Dragon Age II populärast till 360

Robot
Dragon Age II populärast till 360

De brittiska försäljningssiffrorna talar sitt tydliga språk. Dragon Age II till 360 sålde mer än PC- och PS3-versionerna tillsammans. Vilket format föredrar du?

#dragon-age-ii


Inaktiv
Dragon Age II populärast till 360

Windows enbart för att det har vettigast kontroller.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

Kan ni inte rapportera de svenska försäljningssiffrorna istället för att efterapa de amerikanska / brittiska spelbloggarna hela tiden?

Redaktör
Ponny
Skrivet av Anciegher:

Kan ni inte rapportera de svenska försäljningssiffrorna istället för att efterapa de amerikanska / brittiska spelbloggarna hela tiden?

Hade vi tillgång till de exakta svenska siffrorna i nuläget skulle vi självklart skriva om dessa, det är givet. Men detta är en variant som - vilket jag skrev i nyheten - i alla fall ger en fingervisning.


signatur

En Bamseponny av folket

Eftersom DA2 är lättare att spela än Origins så är det skönare på konsol då man kan ligga ner och dega när man spelar, passar spelets hanterbarhet.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Pc såklart!

Man kan ju softa i soffan med datorn inkopplad i tvn =D

Medlem

Det jag inte förstår är varför dom gör spelet hälften så långt i så fall? Är det på grund av Xbox värdelösa DVD format? Jag tänkte som så eftersom dialogerna har ändrats från text... så innebär det väl mindre plats på skivan för annat? Bara en gissning förstås...

Annars så håller jag med konsol folket. I soffan med en kontroll är det skönaste:-)


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Medlem
Skrivet av kangas1000:

Det jag inte förstår är varför dom gör spelet hälften så långt i så fall? Är det på grund av Xbox värdelösa DVD format? Jag tänkte som så eftersom dialogerna har ändrats från text... så innebär det väl mindre plats på skivan för annat? Bara en gissning förstås...

Tvivlar starkt, att släppa ett spel på 2 skivor idag medför ingen nämnvärd kostnadsökning, dock så kosar det långt mer att hyra in röstskådisar att läsa in all text.
EA tog väl och begränsade utgifterna genom att minska på det "onödiga" konversationerna... :/
Spel med 2 och 3 skivor är ju vardag nu, och spelen laddas fortfarande snabbare från dvd då blu-ray i Ps3 (tyvärr) bara är 2x. Men nästa generation, det blir grejjer

OnT:
360, då spelet tills skillnad från sin föregångare faktiskt gick riktigt bra att spela

Inaktiv

Men detta visar väl bara de fysiska askarna? Du får väl inte med Steam och Direct2Drive t.ex?

Medlem

Var inte PC-Marknaden 40% digital? Jag köper i princip alla mina spel via Steam och GoG just nu. Har bara köpt ett spel de senaste 2 åren i box, och det är Star Craft 2 Collectors Edition.


signatur

- PiDuT

Medlem

Utan tvekan till PC. Det finns redan mods ute dessutom även om de inte är superbra än, och det ryktas att det ska släppas ett tillägg till toolkitet så det ska funka med DA 2.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av Anciegher:

Kan ni inte rapportera de svenska försäljningssiffrorna istället för att efterapa de amerikanska / brittiska spelbloggarna hela tiden?

Hade vi tillgång till de exakta svenska siffrorna i nuläget skulle vi självklart skriva om dessa, det är givet. Men detta är en variant som - vilket jag skrev i nyheten - i alla fall ger en fingervisning.

Synd bara att Dataspelsföreningen eller vad företaget heter i Sverige som samlar in siffrorna aldrig visar hur mycket ett spel säljer. Skulle varit oerhört mycket intressanta om man vetat det, dock får man väl slanta upp med en hel del för att få ut den informationen.

Medlem

Jag kör det på krysslådan...

Lite komiskt faktiskt... uppgraderade nyss datorn för mer än 15 000 kr... men enda spelet jag spelar är WoW, ehm... förresten så spelar jag knappt det ens... har bara boten igång numera. Finns inga kul spel nuförtiden på pc.

Inaktiv

Windows självklart, men Dragon Age II tog faktiskt bort många av fördelarna att göra på en dator.

*suck*


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Hej hej praon c:

Medlem

I storbrittanien ja .... vore mer intressant att se över hela världen, eller hela EU .

Medlem

Frågan är, hur många köpte spelet på PC


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Vet inte om det är relevant, men Killzone 3 släpptes ju nyligen och det måste ju vara ett antal av de potentiella köparna som valde bort Dragon Age 2 för att kunna införskaffa det. Det system som har minst exclusives runt releasedatumet för ett tredjepartsspel borde ju rimligtvis sälja bäst? Dessutom är Mass Effect serien störst på 360 och då borde det också boosta DA försäljningen då de flesta vet vilka Bioware är.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av kangas1000:

Det jag inte förstår är varför dom gör spelet hälften så långt i så fall? Är det på grund av Xbox värdelösa DVD format? Jag tänkte som så eftersom dialogerna har ändrats från text... så innebär det väl mindre plats på skivan för annat? Bara en gissning förstås...

Tvivlar starkt, att släppa ett spel på 2 skivor idag medför ingen nämnvärd kostnadsökning, dock så kosar det långt mer att hyra in röstskådisar att läsa in all text.
EA tog väl och begränsade utgifterna genom att minska på det "onödiga" konversationerna... :/
Spel med 2 och 3 skivor är ju vardag nu, och spelen laddas fortfarande snabbare från dvd då blu-ray i Ps3 (tyvärr) bara är 2x. Men nästa generation, det blir grejjer

OnT:
360, då spelet tills skillnad från sin föregångare faktiskt gick riktigt bra att spela

Men på PS3 så lagrar ju spelen oftast på HD innan man spelar...!?
Jag har hört nått om att det kostar typ "royalties" per disc som dom använder... kanske är gammalt:-)

Tror ändå att 360´n gör att spelen nedgraderas... mycket är väl för att dom inte får använta t ex HD som hjälpmedel!? Säg mig ni som vet hur det fungerar..


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Medlem
Skrivet av Tpiom:

Windows självklart, men Dragon Age II tog faktiskt bort många av fördelarna att göra på en dator.

*suck*

Håller med.


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem
Skrivet av kangas1000:

Men på PS3 så lagrar ju spelen oftast på HD innan man spelar...!?
Jag har hört nått om att det kostar typ "royalties" per disc som dom använder... kanske är gammalt:-)

Tror ändå att 360´n gör att spelen nedgraderas... mycket är väl för att dom inte får använta t ex HD som hjälpmedel!? Säg mig ni som vet hur det fungerar..

Samma sak gäller på 360, du kan lagra spelen på hårddisken och då minimera laddningstiderna. Dock läser konsolen fortfarande viss info från skivan, så allt får man inte över (säkerhetsskäl).
Det är faktiskt så att spel nergraderas för att kunna släppas till Ps3, i alla fall om det är multiformatsspel. Ps3 har starkare processor/fler kärnor, medan 360 har dubbla mängden Ram och starkare grafikkort. Ps3 är överlägsen som mediadator och är bra på processorkraftiga saker, tyvärr finns det inte så många kvar då de strö Other OS, men folding funkar ju ^^

Se spel som Bayonetta, Ghostbusters, Red Dead Redemtion, GTa IV, Homefront, ja i princip alal spel som släpps till alal format får antingen Ps3 en version med sämre framerate/grafik och bortplockade objekt, eller så "stympas" båda. Senaste exemplet är Homefront där kockpit-vy ströks då Ps3 hade för lite ram för att hantera det, och utvecklarna ville göra Ps3 likvärdig med 360-versionen.

Dock kan Ps3 med en dedikerad grafikmotor skapa riktigt snygga spel (uncharted, Killzone(), problemet är att de motorerna är väldigt dyra och inte funkar till 360/PC, samt att Sony inte hyr ut dem frivilligt.
Så, vill du ha snyggast exklusiva köper du en Ps3, vill du ha bästa upplevelsen i alla spel i övrigt på marknaden så köper du 360 (eller PC). Om Sony skippar Cell nästa generation, så är det mycket möjligt att det blir ombytta roller, men då blir bakåtkompatibiliteten lidande...

Medlem

Kör på Pc vilket har funkat felfritt.

Medlem

PC för du kan fläska upp grafiken MYCKET mer.. och bättre flyt, för att inte tala också om att kontrollerna är way better på PC skulle jag vilja påstå

Medlem

Du menar att spelet säljer mest i ett specifikt till den konsol som sålt mest i samma område? There's just no way... o_O


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Medlem

Inget av dem efter att ha testat spelet. Visste inte att de satsade några år bakåt i tiden grafikmässigt. Men det kanske uppskattas?

Medlem
Skrivet av Krokarmajja:

Inget av dem efter att ha testat spelet. Visste inte att de satsade några år bakåt i tiden grafikmässigt. Men det kanske uppskattas?

+1

Att det sålts mest på derpbox360 förvånar mig inte då spelet riktar sig till den publiken som vill använda så lite hjärna som möjligt när de spelar. Ingen vettig PC-spelare skulle köpa detta skitspel.

Men men, nu är väl dock BioWhore glada när de sålde mer på boxen än PC denna gång.
Grattis BioWhore, ni har nu förstört eran enda riktiga fanbase..

Medlem
Skrivet av Kamp:

Att det sålts mest på derpbox360 förvånar mig inte då spelet riktar sig till den publiken som vill använda så lite hjärna som möjligt när de spelar. Ingen vettig PC-spelare skulle köpa detta skitspel.

Men men, nu är väl dock BioWhore glada när de sålde mer på boxen än PC denna gång.
Grattis BioWhore, ni har nu förstört eran enda riktiga fanbase..

Har också en ide att Xbox 360 ägare är tjocka amerikanare (och britter tydligen) som inte förstår mycket mer än att trycka snabbt på en-två knappar fort som attan (button mashing) <--- Hur fanken säger man det på svenska på ett förståeligt sätt??

1
Skriv svar