R.I.P. Gammal trotjänare

Medlem
R.I.P. Gammal trotjänare

Mitt NVidia Winfast 8800 GTX har gått till det ställe där gamla insomnade grafik-kretsar hamnar. Kortet är, om jag inte misstar mig, inhandlat för ganska exakt 4 år sedan för en summa motsvarande 5300 SEK. En väl värd investering måste jag säga, det har klarat sig riktigt bra genom åren och höll faktiskt måttet fortfarande. Inget konstigt att det till sist har gjort sitt, men det finns omständigheter som gör den här historien lite mer intressant.

Förra helgen var jag på besök hos mina föräldrar i min gamla hemstad Stockholm. Där hade jag en diskussion med min styvfar om hur pass gammalt mitt kort faktiskt var och att det har hållt bra. Han bytte i somras grafikkort i sin burk och hade således sitt gamla 8800 GT liggandes och tyckte att jag skulle ta med det hem till mig ifall att mitt kort skulle ge upp. Sagt och gjort. Nu, ganska exakt en vecka senare, så händer det. Har inte riktigt köpt resonemanget att man kan så kallat "Jinx:a" saker och ting, men det här börjar få mig att tänka om...

Otroligt tacksamt att ha ett extra kort liggande är kontentan av det här, speciellt när jag just plockat ner min vinst från Gamesload.se-tävlingen som FZ anordnade för ett antal månader sen. Jag satt medvetet och höll på vinsten för att kunna välja #Dragon Age 2 som jag nu tack vare det extra kortet kan spela om kvällarna för att varva ner från Calculus-pluggandet...

#blogg


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

R.I.P. Gammal trotjänare

Mitt 6800 ultra spinner fortfarande...klarar inget i modern väg men det funkar. Mitt problem är att vill jag ha ett modernare kort behövwer jag ett nytt moderkort och en ny processor, mer minne för det nya operativsystemet, ett större nät-ag för att driva det OCH en ny låda för att få plats med det nya moderkortet som krävs för allt.
Min vilja för bättre grafik blev till en helt ny dator. tur att jag spelar gammla spel mest på PC och låter konsolerna ta det nyaste som kommer.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Förstår ditt problem, därför jag nästan alltid när jag köper nytt ser till att köpa det bästa som finns... Moderkort brukar ju dock bli det största problemet, så även nu... Men tids nog (lagom till Battlefield 3, hoppas jag...) blir det väl en ny rigg. Tills dess kör jag på samma bana som du, lite äldre spel på PC, resten på krysslådan


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Jag tror jag, trots min fattiga student ekonomi, ska sattsa på en ny rigg lagom till Skyrim. Kommer inte bli High End med min ekonomi men bara jag kan glänsa i skyrim så är jag nöjd.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

1
Skriv svar