Iphone, Android eller något annat?

Skägg.
10 Chambers
Iphone, Android eller något annat?

Vilket läger har du slagit upp tält i när det gäller mobiltelefoner? Motivera!

Har själv en Iphone 3G, toknöjd med det smidiga gränssnittet. Kanske mindre nöjd med Itunes men man kan klara sig ganska långt från att använda det.


signatur
Medlem
Medlem

HTC Desire HD, slår min förra telefon (SE X1) med hästlängder. Dock så blir det som mest 2 dygn mellan laddningarna vilket iof är okej med tanke på att jag använder den som en netbook (surfa, spela, e-post, chatta, Facebook, spela musik, navigera mm mm).

Delar inte Apples syn på världen så därav blev det en Android.


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

Själv har jag valt Android. En stor anledning är väl att jag rent generellt föredrar öppna plattformar. Apple är väldigt måna om sitt varumärke och kommer därför alltid att vara väldigt strikta med vad för applikationer som kommer att tillåtas på iPhone - och det är både på gott och ont. Ur den synpunkten så erbjuder Android större frihet för innovation för både mjukvara och hårdvara. Och det faktum att Android redan har kappat in Apples försprång och gått om iPhone i marknadsandelar innebär ju också att användarbasen är lika stor - och blir större.

Själv använder jag för närvarande min andra Androidmobil; en Sony Ericsson X10 mini. Den är ungefär som en iPhone, fast liten och smidig.

Medlem
Skrivet av RazorShard:

Apple är väldigt måna om sitt varumärke och kommer därför alltid att vara väldigt strikta med vad för applikationer som kommer att tillåtas på iPhone

Det är därför det finns jailbreak och Cydia

Själv kör jag med en gammal Iphone 3G och är jävligt nöjd med den fortfarande, den är ju trots allt snart 2år gammal och fungerar fortfarande kanon. Det enda jag saknar är en bättre kamera samt att många av dagens snygga spel inte funkar, men till sommaren så blir det nog en Iphone 5 om den är proppad med ny funktioner.

Medlem

Symbian, det är stilrent, enkelt, professionellt,och använder sig inte av överdrivet många flashiga animationer. Ett operativ som passar mig precis, dock är det ju lite mer bussnies än andra operativ.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Inaktiv

Haft iPhone sedan första modellen och nu en iPhone 4 och har inga som helst planer på att byta trots att jag även har en HTC Desire min ägo. Ett spontanköp mest för att se vad alla snackar om men kunde i ärlighetens namn inte se what the fuzz is all about.

Med saker som skyfire och jailbreak så är argument om sluten plattform och brist på flash helt lönlöst att komma med.


signatur

You must construct additional pylons.

Avstängd

Jag skaffade en HTC Desire HD i början av december. Det kändes som det enda vettiga valet, helt enkelt. iPhone är trots allt gjort av Apple och delar därmed de egenskaper som alla Apples produkter har gemensamt: överdimensionerade priser och alldeles för låst. Bl a känns det tråkigt att de har så strikta regler för vilka appar som får distribueras och att man måste betala sådana summor för att få göra egna.

Medlem

HTC 7 Trophy med Windows Phone 7 har jag.

Röstade "annat" med andra ord.

HTC Desire HD= billigt och bra. Google är framtiden.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Sitter med en X10 mini pro är är riktigt nöjd.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

HTC Desire HD= billigt och bra. Google är framtiden.

Lika här. Android<3

Helst så ska man ha rootad som jag har.


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Men jag då, jag har bara en...hmm... dumphone?

Mao en Sony Ericsson med deras egna operativsystem...


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Skrivet av Ellehbg:

Men jag då, jag har bara en...hmm... dumphone?

Mao en Sony Ericsson med deras egna operativsystem...

Om du gillar den som den är då är den ingen "dumbphone". Man ska skaffa mobil med de funktioner man behöver; de är inte gratis precis.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag hade ju inte haft något emot en smartphone men det tillåter inte ekonomin

Men jag är faktiskt supernöjd med min SE W960i, så helt kasst är det väl inte


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem

Själv sitter jag på en Android baserad mobil, närmare sagt en HTC Legend.

Jag köpte mig en iPhone 3G när den kom till Sverige och var otroligt nöjd, sen ungefär 6 månader efter 3GS hade släppts så kände jag att jag ville testa något nytt! Bestämde mig för att skaffa mobilen jag har nu.

Kan kort säga att jag ångrar mig rätt så stort och borde skaffat en iPhone 4. Varför? Jo, därför:

- Batteritiden är värdelös, måste ladda den VARJE dag (den kommer ner till 5-10% batteri från att jag åker till jobbet tills jag kommer hem) och jag SMSar i princip bara, ringer väldigt korta samtal och surfar ingenting.

- Den är väldigt seg, tar väldigt långt tid att ladda upp grejer så som sms, telefonbok trots att jag inte har överfulla grejer. Responstiden på att trycka är också rätt så segt.

Det är väl dom sakerna jag tycker är brytande för mig, eftersom den failar på dom sakerna som är viktigast för mig.

Det är väl kanske något positivt att Apple  har ett "stängt" OS eller iOS på sina telefoner just för att iOS är ju designat efter telefonen medans det inte alls är så för Android.

Hur som helst, Android var kul, men telefonen är en besvikelse samt som icke. developer så förstår jag inte varför alla "hatar" Apples  syn på allting.

MVH

Inaktiv
Skrivet av mixxx:

Hur som helst, Android var kul, men telefonen är en besvikelse samt som icke. developer så förstår jag inte varför alla "hatar" Apples  syn på allting.

Jag upplever att de allra flesta som "hatar" och gnäller på Apple har aldrig varken haft eller använt någon utav deras produkter (inte mer än pillat på dom som hastigast i någon butik) men är väldigt snabba på att skrika ut om hur "låst" och begränsat allting är.

Har man däremot både en iPhone och en Android som vi så är Android-anhängarnas invändningar och argument ganska skrattretande, inte sant?


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem
Skrivet av mixxx:

Själv sitter jag på en Android baserad mobil, närmare sagt en HTC Legend.

Jag köpte mig en iPhone 3G när den kom till Sverige och var otroligt nöjd, sen ungefär 6 månader efter 3GS hade släppts så kände jag att jag ville testa något nytt! Bestämde mig för att skaffa mobilen jag har nu.

Kan kort säga att jag ångrar mig rätt så stort och borde skaffat en iPhone 4. Varför? Jo, därför:

- Batteritiden är värdelös, måste ladda den VARJE dag (den kommer ner till 5-10% batteri från att jag åker till jobbet tills jag kommer hem) och jag SMSar i princip bara, ringer väldigt korta samtal och surfar ingenting.

- Den är väldigt seg, tar väldigt långt tid att ladda upp grejer så som sms, telefonbok trots att jag inte har överfulla grejer. Responstiden på att trycka är också rätt så segt.

Det är väl dom sakerna jag tycker är brytande för mig, eftersom den failar på dom sakerna som är viktigast för mig.

Det är väl kanske något positivt att Apple  har ett "stängt" OS eller iOS på sina telefoner just för att iOS är ju designat efter telefonen medans det inte alls är så för Android.

Hur som helst, Android var kul, men telefonen är en besvikelse samt som icke. developer så förstår jag inte varför alla "hatar" Apples  syn på allting.

MVH

Varför gå o köpa en """"Gammal"""" Legend?

Att den är seg: Dålig cpu i den. 600 MHz och 384 MB ram "dåligt"

Batteri dåligt: Installera setcpu o ställ in cpu'n.
Installera taskiller och stäng av alla backgrunds program.
Ha inte rörlig backgrund
OSV OSV OSV OSV OSV....
mitt batteri räcker nu ca 40% längre än förut.

Varför jag hatar iphone och apple? Dom tar grejer som är gammalt och annonserar ut det som att det är nytt....


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem
Skrivet av andreashal91:

Varför gå o köpa en """"Gammal"""" Legend?

Att den är seg: Dålig cpu i den. 600 MHz och 384 MB ram "dåligt"

Batteri dåligt: Installera setcpu o ställ in cpu'n.
Installera taskiller och stäng av alla backgrunds program.
Ha inte rörlig backgrund
OSV OSV OSV OSV OSV....
mitt batteri räcker nu ca 40% längre än förut.

Varför jag hatar iphone och apple? Dom tar grejer som är gammalt och annonserar ut det som att det är nytt....

Köpte den strax efter den hade släppts Så "gammal" var den inte, dock, så släpptes Desire veckan därpå om jag inte minns fel.

Jag tycker däremot att man ska kunna förvänta sig att en mobil har bra respons för dom mest grundläggande sakerna såsom just SMS, vilket den segar rätt så rejält. Känns ju lite synd att en användare måste hålla på med saker som taskiller och dylikt för att få saker att fungera bättre, så ska det inte vara tycker jag.

Borde vara som om man köper en dator, den funkar bra "out of the box" men man har ju möjlighet att överclocka ifall man har intresset.

Nu tänker jag inte försvara Apple eller något men jämfört med HTC Legend och min ex iPhone 3G så fungerade Apple's bättre på alla sätt, utan några tweaks.

MVH

Medlem

Det där med dator har du "lite" fel på! När du går o köper en dator (märkesdator) måste så installera en "rent" Windows! Det går inte att använda dator med all skräp reklam.. seg som tusan blir den med...

Men så jag fattar så ångrade du dig att du köpte en legend, och du skulle viljat köpa en iphone 4 ist för din legend.. Men Iphone 4 kom ut ett BRA tag efter den... Något jag har missat eller inte fattar?


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Ja, visst, men jag skulle nog säga att datorn (I detta exempel) är presterar bättre gentemot min legend, som för den delen inte har massa skräp

Njae, jag skulle behållt min iPhone är väl det jag menar eftersom, precis som du säger, så kom ju iPhone 4 ett bra tag efter den!

Men detta är som sagt mina åsikter om allting

Medlem

Har en HTC Desire, och är så nöjd man kan bli med den.

Har inte rootat den, men använder betalvarianten av Launcher Pro (länk) för att ändra gränssnittet. Även om HTC Sense är bra så känns LP smidigare, och stilrenare.

Jag är också nöjd med min HTCDHD, inga problem alls; men jag kan inte låta bli att snegla på LGs kommande lilla "leksak"...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Jag är också nöjd med min HTCDHD, inga problem alls; men jag kan inte låta bli att snegla på LGs kommande lilla "leksak"...

Mhm! Dual core...Tegra 2...

Medlem

Men det kommer snart till HTC med Vi får väl se vilket märke det blir på cpu'n LG skulle tydligen sluta med Nvidia och börja göra egna cpu


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Inaktiv

iPhone 4!, är verkligen nöjd.


signatur

War never changes.

Medlem

Har bestämt mig för att köpa en HTC Incredible S nästa vecka


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

HTC Wildfire, super!


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Samsung Omnia 7, funkar väldigt bra förhållandevis

Medlem

En sak värd att tänka på är att man kan inte jämföra en iphone 4 som kostar 6k mot en budget Android. Man får vad man betalar för så för att jämföra behöver de vara samma prisklass. Hört många som jämfört fel o tycker Android är värdelöst. Själv kör jag Android på HTC EVO 3D, underbart gränsnitt med iconer, widgets osv... Med Android kan man göra telefonen persolig.

12
Skriv svar