår något och börjar tänka till, nej jag tycker inte DA 2 är bättre än första men att bara total såga det som folk gör är idiotiskt.

Varför har du så svårt att förstå att alla inte gillar när spelserier fördummas, konsollifieras(samma sak?) och ändrar hur stora delar av spelet fungerar? Fick du bara ett plötsligt infall att ordbajsa eller saknar du verkligen den insikten?

Medlem

Tycker att Dragon Age 2 är ett bra spel, inte som ettan dock, men det är fortfarande ett bra spel.
Håller med om att Bioware kunde gjort Dragon Age 2 lite mer än vad dom egentligen gjorde, men ändå så tycker jag minsann att det är ett roligt spel, ångrar inte att jag köpte det.

Hoppas att Bioware gör Dragon Age 3 lite vassare och lite mer episkt.

Medlem

Som någon skrev i förra tråden om DA2, Bioware behöver en riktig monsterflopp för att kunna börja göra bra spel igen, just nu gör dom bara samma spel om och om igen fast dom förenklar och "streamlinear" det stegvis för att bli mindre och mindre rpg och mer och mer linjära actionspel med förhållandevis bra story. Men ungefär som mac-ibaner så dyrkas varje spellsläpp som det bästa någonsin fast spelen har stora fundamentala brister som gör dom riktigt tråkiga att spela för alla som vill ha mer än quests ala "Gå dit hämta 4 äpplen" och buttonmashing strider utan någon strategi eller kontroll.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Haha, fy fan vilken multiplayer-upplevelse sen då, allt pausande hade gjort det så sjukt sönderhackat och trist. Så då hade dom väl tagit bort pausandet och gjort det till ett 100% actionspel, och så hade det varit skit ändå. Nä, ursäkta om jag låter bitter, just tittat på skidskyttet...

Moderator | Testpilot
Skrivet av Bluescreen:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Förstår inte vad alla gnäller i. Tvåan är i sin helhet ändå ett helt okej spel. Bara för det är olikt orginalet och folk förväntade sig annat så betyder inte det spelet är dåligt. Jag själv är rätt nöjd med det som helhet ändå och stör mig på saker som att jag inte iprincip kan ge items till mina polare som i första osv, men att storyn, karaktärerna framhävs bättre i detta spel.

Stridsmässigt känns spelet också bättre då ettan faktsikt var väldigt segt och i tvåan kan du faktiskt flytta på dig röra runt för att undvika saker och inte att en sak iprincip automatiskt träffar pågrund av sin target, menar slår någon på dig i ettan och du springer undan även om du är en bit bort så träffar attacken, så är det inte i tvåan, mer flyt vill säga.

Nu tycker ju alla som dem vill och nu har jag skrivit en massa knepigt skit. Men att dömma spelet på grund av hur likt ettan det INTE är... Förstår inte hur ni tänker.

Mass effect 1 till 2. Vad hände där? Jo mindre rpg mer action precis som i detta och om då ME2 uppskattas varför då inte detta?

Vad hände mellan ME 1 och ME 2 och hur är ME?

Well din karaktär har en röst som folk klagar på i 2an av Dragon age vilket måste vara ett minus för du inte kan identifiera dig själv med karaktären för den har ju som sagt en röst och inte är tyst som en karaktär i DA:O

Du kan ändra hur han ser ut precis som du kan göra i DA 2 också.

Skilladerna mellan båda spelan från första till andra är mindre RPG och mer action. Inte bara det men det är dem större skillnaderna, mindre loot mer fluent strider, mer action.

ME 1 och dess uppföljare har inte heller så varierande miljöer heller i gemförelse med Dragon age 2 eller hur? Helst ettan, fyfan vad dåliga miljöer det är det jävla spelet och inte fasiken tycker jag egentligen 2an är bättre då mycket är väldigt likt.

Hoppas fan ni förstår något och börjar tänka till, nej jag tycker inte DA 2 är bättre än första men att bara total såga det som folk gör är idiotiskt.

Varför har du så svårt att förstå att alla inte gillar när spelserier fördummas, konsollifieras(samma sak?) och ändrar hur stora delar av spelet fungerar? Fick du bara ett plötsligt infall att ordbajsa eller saknar du verkligen den insikten?

Du vet nog mycket väll varför jag skrev som jag gjorde om du bara använder huvudet och tänker till för ovanlighetenskull


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Vad sägs om det här.... Teamet som gjorde online delen av Neverwinter Nights, Låt dem göra en MP exclusive version av Origins med lättare hanterbara kontroller för dem som vill, utan att ta bort djupet i spelet som det kändes att 2an gjorde.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Fan va nice med MP!

DA2 är ju fenomenalt spel, tänk att leka runt med sina buddies också. nice

Medlem
Skrivet av Kerrai:

Fan va nice med MP!

DA2 är ju fenomenalt spel, tänk att leka runt med sina buddies också. nice

Håller med! Låsa upp massa coola vapen och fraga runt på en Kill the Hordes bana. Hoppas dom inför ett fint klansystem också så det kanske blir lite tävling i det hela. Har saknat ett riktigt episkt online RPG till data! Kan bli riktigt nice!


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Bluescreen:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Förstår inte vad alla gnäller i. Tvåan är i sin helhet ändå ett helt okej spel. Bara för det är olikt orginalet och folk förväntade sig annat så betyder inte det spelet är dåligt. Jag själv är rätt nöjd med det som helhet ändå och stör mig på saker som att jag inte iprincip kan ge items till mina polare som i första osv, men att storyn, karaktärerna framhävs bättre i detta spel.

Stridsmässigt känns spelet också bättre då ettan faktsikt var väldigt segt och i tvåan kan du faktiskt flytta på dig röra runt för att undvika saker och inte att en sak iprincip automatiskt träffar pågrund av sin target, menar slår någon på dig i ettan och du springer undan även om du är en bit bort så träffar attacken, så är det inte i tvåan, mer flyt vill säga.

Nu tycker ju alla som dem vill och nu har jag skrivit en massa knepigt skit. Men att dömma spelet på grund av hur likt ettan det INTE är... Förstår inte hur ni tänker.

Mass effect 1 till 2. Vad hände där? Jo mindre rpg mer action precis som i detta och om då ME2 uppskattas varför då inte detta?

Vad hände mellan ME 1 och ME 2 och hur är ME?

Well din karaktär har en röst som folk klagar på i 2an av Dragon age vilket måste vara ett minus för du inte kan identifiera dig själv med karaktären för den har ju som sagt en röst och inte är tyst som en karaktär i DA:O

Du kan ändra hur han ser ut precis som du kan göra i DA 2 också.

Skilladerna mellan båda spelan från första till andra är mindre RPG och mer action. Inte bara det men det är dem större skillnaderna, mindre loot mer fluent strider, mer action.

ME 1 och dess uppföljare har inte heller så varierande miljöer heller i gemförelse med Dragon age 2 eller hur? Helst ettan, fyfan vad dåliga miljöer det är det jävla spelet och inte fasiken tycker jag egentligen 2an är bättre då mycket är väldigt likt.

Hoppas fan ni förstår något och börjar tänka till, nej jag tycker inte DA 2 är bättre än första men att bara total såga det som folk gör är idiotiskt.

Varför har du så svårt att förstå att alla inte gillar när spelserier fördummas, konsollifieras(samma sak?) och ändrar hur stora delar av spelet fungerar? Fick du bara ett plötsligt infall att ordbajsa eller saknar du verkligen den insikten?

Du vet nog mycket väll varför jag skrev som jag gjorde om du bara använder huvudet och tänker till för ovanlighetenskull

Ja, jag förstår mycket väl att du försöker framföra dina åsikter som de enda rätta genom att få andra att känna sig dumma. Du fäller krokben för dig själv med din bristfälliga grammatik, dock.

Medlem
Skrivet av ScarFace:
Skrivet av Kerrai:

Fan va nice med MP!

DA2 är ju fenomenalt spel, tänk att leka runt med sina buddies också. nice

Håller med! Låsa upp massa coola vapen och fraga runt på en Kill the Hordes bana. Hoppas dom inför ett fint klansystem också så det kanske blir lite tävling i det hela. Har saknat ett riktigt episkt online RPG till data! Kan bli riktigt nice!

Varför inte spela ett spel som är gjort för det där då, som garanterat är bättre på alla fronter när det gäller att "fragga runt lite"... typ Diablo?


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av ScarFace:
Skrivet av Kerrai:

Fan va nice med MP!

DA2 är ju fenomenalt spel, tänk att leka runt med sina buddies också. nice

Håller med! Låsa upp massa coola vapen och fraga runt på en Kill the Hordes bana. Hoppas dom inför ett fint klansystem också så det kanske blir lite tävling i det hela. Har saknat ett riktigt episkt online RPG till data! Kan bli riktigt nice!

Varför inte spela ett spel som är gjort för det där då, som garanterat är bättre på alla fronter när det gäller att "fragga runt lite"... typ Diablo?

Asså vah? Varför skulle jag vilja spela ett 2d-spel för? Det gjorde man ju på 80-talet....


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

Har mass 1pc-2ps3 och da1 (har spelar da2 en stund bara.) Tycker inte alls att man kan likna mass effect2 med da2. Mass effeck 2(ps3) är ett skönt spel som jag spelar när jag är lite trött blev förvånad över hur bra det är och snyggt snart är 3an här me Yey måste köpa Da2 kommer jag nog låna om något år när min sega polare kört klart d(han köpte da dag 1 å klarade det samma dag som da2 kom).

Moderator | Testpilot
Skrivet av Alienshade:

Har mass 1pc-2ps3 och da1 (har spelar da2 en stund bara.) Tycker inte alls att man kan likna mass effect2 med da2. Mass effeck 2(ps3) är ett skönt spel som jag spelar när jag är lite trött blev förvånad över hur bra det är och snyggt snart är 3an här me Yey måste köpa Da2 kommer jag nog låna om något år när min sega polare kört klart d(han köpte da dag 1 å klarade det samma dag som da2 kom).

Men det är ju just det du kan. Likna dem.

Sido uppdragen = Boring
Dåligt med RP.
Återanvändade miljöer.

Som sagt tidigare, DA 2 är i största del en besvikelse men som folk dömt det är bara konstigt då liknande fel funnits i mass effect men inte togs upp där.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av ScarFace:
Skrivet av Remus:

Men Bioware! Skit i Dragon Age serien nu och satsa fullt ut på Mass Effect serien istället! Den serien som är tusen gånger bättre än Dragon Age.

Jävlar om ni har fördummat Mass Effect 3 och det går att klara av på mindre än 20 timmar! Det är Shepards sista story och Reapers anfaller våran Galax! Det skall vara episkt, storslaget, massivt, fantastiskt och vackert!

Mass Effect 3 skall inte kännas förhastat och kort, man skall känna sig tillfredställd och helt slut när eftertexterna rullar! Spelet skall minst erbjuda 30+ i speltimmar.

Mass Effect 2 var ju fördummat. Precis som DA2. Tror knappast det blir bättre. Precis som allting just nu så inriktar sig även Bioware på konsolerna. Kanske, kanske, efter all denna kritik från konsumenterna (EA verkar ha köpt 85% av alla recensionsiter, inklusive FZ.) så händer det något. Något bra. Men ME3 släpps ju snart så det är nog kört. Hade gärna sett en release 2013 istället.

Antar att man får anpassa sig. Eller sluta spela och vänta på den där pärlan som inte ofta kommer. Jag väljer nog det senare. DA2 vet jag inte om jag orkar spela klart.

Börjar bli irriterad nu, kan nån förklara ordet "Dumma ner" eller "fördumma"? Har spelat ME1, ME2 , DAO. Håller på med DA2 just nu. ME går inte att spela enligt mig,helt idiotiskt kontroll system och jag orkade bara inte dra mig igenom det. Ska ge det en chans till men mitt första intryck va inte bra. ME2 va bra, roligt att spela, roliga karaktärer, hyffsad intressant story.

DAO, älskar storyn, älskade de flesta karaktärerna. Men som vissa andra har sagt så va inte striderna alltid roliga. Det där med att om en spell kom mot dig så blev du träffad ändå bara för att du är ett target. Men spelet va ändå skitkul att spela igenom och jag har kommit tebaks till det flera gånger.

DA2 tog lite tid att komma in i storyn, att börja förstå och känna nånting för karaktärerna. Jag har 27 timmar på DA2 nu, och jag har redan hittat ett par karaktärer som jag älskar. Striderna är roligare i DA2, snabbare och det är mer flyt som vissa andra har nämnt.
visst finns det saker jag stör mig på men inget som gör spelet "värdelöst" som många säger. Jag tror att många sågar DA2 innan dem har spelat det, eller för att det helt enkelt heter DA2 men har gjort ett par ändringar sen 1:an.

Sen sluta jämföra ME serien med DA serien. Det är 2 helt olika serier,

Moderator | Testpilot
Skrivet av Fatha:
Skrivet av ScarFace:
Skrivet av Remus:

Men Bioware! Skit i Dragon Age serien nu och satsa fullt ut på Mass Effect serien istället! Den serien som är tusen gånger bättre än Dragon Age.

Jävlar om ni har fördummat Mass Effect 3 och det går att klara av på mindre än 20 timmar! Det är Shepards sista story och Reapers anfaller våran Galax! Det skall vara episkt, storslaget, massivt, fantastiskt och vackert!

Mass Effect 3 skall inte kännas förhastat och kort, man skall känna sig tillfredställd och helt slut när eftertexterna rullar! Spelet skall minst erbjuda 30+ i speltimmar.

Mass Effect 2 var ju fördummat. Precis som DA2. Tror knappast det blir bättre. Precis som allting just nu så inriktar sig även Bioware på konsolerna. Kanske, kanske, efter all denna kritik från konsumenterna (EA verkar ha köpt 85% av alla recensionsiter, inklusive FZ.) så händer det något. Något bra. Men ME3 släpps ju snart så det är nog kört. Hade gärna sett en release 2013 istället.

Antar att man får anpassa sig. Eller sluta spela och vänta på den där pärlan som inte ofta kommer. Jag väljer nog det senare. DA2 vet jag inte om jag orkar spela klart.

Börjar bli irriterad nu, kan nån förklara ordet "Dumma ner" eller "fördumma"? Har spelat ME1, ME2 , DAO. Håller på med DA2 just nu. ME går inte att spela enligt mig,helt idiotiskt kontroll system och jag orkade bara inte dra mig igenom det. Ska ge det en chans till men mitt första intryck va inte bra. ME2 va bra, roligt att spela, roliga karaktärer, hyffsad intressant story.

DAO, älskar storyn, älskade de flesta karaktärerna. Men som vissa andra har sagt så va inte striderna alltid roliga. Det där med att om en spell kom mot dig så blev du träffad ändå bara för att du är ett target. Men spelet va ändå skitkul att spela igenom och jag har kommit tebaks till det flera gånger.

DA2 tog lite tid att komma in i storyn, att börja förstå och känna nånting för karaktärerna. Jag har 27 timmar på DA2 nu, och jag har redan hittat ett par karaktärer som jag älskar. Striderna är roligare i DA2, snabbare och det är mer flyt som vissa andra har nämnt.
visst finns det saker jag stör mig på men inget som gör spelet "värdelöst" som många säger. Jag tror att många sågar DA2 innan dem har spelat det, eller för att det helt enkelt heter DA2 men har gjort ett par ändringar sen 1:an.

Sen sluta jämföra ME serien med DA serien. Det är 2 helt olika serier,

*

Håller med om det mesta där men inte det sista, klart man kan gemföra spelen då dem har i princip har samma problem. Folk inser bara inte att problemen dom påstår gör DA 2 bajs är i princip vad ME 1 & 2 är och blev.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Stör mig otroligt massivt på allt whine om "bara för du är target borde inte en magi träffa även om jag är jäääääättelångt bort ", spelets stridsfunktion är helt enkelt så. Live with it!


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Fatha:
Skrivet av ScarFace:
Skrivet av Remus:

Men Bioware! Skit i Dragon Age serien nu och satsa fullt ut på Mass Effect serien istället! Den serien som är tusen gånger bättre än Dragon Age.

Jävlar om ni har fördummat Mass Effect 3 och det går att klara av på mindre än 20 timmar! Det är Shepards sista story och Reapers anfaller våran Galax! Det skall vara episkt, storslaget, massivt, fantastiskt och vackert!

Mass Effect 3 skall inte kännas förhastat och kort, man skall känna sig tillfredställd och helt slut när eftertexterna rullar! Spelet skall minst erbjuda 30+ i speltimmar.

Mass Effect 2 var ju fördummat. Precis som DA2. Tror knappast det blir bättre. Precis som allting just nu så inriktar sig även Bioware på konsolerna. Kanske, kanske, efter all denna kritik från konsumenterna (EA verkar ha köpt 85% av alla recensionsiter, inklusive FZ.) så händer det något. Något bra. Men ME3 släpps ju snart så det är nog kört. Hade gärna sett en release 2013 istället.

Antar att man får anpassa sig. Eller sluta spela och vänta på den där pärlan som inte ofta kommer. Jag väljer nog det senare. DA2 vet jag inte om jag orkar spela klart.

Börjar bli irriterad nu, kan nån förklara ordet "Dumma ner" eller "fördumma"? Har spelat ME1, ME2 , DAO. Håller på med DA2 just nu. ME går inte att spela enligt mig,helt idiotiskt kontroll system och jag orkade bara inte dra mig igenom det. Ska ge det en chans till men mitt första intryck va inte bra. ME2 va bra, roligt att spela, roliga karaktärer, hyffsad intressant story.

DAO, älskar storyn, älskade de flesta karaktärerna. Men som vissa andra har sagt så va inte striderna alltid roliga. Det där med att om en spell kom mot dig så blev du träffad ändå bara för att du är ett target. Men spelet va ändå skitkul att spela igenom och jag har kommit tebaks till det flera gånger.

DA2 tog lite tid att komma in i storyn, att börja förstå och känna nånting för karaktärerna. Jag har 27 timmar på DA2 nu, och jag har redan hittat ett par karaktärer som jag älskar. Striderna är roligare i DA2, snabbare och det är mer flyt som vissa andra har nämnt.
visst finns det saker jag stör mig på men inget som gör spelet "värdelöst" som många säger. Jag tror att många sågar DA2 innan dem har spelat det, eller för att det helt enkelt heter DA2 men har gjort ett par ändringar sen 1:an.

Sen sluta jämföra ME serien med DA serien. Det är 2 helt olika serier,

Förlåt, men har du spelat ME eller inte? Menar du att det är omöjligt att spela igen eller att du slutade spela det? Jag hade iaf inga som helst problem med kontrollsystemet och jag orkade helt enkelt dra mig igenom det. Visst är vissa gameplay element smidigare i tvåan men storyn är ack så tunn. För mig blev ME2 ett roligt spel att spela men inte like mycket att följa. Lite som ett helt vanligt actionspel. I ME2 finns inga episka konversationer med Reapers eller med en Prothean VI. Saknade också att man inte kunde specialisera sig lika mycket i tvåan, antar att konsolfolket tyckte det var för jobbigt.

Jag älskade också Dragon Age. Jag älskade att bli massakerad av Fireballs och att bli ägd av Curse of Mortality. På den högre svårighetsgraden tyckte jag striderna var riktigt kul. Varje stor strid var en utmaning. Ska jag satsa på att ta ut deras Emmissary eller deras Alpha/ogre först och hur placerar jag mitt team på bästa sett för att göra detta. Vilken taktik ska mitt team använda. Älskade att vara tvungen att pausa och behöva tänka, min mage har mana kvar till en spell och läget ser uselt ut vilken spell ska jag använda? Osv osv.

Har kommit en bit in i DA2 och det känns precis som när jag satte klorna i ME2 fast värre. Allt känns simplare, tunnare och ihopklippt.

Skrivet av Apministern:

Stör mig otroligt massivt på allt whine om "bara för du är target borde inte en magi träffa även om jag är jäääääättelångt bort ", spelets stridsfunktion är helt enkelt så. Live with it!

Word.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Quake-konnässsör

Det är för mycket action, för lite taktik tycker jag det känns. Läste någon artikel angående det här, hur utvecklarna jobbar förmycket för andras behag istället för att göra ett riktigt bra spel. Mera Baldurs Gate känsla mindre House of the Dead.

Medlem
Skrivet av Securion:

"Dragon Age II presenterar en väg för oss att gå och utvecklas i en fundamental förändring av världen...."

En förändring som 82% av spelarna tycker är ren skit.

Håller fulltständigt med. Det enda man gör i Dragon Age 2 är att springa runt i Kirkwall, fett tråkigt.

Medlem

Gamla Baldurs gate spelen gjorde sig själva extra roliga just pga lan möjligheterna. Om de finge in det i DA3 så vore det toppen.

Dock så är tvåan en ganska så sval titel. Första spelet hade riktigt bra baldurs känsla.....men tvåan är lite för snabbspelad, streamlinad, och även om den har story....så är den inte riktigt engagerande.

Gå tillbaka till första spelets koncept som kändes mer äkta rpg. Ska dom göra RPG så ska dom göra ett riktigt skäggigt spel tycker man


signatur

Nördliv.se - Spel, tillbehör och andra nördrelaterade saker! Och så klart även vår gaming/underhållningspodcast Nördliv! Lyssna gärna!

https://open.spotify.com/show/0SHttBQqoGyW4EHpx5aMWD?si=531c1...
https://itunes.apple.com/se/podcast/nordliv%21/id937178661/
https://www.nordlivpodcast.se/

Medlem

Det var redan tänkt att Dragon Age skulle ha multiplayer från början, i versionen som visades 2005. Det var en av grejerna som jag var besviken över i den omgjorda versionen.

Medlem

Snälla BIOWARE, gör inte vad EA önskar, INGEN multiplayer till Dragon Age III, och förövrigt har många redan påpekat skillnaden mellan ettan och tvåan, det är mer finslipat och mindre rpg & mer actionladdat. På nightmare är det helt omöjligt att spela om man inte styr alla gubbarna själv frekvent hela tiden eftersom AI:n inte riktigt är såsom jag skulle velat önskat. Tacticsdelen har dom heller inte ändrat på särskilt mycket förutom färre alternativ vilket personligen är för mycket. Det som i princip krävs för att man 1. Fångar upp aggro med tanken 2. Springer iväg för att undvika onödig skada 3. Ser till att mage/rogue's inte tar någon skada för maximal dps. Sen är spelupplägger alldeles för dynamiskt för att man skall ha givna 1,2,3,4.. osv tacticspots då stuns och liknande effekter oftast måste ske sporadiskt varefter fighterna ser ut.

Då ser jag hellre att dom försöker göra ett mer co-op inspirerat spel a la Neverwinter nights/Baldurs gate där gameplayet var helt klockrent att spela tillsammans. Jag tror det skulle funka till Dragon Age universumet riktigt bra, men då måste dom enbart fokusera på det och INTE MP.

Medlem

"Nytt Multiplayer stöd", va fn. Det fanns i redan i Baldurs Gate 2, ett av tidernas bästa spel. (Smiskar DA på fingrarna enligt mig.)

Lite smått komiskt att folk "stör sig" på en implementation av detta i Dragon Age. Man blir ju inte tvungen att lira det mp bara för att möjligheten finns.

12
Skriv svar