Träningsvärk

Medlem
Träningsvärk

Herrejösses! Ett hårt pass på gymet och jag funderar på att sjukskriva mig
Nåja, kanske inte så farligt men det känns ju som man fyllt 70 utan att vara medveten om det! Jag har ont överallt! Precis överallt!

Jag tackar svärfar för en god träningsstund i alla fall, han är bra på att peppa och sporra. Stark som en oxe dessutom!

Nu är också motorcykeln på gymet, eller i alla fall på service och besiktning, vilket innebär att vi säkerligen kan ta första riktiga Övningskörningen nästa helg Super awesome!!
Vet inte vilken bit man bör vara med nervös över, körningen eller teoriprovet. För stunden skulle ett underkänt teoriprov vara mest pinsamt, jag tycker jag har bra koll. Men testerna på vägverket kan vara luriga och det gäller att vara vaksam på hur frågan är ställd. Som tur är är ju tiden för teoriprovet ganska väl tilltagen så man ska inte behöva känna sig stressad på grund av det.

Körningen känns mer okej att bomma på, det är ju trots allt ganska många moment som ska klaras av. Jag tror inte jag kommer ha några problem med stads- och landsvägskörningen utan är det något som blir svårare är det nog teknikbanan med all krypkörning. Fast jag ska öva som en galning för att vara så väl förberedd jag bara kan.

Igår firade vi min pappa som fyllde 55 i veckan. Det blev en mysig hemmakväll med god mat och prat. Alltid lika trevligt!
Han fick dessutom reda på att han ska bli farfar! Den här veckan blir det officiellt på riktigt. 12 veckor gångna och allt har gått bra hittills. Räkna med många barn-bilder runt september-oktober

#blogg

Träningsvärk

Åh babies!!!!! Grattis, hoppas ni är redo!.
Skaffa bärsele som du bär barnet på magen med, vill inte få fler suv barnvagnar på gatan. PS: blöjor luktar värre än ni kan föreställa er.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

En babybjörn blir det självfallet! Då behöver jag dessutom inget kamerastativ, bara att lägga kameran på huvudet på ungen

Vi ska köpa bil, jag vägrar åka kommunalt med barnvagn o allt krafs. Jag vet själv hur plågad jag är då fyra barnvagnar ska slåss om den lilla lilla ytan på tunnelbanan eller bussen, så det tänker jag inte utsätta folk för.

Medlem

Motorcykel och unge? Oj oj oj! Köpa bil också? Du funderar inte på att byta ut trenden Villa, Volvo, hund och unge mot Lägenhet, HD, Hund och unge istället?

Medlem

Haha... Hund - check. Unge - Check (snart). Lägenhet - Check.
HD... min största dröm, men i dagsläget lutar det mer åt Volvo

Medlem

Äh, det får du och din flamma avgöra själva. Men ett stort grattis!

Medlem

Tack tack Vi är toppenglada också!

HD kan man göra lite senare i livet... Volvo känns ganska viktigt. Hund, barnvagn, kameraprylar... kombi får det bli! Typ V40 eller V50.

Medlem

Den nya V60:n är snygg. Just sayin'

Medlem

Ja, den nya V60n är också DYYYR!!! :/

1
Skriv svar