Bioware snackar Jade Empire-uppföljare

Robot
Bioware snackar Jade Empire-uppföljare

"Vi får frågan ofta", säger Bioware och tillägger att de är "otroligt stolta" över sitt Jade Empire-spel från 2005.

#jade-empire, #bioware, #dragon-age-ii


Medlem
Bioware snackar Jade Empire-uppföljare

det räcker med asiat spel tack -.-

Medlem

Hur stort är BioWare egentligen? Det känns som att det endast snackas om dem nuförtiden...

Överhypat och trist spel... Bättre att de gör färdigt ett bra spel istället.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Efter Dragon Age 2 har Bioware förlorat vikten i sitt namn... Dessutom var Jade Empire ett ganska tråkigt spel.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Jag gillade Jade Empire. Det var väldigt snyggt och hade väldigt bra musik. Jag ser gärna en fortsättning.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Jag gillade Jade Empire rejält och hoppas att det kommer en värdig uppföljare.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Mer Jade Empire skulle då vara riktigt härligt!

Moderator | Testpilot

Detta uppskattas!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jade Empire är nog min favorit av alla Biowarespel, trots att dom sista kapitlen var något klena. Så jag skulle inte tacka nej till en bra uppföljare.

Medlem

Jade Empire var ett helt underbart rpg och det är mitt favorit spel utav Bioware.
Så en värdig uppföljare vill jag gärna se.

Medlem
Medlem

gillade jade! skulle verkligen villa ha en 2a


signatur

Nalta saker ska man kunna hinna idag

Medlem

Mitt favoritspel från Bioware här med! Men sen brukar jag alltid gilla dessa "underdogs" till spel mer än de största titlarna. Underdog kanske låter konstigt, men jämfört med Biowares andra titlar så är ju Jade Empre det.

Medlem

Jade Empire var bra faktiskt. Det borde slipa på kunskaperna som karaktären har och storyline. Dessutom inte för kort spel. Så som DA2 usch va kort den är!


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Testpilot

Gillade storyn och upplägget av spelet men boss-fighterna var helt sjukt jobbiga för en gammal man som mig med dåliga reflexer , jag gav upp slutstriden då den var allt för överjävlig helt enkelt.
Vill minnas att jag hade en hatkärlek till stridssystemet .

Medlem

Bioware måste skoja! Om dom ska göra en uppföljare till ett gamalt spel så ska det vara till KotOR! Hur många är det inte som väntar på ett KotOR 3. Jämfört med de som vill ha ett nytt Jade Empire? Man börjar ju nästan tro att Bioware bara jävlas med oss som vill se ett nyt KotOR

Medlem

Tror nog bästa vore om man upplöste bioware och la ner dem, för deras spel blir bara sämre och sämre hela tiden. Kotor var väldigt bra Kotro 2 var inte alls lika bra och Kotor 3 skulle nog bli som Dragon Age 2 vilket är mitt sämsta köp av spel på väldigt länge.

Medlem

Folk som klagar på Jade Empire har aldrig spelat det, kan jag garantera. Fantastiskt bra spel! Rekommenderas något enormt!

Och jag gillar inte ens "asien"-spel

Medlem

Jag tycker nog Jade Empire är ett något habilt hantverk. Det fanns bra idéer i det spelet men utförandet var sådär.

Medlem
Skrivet av Avtr:

Jag tycker nog Jade Empire är ett något habilt hantverk. Det fanns bra idéer i det spelet men utförandet var sådär.

Håller med Avtr spelet hade bra idéer men inte allt för bra utförande svåra och krångliga kontroller är ett av problemen med spelet. Men visst det finns mycket att förbättre på man kan ju hoppas att om de gör en två att det blir bra. Men jag är väldigt tveksamma till bioware nu för tiden, helst efter Dragon Age 2 släppet vilket är ett spel utan själ, utan ett spel framtaget under grov tidspress.

Medlem

Jag körde aldrig Jade Empire när det kom ut, jag satt fortfarande och monsterspelade Knights of the old republic och var sur att Bioware inte utvecklade 2an själva^^


signatur

Game long and prosper

Medlem

Jade empire är som folk sagt ett spel med bra idéer men kasst utförande. Gick lite utför i slutet också.

Inaktiv

Jade Empire 2 är väl ett rätt bra val för Bioware med tanke på Dragon Age 2. Kort och mer action betonat.

Medlem
Skrivet av Gandir:

Tror nog bästa vore om man upplöste bioware och la ner dem, för deras spel blir bara sämre och sämre hela tiden. Kotor var väldigt bra Kotro 2 var inte alls lika bra och Kotor 3 skulle nog bli som Dragon Age 2 vilket är mitt sämsta köp av spel på väldigt länge.

Det var ju dock inte Bioware som gjorde KotOR 2 utan Obsidian om jag inte minns helt fel. Och tyvärr fick dom inte tillräckligt med tid för att göra slutet av spelet till vad det borde varit

Angående Jade Empire så är det ett underbart spel, tur att man kunde skippa flygminispelet bara.

Medlem

Detta är det enda chinchong spel jag verkligen gillat! En uppföljare tackar jag inte nej till!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Freddo_:
Skrivet av Gandir:

Tror nog bästa vore om man upplöste bioware och la ner dem, för deras spel blir bara sämre och sämre hela tiden. Kotor var väldigt bra Kotro 2 var inte alls lika bra och Kotor 3 skulle nog bli som Dragon Age 2 vilket är mitt sämsta köp av spel på väldigt länge.

Det var ju dock inte Bioware som gjorde KotOR 2 utan Obsidian om jag inte minns helt fel. Och tyvärr fick dom inte tillräckligt med tid för att göra slutet av spelet till vad det borde varit

Angående Jade Empire så är det ett underbart spel, tur att man kunde skippa flygminispelet bara.

Gällande kotor 2 finns det patcher och moddar man kan lägga till så spelet blir som det faktiskt var tänkt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar