Transformers-MMO från Runescape-skaparna

Robot
Transformers-MMO från Runescape-skaparna

Jagex hoppas få ut onlinespelet lagom till nästa år.

#runescape, #jagex


Inaktiv
Transformers-MMO från Runescape-skaparna

Har väntat på det här länge! Runescape är ju idag världens största MMORPG spel och hoppas att dom lyckas med detta spel! Vore roligt att lira något Runescape liknande i FPS.

Sen ville jag bara säga att grafik är inte allt. Spelet kan gärna se ut som Runescape. Så länge det är roligt!

Medlem

Bara det putsar upp grafiken lite ifrån runescape så.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

@showerguy Runescape är inte världens största MMORPG, WoW är det. (aktiva spelare)

Medlem

Hade för mig att jag läste 2009 eller nåt att runescape utvecklarna jobbad på nåt runescape som va typ i rymden eller nåt. Är det nerlagt eller?

Medlem

Omg.. Bara jag som tycker att Transformers är sämsta IP:t? Iaf töntigaste... *min åsikt*

Medlem
Skrivet av Eriand:

Omg.. Bara jag som tycker att Transformers är sämsta IP:t? Iaf töntigaste... *min åsikt*

Nog väcks inte mycket mer än nostalgiska minnen, men smaken är ju som baken. Hur dom ska lyckas göra ett mmo på det vetefan, och om dom har någon chans för i huvud taget med tanke på vilka dom ska konkurrera med.
Tror inte marknaden finns, men jag kan vara helt fel ute.

Moderator | Testpilot

Beror ju helt på hur mmo:et blir. Casual typ free realms? Java typ Runescape? wow klon? Eller kanske helt enkelt en skön third person shooter med coop?

Sista lär väll aldrig hända...


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Får vänta på mer info! men kanske är något att se fram i mot = )

Medlem
Skrivet av sunka:

@showerguy Runescape är inte världens största MMORPG, WoW är det. (aktiva spelare)

Enligt Jagex är Runescape världens största gratis MMORPG. WoW är större men är ju inte gratis.

Detta kan bli spännande tror jag, beror helt på vilket "universum" (filmerna, serien eller något nytt) de siktar på och som andra nämnt, vilken typ av spel det ska bli. Själv spelat Runescape sen strax efter att det startade 2001 och de har utvecklats väldigt mycket på dessa 10 år.

När det gäller deras andra MMORPG de jobbat med, Stellar Dawn, är det fortfarande under utveckling. De var nästan klara med det för nåt år sen men var så missnöjda med det att de skrotade stora delar och började om på nytt.

Medlem

Svenskdubbade versionen av den filmen = min barndom.

Medlem

men neee, låter inte som en bra idé, dom skulle ha släppt mmoet dom jobbade på innan, det dom blev klar med men skrotade? om någon har hört om det.


signatur

ID software, FPS gudarna!

Medlem

Runescape, numera web baserat(om det nu inte alltid varit det, har ingen aning). Bara dom inte går den vägen så är allt ok.

Medlem

Funfactory på Skychannel...blir det bättre än så ?

Medlem

Transformers G1!! åååååh, jag ryser till och får gåshud av all episk nostalgi som svämmar över mig!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

G.I Joe å Transformers var livet när man växte upp utan elektriska prylar likt datorer och tvspel...

Medlem

kort, nej.
långt? NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ


signatur

"Bobby Kotick is like Darth Vader, once a human, now more machine..."

80talets version är det enda som gäller. Dark Energon!.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av delli:

G.I Joe å Transformers var livet när man växte upp utan elektriska prylar likt datorer och tvspel...

precis, d va gött på den tiden


signatur

//Peace out

Medlem

Låter grymt, förutsatt att det är G1 vi pratar om. Gillade dock upplägget och designen på War for Cybertron, även fast spelet var alldeles för kort och scriptat. Problemet med ett MMO Transformers är väl själva robotorna/karaktärerna... Man vill ju spela som en riktig Transformers, men det går ju antagligen inte, utan då får man skapa sig sin egen transformers och så blir det lite krystat, typ som nåt Star Wars spel (välj en i högen...).
Men, jag skulle kunna ge det en chans, även fast jag inte gillar MMO. Men då ska det vara rätt design och naturligtvis med soundtracket från filmen (ja, jag menar den riktiga från 1986).


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

1
Skriv svar