Ratchets co-op-titel får 3D-stöd

Robot
Ratchets co-op-titel får 3D-stöd

Ratchet & Clank: All 4 One är ännu ett i raden av spel som ger dig möjligheten att försvinna in i en stereoskopisk 3D-värld.

#ratchet-clank-all-4-one, #the-last-guardian, #uncharted-3-drakes-deception, #metal-gear-solid-rising-2


Medlem
Ratchets co-op-titel får 3D-stöd

Är väl en bra funktion så länge inte spelet blir lidande!

Så länge inte spelet blir lidande, indeed.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Inaktiv

Men sluta med 3D dom som inte har 3D eller som inte vill ha får ju bara sämre grafik just nu i denna generation. Börja med 3D i nästa generation ist! Då det finns mer kraft i saker. Se bara på Uncharted 3... Kommer inte att bli vackrare än 2an, snarare tvärtom eller ungefär likadant. Just nu blir ju alla som inte har 3D lidande, om dom bryr sig om grafiken.


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem
Skrivet av GRiZZLYFiRE:

Men sluta med 3D dom som inte har 3D eller som inte vill ha får ju bara sämre grafik just nu i denna generation. Börja med 3D i nästa generation ist! Då det finns mer kraft i saker. Se bara på Uncharted 3... Kommer inte att bli vackrare än 2an, snarare tvärtom eller ungefär likadant. Just nu blir ju alla som inte har 3D lidande, om dom bryr sig om grafiken.

Internet var bara en fluga? hehe näe vers men jag tycker du missar lite....

När dom släpper material i 3D så hämmar det utveckligen på alla möjliga ställen.
Får folk se mer 3D och tycker det är tillräckligt bra för att skapa intresse så kommer dom köpa 3D utrustning. Sony har sattsat rätt stort på 3D och dessförinnan blue-ray(bara en fluga?). Många av dessa investeringar tar vi nytta av och sony får pengar tillbaka för bra investeringar. Kruxet är bara för sony i detta läge att dom måste få folk förstå varför dom behöver 3D annars så får dom aldrig tillbaka sin investering och andra tekniker eller företag kommer ta över.

Som du ser så är det mycket som påverkas och säg gärna till om något inte verkar logiskt eller om du vill att jag vidareutvecklar....

Inaktiv
Skrivet av Fearnox:
Skrivet av GRiZZLYFiRE:

Men sluta med 3D dom som inte har 3D eller som inte vill ha får ju bara sämre grafik just nu i denna generation. Börja med 3D i nästa generation ist! Då det finns mer kraft i saker. Se bara på Uncharted 3... Kommer inte att bli vackrare än 2an, snarare tvärtom eller ungefär likadant. Just nu blir ju alla som inte har 3D lidande, om dom bryr sig om grafiken.

Internet var bara en fluga? hehe näe vers men jag tycker du missar lite....

När dom släpper material i 3D så hämmar det utveckligen på alla möjliga ställen.
Får folk se mer 3D och tycker det är tillräckligt bra för att skapa intresse så kommer dom köpa 3D utrustning. Sony har sattsat rätt stort på 3D och dessförinnan blue-ray(bara en fluga?). Många av dessa investeringar tar vi nytta av och sony får pengar tillbaka för bra investeringar. Kruxet är bara för sony i detta läge att dom måste få folk förstå varför dom behöver 3D annars så får dom aldrig tillbaka sin investering och andra tekniker eller företag kommer ta över.

Som du ser så är det mycket som påverkas och säg gärna till om något inte verkar logiskt eller om du vill att jag vidareutvecklar....

Näe men det jag igentligen menar att denna generation är inte direkt redo för 3D, med det så menar jag att nästa generation har mer hästar under huven och 3DTVs är billigare. Tycker dom ska forska mera och släppa 100% 3D spel då det snart är en ny generation framför oss. Själv tycker jag det är lite sent med att implantera 3D i dagens konsoller (som har några år på nacken nu). Även PC är inte riktigt bra (att få 3D effekterna att fungera till 100% än). Därför känns det onödigt för mig (personligen) just nu. Men gärna NextGen.


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

@Grizzly

Jo men det är nog mest slarv av utvecklarna att dom inte gör bra 3D eller bättre 3D idag. Själv köpte jag faktist 3D tv men var väldigt negativt inställd från början. TV:n fick högt betyg på prylportalen veckan efter så den kanske är bättre än det som anses vara vanlig 3D? kosta 16k då i alla fall..

CoD ser rätt taskigt ut i 3D men filmer som Avatar och RE:AL ser grymt bra ut. Till och med så grymt i många fall så man tycker att alla filmer borde se ut så.

Räkna för bövelen inte in Clash of the Titans(remake 2010) som 3D film för där är det bara haltaskiga effekter som i efterhand är tillförda.

Men jag upplever vissa problem som alla andra som t.ex att det blir suddigt i vissa kanter. Dock så upplever jag det mer eller mindre så tror det är ett optimeringsproblem.

Lite trött nu som du ser men 3D är bra men det är lite för färskt för vissa utvecklare(spel och film) än. Ibland så är det faktist riktigt schysst men tror att kalibreringen brister ibland.

Men gör som du tänkt, vänta med 3D tills bl.a sony har lyckats bevisa att det är tillräckligt bra för att gemene man ska investera i det. Jag chansa och vart nöjdare än jag trodde att jag skulle vara. Vilket gjorde att jag gav pengar till samsung i det här fallet. Och för att jag köpte deras 3D så får dom mer pengar till utveckling för 3D. Det känns då bra för mig som gillar det 3D.

Några frågetecken?

Inaktiv

Nej, inga frågetecken


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

1
Skriv svar