Battlefield-utvecklare: "Våra konkurrenter är lata"

Robot
Battlefield-utvecklare: "Våra konkurrenter är lata"

Dice kastar handsken i riktning mot en viss storsäljande shooter-konkurrent.

#battlefield-3, #call-of-duty-2011, #dice, #activision, #battlefield-1942, #battlefield-2, #battlefield-bad-company-2


Medlem
Battlefield-utvecklare: "Våra konkurrenter är lata"

Med tanke på att nästa cod inte ens är utannonserat så anar man nog vad som kommer att spelas av de flesta runt nyår.

Medlem

DICE, sånt där sandlådebeteende klär Er inte. Fokusera på att göra spelet istället och låt marknaden avgöra vilka produkter de föredrar.

Talk is cheap. Ni har mycket att bevisa.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av StrongBad:

DICE, sånt där sandlådebeteende klär Er inte. Fokusera på att göra spelet istället och låt marknaden avgöra vilka produkter de föredrar.

Talk is cheap. Ni har mycket att bevisa.

Amen!


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Bra sagt StrongBad.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Tycker det luktar rätt unket att kritisera konkurrenter när deras spel säljer i gigantiska mängder. Är det viktiga att vara annorlunda och nyskapande, eller att producera spel folk vill spela?

Medlem

speciellt när Dice senaste spel har varit bad company 1 o 2 ska man inte prata, för de är två riktiga skitspel, i alla fall om man kollar från en PC-spelares synvinkel

Medlem

"Det handlar inte om att skjuta salva efter salva i sex timmar."

Jag trodde det var precis det som detta handlade om..

Medlem
Skrivet av nicbex:

Är det viktiga att vara annorlunda och nyskapande, eller att producera spel folk vill spela?

Det beror väl på hur man ser på det. Om du nu är en sådan som vill spela mer eller mindre samma spel om och om igen med bara de minimalaste av ändringar så passar väl CoD jättebra, borde du inte vara nöjd då? Själv spelar jag hellre nått som är "annorlunda och nyskapande".

Medlem

Det rör mig inte i ryggen om DICE gör ett spel med liknande upplägg som de tidigare. Det är en bra spelstil med jävligt mycket action i, även om författaren till den här artikeln verkar insinuera något annat.
Jag kan inte förmå mig att direkt spela CoD aktivt nu efter att ha spelat så mycket BC2. Det är helt enkelt inte samma grej och jag älskar den dynamiska miljön.
Har spelat BF sen 1942 och jag tycker bara det blir bättre hela tiden även om BC2 skulle behövt lite kärlek på vissa ställen så hoppas jag och antar att BF3 kommer att få det.


signatur

"En dåres bifall gör mera ont än hans kritik."
- Nicolas Boileau-Despréaux

BME
Medlem

Å detta kommer från samma företag som säger att de inte gör 256 spelare för att "det inte var kul". De är ett fucking spelföretag, deras jobb är att göra saker kul. om inte BF är kul med 256 spelare så uppfinner man en ny franchise som det är kul med.


signatur

[TDL]Ngoba thina siya zazi

Medlem

Instämmer med de flesta här...

DICE sade i en intervju att de gjorde singleplayer delvis för att visa att de "kunde göra som alla andra"...

Rensa upp i eran egen verkstad, DICE, före ni börjar slänga ut er massa skit.. Jag kommer fortsätta vara pessimistiskt inställt till ER/BF3 tills ni visar MP gameplay, och inte SKETET SP.

Medlem

Men herregud vilket j-vla skitsnack. Att kasta skit på konkurrenter med saker som inte stämmer blir ju skrattretande. BF's storytelling suger beyond anything.. Bad Company spelen, sett till singleplayer, är så pinsamt låg nivå vad gäller "att berätta en story". Just på den punkten så är Modern Warfare och Call of Duty starka. Att man använder samma motor är väl snarare ett smart drag än lathet? Att göra ny motor eller liknande för att göra en uppföljare är ju idiotiskt, bättre att itterera fram ens verktyg för att kunna göra dom sakerna man vill. Kolla bara på Valve, dom gör precis rätt.

Låt skitsnacket röra sig om vilket multiplayer spel som är bäst, även om det är två helt olika spel.. För att prata motor låter bara som frustration och att hacka på singleplayer är löjligt då man inte är bättre själv.

Jag ser fram emot BF3 jättemycket, men detta skitsnack gjorde mig långt ifrån glad..

Medlem

Men vad är egentligen skillnaden mellan Bf 3s Frostbite och BfBC 2s Frostbite?


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem

Activision lär ju ha sagt att de ska göra samma sak med CoD som de gjort med andra spel serier, få ut så mycket de bara kan och sedan slopa det. Förvånar mig inte för fem öre när de har en vd som skiter fullständigt i spel, det enda han bryr sig om är att tjäna så mycket han bara kan på de spel som görs. Har hört så många korkade uttalande av denne person att jag inte vet om jag ska skratta eller gråta åt dom.

Personligen tror jag att de som skapade CoD kan komma att utmana BF och CoD, för om nästa CoD är ännu en upprepning kommer det inte ha en chans mot BF iaf. Men med detta inte sagt om det kommer sälja bättre eller sämre än det, försäljning säger egentligen inte ett skvatt om hur bra ett spel är.

Medlem

Tycker Dice har varit ganska lata själv gentemot PC-spelarna, vi blev lovade BF1943, blev inget. Vi fick en tråkig konsoleportning BFBC2, så att smutskasta andra företag när man inte levererar själv är ganska lamt.

Medlem

dice gör iaf spel värda pengarna till skillnad från cod-skaparna, 500 för ett spel som tagit några månader att skapa är fel och bevisligen bara skapat just för pengarna och inte för spelarna.


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Ellehbg:

Men vad är egentligen skillnaden mellan Bf 3s Frostbite och BfBC 2s Frostbite?

BC2 använder frostbite 1.5, medans BF3 kommer använda Frostbite 2.0 Kommer väl vara rent grafikst mer avancerad antar jag.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av WaXsMoKe:

Tycker Dice har varit ganska lata själv gentemot PC-spelarna, vi blev lovade BF1943, blev inget. Vi fick en tråkig konsoleportning BFBC2, så att smutskasta andra företag när man inte levererar själv är ganska lamt.

Nog mer tack vare EA än Dice dock. EA vet verkligen hur man behandlar sina kunder, senast var det Dragon Age 2 och "sold their souls to the EA devil"=).

Det var kul i BC2 med alla glirningar till MW2 men det gällar att veta när man ska sluta.
Dice Battlefield är bättre än Cod på flera punkter, både i spelet och utanför innom produktion.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Dålig stil Dice! Dålig stil!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

http://i.imgur.com/BITmX.jpg

Den bilden säger ungefär allt om hur illa ställt det är. Ja, branschen är lat och inte bara vad gäller användandet av samma spelmotor hela tiden.

Medlem
Skrivet av daskedennis:
Skrivet av Ellehbg:

Men vad är egentligen skillnaden mellan Bf 3s Frostbite och BfBC 2s Frostbite?

BC2 använder frostbite 1.5, medans BF3 kommer använda Frostbite 2.0 Kommer väl vara rent grafikst mer avancerad antar jag.

Ok tack, men det kommer inte vara någon skillnad på "förstörelsen" då?


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Inaktiv

Ptja, de kan väl göra ett spel med vettig nätkod innan de börja kritisera konkurrenterna.

Medlem
Skrivet av Ellehbg:
Skrivet av daskedennis:
Skrivet av Ellehbg:

Men vad är egentligen skillnaden mellan Bf 3s Frostbite och BfBC 2s Frostbite?

BC2 använder frostbite 1.5, medans BF3 kommer använda Frostbite 2.0 Kommer väl vara rent grafikst mer avancerad antar jag.

Ok tack, men det kommer inte vara någon skillnad på "förstörelsen" då?

Kan väl tänkas att den kommer se lite normalare ut än i BC2


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av WizardExt:

Men herregud vilket j-vla skitsnack. Att kasta skit på konkurrenter med saker som inte stämmer blir ju skrattretande. BF's storytelling suger beyond anything.. Bad Company spelen, sett till singleplayer, är så pinsamt låg nivå vad gäller "att berätta en story". Just på den punkten så är Modern Warfare och Call of Duty starka. Att man använder samma motor är väl snarare ett smart drag än lathet? Att göra ny motor eller liknande för att göra en uppföljare är ju idiotiskt, bättre att itterera fram ens verktyg för att kunna göra dom sakerna man vill. Kolla bara på Valve, dom gör precis rätt.

Låt skitsnacket röra sig om vilket multiplayer spel som är bäst, även om det är två helt olika spel.. För att prata motor låter bara som frustration och att hacka på singleplayer är löjligt då man inte är bättre själv.

Jag ser fram emot BF3 jättemycket, men detta skitsnack gjorde mig långt ifrån glad..

Valve förbättrar ju sin motor hela tiden, även om cs source och dark messiah hade samma motor såg dark messiah bättre ut. Men när man kollar på cod4 och black ops är det ju ingen skillnad grafikmässigt, sen tycker jag cod spelen alltid haft problem med single player. Står man kvar på ett ställe kommer det oändligt med fiender, går man fram en meter slutar dom komma...

Medlem

Spela BC2. Spela Black Ops. Vilka är dom lata? Black Ops är ett massivt misslyckande i allt utom hype och försäljningssiffror.


signatur

Jag är numera långhårig enbart i sinnet.

Medlem
Skrivet av shocker:

sen tycker jag cod spelen alltid haft problem med single player. Står man kvar på ett ställe kommer det oändligt med fiender, går man fram en meter slutar dom komma...

Ja det håller jag med om, avskyr spel som är gjorda på det här sättet. Dåligt sätt att försöka öka svårighetsgraden på spelet, finns betydligt bättre sätt men det är klart då kräver det att man gör en avancerad ai vilket tar tid och pengar att utveckla.

Medlem

Dålig stil att skylla från sig, Activision & Co gör bara vad som säljer och kan man klaga på det? Nej. Jag kommer köra Battlefield 3 på släppsdagen så får vi se hur stor skillnad de är mot Call of Duty egentligen. Bad Company hade en egen nisch med en kul story med direkta paraleller till Kellys hjältar medans Bad Company 2 var stöld direkt från Modern Warfare.

Förstår faktiskt inte PC-hatet till Bad Company 2. Visst är det en konsolport och det var en jävla röra vid release men bättre portar får man leta efter: Smidigt interface, upplåst FPS och gott om möjligheter att peta med inställningarna in-game.

Medlem

DICE kanske inte är så lata när det gäller att göra spelen, men de är däremot oerhört lata när de gäller att supporta spelen, blir det problem ignoreras de och trådar låses.

Skriv svar