Quake Live... nu är det dags

Flakmonkey
Quake Live... nu är det dags

[ia=25420; large]

Ja ni ser ju själva vad som väntar mig. Blev själv så inspirerad av att se den här filmen att jag bara inte kunde hålla mig längre utan var tvungen att lira #Quake Live igen. Är ju inte mitt favoritspel men eftersom det är så otroligt smidigt och lätt att komma igång med så får jag nöja mig med det för nu. Lär ju knappast vara någon av de bättre spelarna i min debutmatch som snart ska gå av stapeln, men förhoppningsvis sitter lite aim och timing kvar. Kul kommer det bli i varje fall

#blogg

Quake Live... nu är det dags

VIsste inte det funkade än...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Flakmonkey
Skrivet av walter_iego:

VIsste inte det funkade än...

Det fungerar hur bra som helst... bara att surfa till [www.quakelive.com] och börja lira

Medlem

Hehe, du reagerade precis som mig ;P

Testar nu...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Vadå funkade än? Du menar att du trodde att när betan tog slut skulle det kosta?
Det är ingame reklam och premium konton där man får tillgång till mer som ger pengarna.

Utan vettigt bredband får man spela träningsmatcher mot bottar för att stilla suget, imon beställer jag fiber ialla fall så.

review på bottar, kör på svåraste, kört olika modes, och slutsatsen är väl inte svår att gissa sig till, men bra aim på dom ,ganska dåligt resten. dom tenderar till att samlas low middle på samtliga kartor.
Duel är nog mest givande, för botten går runt banan och samlar konstant grejer vilket i resten av spelsätten är bottarna helt oförmögna att göra detta. det är mer som dom råkar springa förbi en och tar en.

När det gick upp för mig att jag inte är lika bra som jag var "back in the day" blev jag mest deprimerad och kände mig gammal. Det och att jag blev hånad för min noob´ighet när jag för klarade 180 graders svängen utan problem.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Samma här, vill behålla mina gamla minnen intakta.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Har lirat Quake Live! lite till och från sen betan kom.
Blir imponerad och glad över att Quake Live! får nya banor lite då och då, mer om det senare.

I början hade de problem med "matching" av spelare, vilket ledde till att högre rankade "tier"-spelare kunde hoppa in i "nub"-matcher, där bland annat jag var och panga sönder allt o alla. T.ex den som vinner har dubbelt så många frags som tvåan t.om fyran hade tillsammans...
Inte speciellt kul.
Tog dem ca 2 år att fixa det.
Nu när de har fixat det ska jag testa mina "skills" igen, kommer nog bli lite smått deprimerande till en början eftersom man är lite ringrostig hehe!
Problemet med FFA-servers är dock att det tenderar att bli för mycket folk på vissa små kartor. kan vara t.ex 30+ på de första banorna som bara är specade för ca 6-8 spelare. Då är det tyvärr bara en fråga om tur att få ett vapen överhuvudtaget.
ID borde fixa "force clients" (eller vad server-flaggan hette) för att sparka folk i spectator mode på kartor som inte är specade för många spelare samtidigt.
Sedan är det en fråga om att lära sig banorna också, får leta fram min "map-cycle" konfigurator igen.

Kollade filmen, och det var faktiskt väldigt intressant

Medlem

Kul att se folk provar på quakelive

1
Skriv svar