Prey 2-information inom kort

Robot
Prey 2-information inom kort

Franska spelblaskan Joystick kommer i sin nästa utgåva bjussa på information om uppföljaren till Prey.

#3d-realms, #prey-2-2, #id-software, #zenimax, #prey


AW8
Medlem
Prey 2-information inom kort

USE THE FORCE, TOMMY
-Farfar

Ska bli intressant indeed.


signatur

PC gamer 'til I die.

Härligt, jag älskade faktiskt PREY, jag gav upp efter två försök, men tänkte, jag måste spela färdig, och gav det ännu ett försök och gillade det starkt. Påminde om den gamla goda tidens spel.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Har det första spelet inplastat här hemma som jag köpte för 9 kr för ett bra tag sedan om jag minns rätt. Värt att spela igenom?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:

Har det första spelet inplastat här hemma som jag köpte för 9 kr för ett bra tag sedan om jag minns rätt. Värt att spela igenom?

Nu var det ganska längesedan 1:an kom, men jag tyckte det var underhållande då iaf,

Medlem

1an hade varit riktigt rolig om man hade kunnat dö, istället för att hamna i ande-dimensionen och väckas upp med typ fullt hp...det blev bara att rusha för man tjänade ingenting till att campa, lite som Devestation eller vad det kallas.

Men spelet hade en grym story, är lite nyfiken på att se hur det utvecklas, spelet slutar rätt spännande. Glad att höra att uppföljaren lever än..se bara till att ta med Game Over skärmar den här gången!!


signatur

Game long and prosper

Moderator | Testpilot
Skrivet av WaltX:

Har det första spelet inplastat här hemma som jag köpte för 9 kr för ett bra tag sedan om jag minns rätt. Värt att spela igenom?

Antagligen säger priset hur spelet är eller?

http://www.webhallen.com/sok/?title=Call+of+duty&search_box_s...

Isåfall måste ju Call of duty nästan vara dem bästa spelen som finns

Garv.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! ÄNTLIGEN! Första spelet var ju extremt underbart och nu när ID software äger märket så ska det blir skit intressant hur det blir!


signatur

ID software, FPS gudarna!

Air
Medlem
Skrivet av WaltX:

Har det första spelet inplastat här hemma som jag köpte för 9 kr för ett bra tag sedan om jag minns rätt. Värt att spela igenom?

VA!? Varför har du inte berättat att du äger Prey för min vän?
JAG ÄLSKAR det spelet. Vi kan köra igenom det och snacka över Skype någon dag.

Skrivet av Gurra300:

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! ÄNTLIGEN! Första spelet var ju extremt underbart och nu när ID software äger märket så ska det blir skit intressant hur det blir!

Ja absolut, jag är ju mest intresserad av spelteknik och ID Softwares Tech motor är min favoritmotor genom tiderna.
Prey använde ju sig av Id Tech 4 senast, denna gång lär det bli ID Tech 5 som står i produktion för Prey 2. Så jag ser verkligen fram emot lite Prey 2 nyheter snart ;D
Ettan fick dessutom officiellt Linux stöd, vilket jag är enormt tacksam för!

Medlem

Jag köpte med spelet för en 29kr och det ligger inplastat och har gjort det i 1-2år. Kanske dags att prov spela det då.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Prey var riktigt bra, jag ser verkligen fram emot uppföljaren. Jag gillade introduktionen i baren och alla, då, unika features; spirit walk, dead walk, portaler, gravity walk m.m.. Härliga nyheter!

Medlem

TAKE ME HOOOOOOOME! :), gött

Nice, Prey var en av deltagarna till längsta utvecklings bucklan, men det kom det spelades, det glömdes.
Älskade alla råa bitar som radio sändningen där en pappa berättar att hanns lilla flicka är inlåst på sitt rum och morrar åt honom.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Portaltänkandet var riktigt fint, jag vet inte om det var VALVe som var först eller PREY? Någon som vet?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Många fina mindfuck.sekvenser med portalerna och omvänd gravitation och liknande. Långt ifrån ett vanligt "run and gun" FPS som vi är så dränkta i nu för tiden.
Enda lite dryga var att huvudpersonen var både sur och djävlig mot allt och alla (även farfar/flickvän). Nä, i en uppföljare får vi hoppas att vi slipper spela som en dryg skitstövel imo...

Inaktiv

ID Tech5 kanske?


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Åh jag älskade de konstiga miljöerna i Prey, portaler och uppochner, omvänt, spegelkorridorer. Det var som att hamna i underlandet, fast med konstiga alienvaginor på väggarna

Medlem

Det var ta mig tusan på tiden att detta tåget började röra på sig!
"augusti 2006"...

Blir en efterlängtad uppföljare som ligger högt på min "spel man måste ha spelat"-lista.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Air
Medlem
Skrivet av GRiZZLYFiRE:

ID Tech5 kanske?

Ja, spelet kommer att använda sig av ID Tech motorn.
Eftersom Id Software äger rättigheterna till Prey numera så kommer dom att använda sig av deras egna motor. Precis som dom gjort för det första Prey spelet.

1
Skriv svar