Härligt gameplay från Portal 2

Robot
Härligt gameplay från Portal 2

Borta på PAX East-mässan visade Valve upp Portal 2. Inte helt oväntat smygfilmade någon detta. Förbered dig på ett fniss eller två.

#valve, #portal-2


Medlem
Härligt gameplay från Portal 2

Valve humor på topp...
Kul att dom lägger till lite nya element i spelet, den blå gleggan kan säkert leda till många roliga timmar.

Medlem

Dom borde varna folk att inte spela om man inte har humor =3

Medlem

Ser väldigt bra ut faktiskt, tyckte första spelet var "okej", detta ser ut att bli MYCKET bättre.

Kommer inte köpa det separat, endast om det kommer med i någon Orange Box 2.0 eller dylikt.

Medlem

Placeholder-rösten de hade i tidiga filmerna var bättre än Stephen Merchant..

Medlem

Tycker också placeholderrösten var snäppet vassare, men humorn är ändå på topp helt klart!

Det känns på nått sätt som att de lagt ner rejäl energi på uppfräschning av själva motorn också, nånting som väcker en viss förhoppning om ytterligare spelsläpp inom en inte alltför avlägsen tidsrymd. HL Ep3 månne!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Så underbart, nu får det mer än gärna bli April så man kan få uppleva det! För er som inte pre-ordrat på steam än så kan jag meddela att ni sparar €5 av att göra det innan release, så kan ni köpa kebab för dem pengarna istället.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem
Skrivet av mLs:

Så underbart, nu får det mer än gärna bli April så man kan få uppleva det! För er som inte pre-ordrat på steam än så kan jag meddela att ni sparar €5 av att göra det innan release, så kan ni köpa kebab för dem pengarna istället.

Äsch, jag kör med att lägga ut lite extra och ta PS3 versionen istället.. då får man ju det till PC och MAC också.

Ska bli grymt kul att få spela det här.

Medlem

haha diggar humorn, "apple" *hopp* "Well close enough" blir nog kul att lira sen!


signatur

Does your mother really know you're a game-a-holic?

Medlem

Kollade endast en liten bit. Tycker att det är för mycket av spoilers att kolla på gameplay från spel som Portal 2 (lösa pussel). Inte så kul att se hur man ska lösa pussel/problem så att man inte ens behöver tänka när man själv ska spela. Jag betalar ju för själva underhållningen om att få brainstorma när jag spelar

EDIT: Det var tydligen inte den videon jag trodde att det var (som jag såg på en annan sida häromdagen), men kollade lite halvt bara iaf.


signatur

Life is too short to remove USB safely.

De övergav nog HLEP3 eftersom de hade roligare med Portal.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Ja okej då...ni har övertygat mig.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Jag trodde inte att jag skulle peppa så mycket på detta. Visst, Portal var ett makalöst bra spel, men jag trodde nog att jag hade fått min dos av den idén. Då kommer ju naturligtvis Valve och gör med Portal:s uppföljare vad de gjorde med Half-Life:s - tar allt som var bra och gör det 350% bättre, tar det som var mindre bra och gör det bäst.

Medlem
Skrivet av Preath:

Äsch, jag kör med att lägga ut lite extra och ta PS3 versionen istället.. då får man ju det till PC och MAC också.

Wait, what?
Det vet jag inte riktigt om jag tror på...
Snarare att man som PS3'are kan lira tillsammans med PC och Macintorskare, right?

Medlem

Blir lätt ett köp dom första dagarna.

Medlem
Skrivet av ormzen:
Skrivet av Preath:

Äsch, jag kör med att lägga ut lite extra och ta PS3 versionen istället.. då får man ju det till PC och MAC också.

Wait, what?
Det vet jag inte riktigt om jag tror på...
Snarare att man som PS3'are kan lira tillsammans med PC och Macintorskare, right?

Om man köper Ps3 versionen så får man en steamnyckel på köpet.

Medlem

Gillade ettan men blir nog inget köp av tvåan.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Ser rätt konstigt ut när Atom symbolen i Aperture träffar marken runt 2:12 tycker jag. Ser inte ut som det finns någon direkt vikt i objektet, ungefär som om den vore gjord av plast eller så. Ganska minimal detalj egentligen men jag la ju märke till den för att de gjorde att den föll ner i samma stund som man närmar sig logon.
Verkar ändå kunna bli ett roligt co-op spel men att det (ännu) inte ingår i ett paket med fler titlar så får man hoppas att man får ut i alla fall en 6-8 timmars spelande från en full-pris titel.

1
Skriv svar