Dragon Age 2 - SecuROM

Medlem
Dragon Age 2 - SecuROM

Om detta stämmer kommer jag aldrig igen köpa ett spel från EA...

http://vividgamer.com/2011/03/10/ea-fails-to-disclose-securom...

Det verkar konstigt att de inte har skrivit ut det om de har med det, jag har inte sett boxen än.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Har inte spelat första Dragon Age och hade inga planer att spela 2:an heller men sådant här svineri gör mig inte mer sugen direkt.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Johewi:

Om detta stämmer kommer jag aldrig igen köpa ett spel från EA...

http://vividgamer.com/2011/03/10/ea-fails-to-disclose-securom...

Det är ju tyvärr så. De som köper spelen får dras med äckliga kopieringsskydd, medan piraterna slipper det. Tycker någon borde öppna ögonen. År efter år så är skydden knäckta redan innan officiell release. Och detta gäller i stort sätt ALLA spel. Fattar inte varför de envisas med skydd, som spottar på alla som köpt deras produkt. Tror ärligt talat sådant beteende föder pirater istället för att hålla dom borta. Du kanske borde skicka iväg ett mail till EA, eller någon borde göra det... Fz kanske? Hade gärna läst en nyhet om varför de beter sig på detta sätt. Jag vet att dom säger det är för att stoppa pirater. Men hur kan de försvara sig med en sådan dålig ursäkt, när någon knäckt det på 2 timmar?

Medlem

Jag skickade ett e-post till EA igår, om jag får svar lägger jag upp det här.

Medlem

Jag förstår inte varför folk klagar så mycket på SecuRom.
Har ni någonsin haft problem med det, eller klagar ni bara för klagandets skull?

Medlem

Tur man slipper det om man lirar på konsol...
DRM i alla dess former ger bara problem, huvudvärk och spyware. Offrar gärna snygg grafik för att slippa skiten, därför är det konsolspel som gäller...
Såvida inte en utvecklare/utgivare får för sig att skippa DRM, då ska det köpas! (The Witcher 2)

Skrivet av Ichabod:

Jag förstår inte varför folk klagar så mycket på SecuRom.
Har ni någonsin haft problem med det, eller klagar ni bara för klagandets skull?

Om det hade varit problemfritt hade ingen klagat på det, ibland har man inte kunnat få igång spel och då har det inte känts kul om man har lagt ut massor av pengar.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Ichabod:

Jag förstår inte varför folk klagar så mycket på SecuRom.
Har ni någonsin haft problem med det, eller klagar ni bara för klagandets skull?

Ja, jag har haft en hel del problem med skiten och tycker inte alls om att bli straffad för att jag köpte spelen istället för att ladda ned dem.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Jag läste att det bara var till för att ange när programmet skulle låsas upp för release och inte något som ligger kkvar efter att spelet låsts upp eller för att kolla upp spelet efter upplåsningen - det var i alla fall kortfattat vad BioWare sa om frågan...


signatur

A badly drawn wolf

Medlem
Skrivet av Foolwolf:

Jag läste att det bara var till för att ange när programmet skulle låsas upp för release och inte något som ligger kkvar efter att spelet låsts upp eller för att kolla upp spelet efter upplåsningen - det var i alla fall kortfattat vad BioWare sa om frågan...

Vad han sa. Programmet som ligger på skivan är gjort av samma företag som gör SecuROM (lite dåligt val kanske). Det enda den gör är att kolla datum i princip så att spelet inte låses upp tidigare än det är tänkt.
Jag hade nog valt ett annat företags program dock för att slippa dålig PR från folk som skriker varg innan de har all fakta.

1
Skriv svar