Sony: "3D snart standard"

Robot
Sony: "3D snart standard"

Den nya 3D-teknologin bannas ofta för att vara dyr, klumpig och - rätt och slätt - onödig. Sony tror däremot att den i framtiden kommer att vara regel snarare än undantag.

#sony


Medlem
Sony: "3D snart standard"

Såklart de vill tro det, de har ju spenderat massvis med pengar för att försöka få folk att skaffa det. Så länge som man måste ha glasögon så lär det aldrig bli standard, det är ju sjukt otympligt att ha vanliga glasögon samtidigt som 3D-glasögon dessutom.

Medlem

Jag kommer absolut inte skaffa 3D saker för jag ogillar verkligen 3D än så länge >.>
Det tar bort känslan att man sitter framför en skärm med 2D perspektiv och om man ska ha 3D så ska man väll ändå ha mer än en skärm? :S

Medlem
Skrivet av mrpeters:

Jag kommer absolut inte skaffa 3D saker för jag ogillar verkligen 3D än så länge >.>
Det tar bort känslan att man sitter framför en skärm med 2D perspektiv och om man ska ha 3D så ska man väll ändå ha mer än en skärm? :S

hmm... Jag förstår inte, en tredje skärm... för att det ska vara 3D?


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Jovisst... den dagen då man inte behöver ha 3D-glasögonen så... innan dess skaffar jag ingen 3D-tv.

Medlem

Då vi har 3D som i hologram och det görs bra då kommer jag skaffa men tills dess skippar jag allt det här med 3D, även på bio.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

3D ska INTE vara standard men ett VAL ska finnas.
personligen funkar inte 3d för mig varken på bio eller monitor, så för oss med brytningsfel i ögonen är 3d lika med verkningslöst.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Önskar dom kunde lägga ner hela 3dhysterin, sålänge det kräver glasögon och inte är ÄKTA 3D så är det bara skit imo. Även om kvalitén är bättre nu än förra vändan då dom försökte lansera det så är det ändå bara en Gimmick.
3D gör inte en (skit)Film bättre (Avatar, hrrf vilken smörja) eller ett spel bättre, det gör bara att ögonen blir överansträngda fortare eftersom ögonen saknar en naturlig fokuserignspunkt,

Och som Tolla säger, det e ett jävla bök då man redan har glasögon.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

mrpeters skrev:
Jag kommer absolut inte skaffa 3D saker för jag ogillar verkligen 3D än så länge >.>
Det tar bort känslan att man sitter framför en skärm med 2D perspektiv och om man ska ha 3D så ska man väll ändå ha mer än en skärm? :S

hmm... Jag förstår inte, en tredje skärm... för att det ska vara 3D?

Nej >.<
Vad jag menade var att man skulle ha mer än en skärm så att det inte blir lika liten skärm.
Antingen det eller en TV skärm.

Det är just så att man inte har kanter som tar bort 3D effekten.

Medlem

3D är före sin tid. Hela den teknologin är för avancerad för att fungera ordenglit i filmer/spel. Det är för mycket saker som måste vara korrekt innan det ser ens snyggt ut. Kan fungera i bio kanske... men att säga att den blir standard "Snart" är en överdrift.

Medlem

Det fanns ju många som gnällde om HD-tv apparater också när det kom. Jag personligen tycker att skillnaden mellan SD och HD är större än HD och 3D. Istället för att klaga på att 3D är dyrt kan man ju passa på att köpa en billig vanlig HD-tv nu när de fortfarande är standard.

Medlem

Hatar 3D-filmer och 3D-spel, aldrig gillat det. Tycker bara det är jobbigt och dåligt gjort.. Det är Inge riktig 3D precis, det kan göras bättre. Jag kommer aldrig skaffa 3D-Tv, inte ens den dagen då det är perfekt.

Har försökt att ge 3D-filmer och 3D-spel en chans, men det går bara inte. Jag kommer aldrig förstå mig på såna som gillar det.

Medlem

Gimmick is a gimmick.

Medlem

Svensson har precis börjat köpa platt-tv på allvar, nu menar sony att vi ska slänga ut den för att ersätta den med en 3d-tv???
Det kommer nog att dröja innan det sker.


signatur

Jäh!

Medlem

Visst kommer 3D att spridas, den utan glasögon iaf.
Den kommer du nog att se på många ställen 2014, 3DS eller på en mobil, kostar lite extra och ger en "cool" upplevelse (iPhone 6?).
Dock kommer det fortsätta gå trögt för 3D-TV, dyrt, dålig bilkvalité, fula/jobbiga glasögon, väldigt platt 3D-effekt, nej tack. Kom tillbaka när ni har en 3D som gör skäl förnamnet, 2 platta bilder utan något emellan blir fortfarande väldigt platt

Inaktiv
Skrivet av Tolla:

Såklart de vill tro det, de har ju spenderat massvis med pengar för att försöka få folk att skaffa det. Så länge som man måste ha glasögon så lär det aldrig bli standard, det är ju sjukt otympligt att ha vanliga glasögon samtidigt som 3D-glasögon dessutom.

håller med tolla o alla andra oxå för den delen... 3d kommer aldrig att bli en regel så länge det är skit...

Medlem

Som tidigare personer har nämnt. Det är inte 'riktigt' 3d föränn man slipper dom där jäkla glasögonen, kommer inte skaffa 3d tv..

Medlem

Tror det var Sony eller Panasonic som håller på att snickra en 3D TV utan glasögon. Sen har Nintendo 3DS som släpps nästa vecka. För många bakåtsträvare här.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Skrivet av xector:

Som tidigare personer har nämnt. Det är inte 'riktigt' 3d föränn man slipper dom där jäkla glasögonen, kommer inte skaffa 3d tv..

Det är inte riktig 3d förrän det är riktig 3d. Stereoskopi utan glasögon är fortfarande stereoskopi.

Inaktiv

Kommer dröja många år innan jag kastar ut min Full HD tv i alla fall.

Medlem
Skrivet av Chrester:

Svensson har precis börjat köpa platt-tv på allvar, nu menar sony att vi ska slänga ut den för att ersätta den med en 3d-tv???
Det kommer nog att dröja innan det sker.

Först blir folk lurade att skaffa sig HD-ready för att sedan byta ut det mot FULL-HD... och nu 3D... vad kommer sedan?

Mina föräldrar har idag en 25" Nordmende-tv som min mor vann på bingo-lotto för många år sedan, under lokets tid. Den fungerar fortfarande finfint och de ser ingen som helst anledning till att byta ut den.

Medlem

Tror att en bred användning av 3DTV är långt bort, här i Sverige har vi knappt kommit igång med ordentliga HDTV-sändningar än...

Medlem

Jag kommer att skaffa en 3d-tv förr eller senare. Men inte förrän man slipper de förbenade glasögonen.
Det gör mig inget om det dröjer ett litet tag - då hinner kanske nästa generations konsoler komma ut som förhoppningsvis har grafikkapacitet att köra 3d i full upplösning i bra fps. Men man skall nog inte hålla andan i väntan på att det skall hända.

Medlem

ordet 3D känns fel, däremot så skulle jag inte ha något emot om det blev en standard eftersom det ger ett djup i bilden vilket enligt mig ger bättre känsla

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

3D ska INTE vara standard men ett VAL ska finnas.
personligen funkar inte 3d för mig varken på bio eller monitor, så för oss med brytningsfel i ögonen är 3d lika med verkningslöst.

Say what? Jag har brytningsfel men glasögon som korrigerar det (naturligtvis) 3d fungerar utmärkt.

Personer som skelar (vindögda) har dock problem.

Medlem

3d kommer ta lång tid innan det blir standard hur gärna dom än vill det, finns massor som inte ens har en lcd tv idag och sitter med gamla ps2 och det är ju darför så många ps2 spel fortfarande säljer idag.

Medlem

3D är standard Sony, tyvärr är det Nintendos 3DS som sätter den *trollface*

Medlem

kommer struna i "3d" hypen tills tekniken i filmen finns tillgängligt någorlunda billigt x)

Inaktiv

Att köpa 3D tv nu är korkat, med tanke på att glasögon krävs som kostar cikra 2000, hur kul är det om kompisar häsar på och ska se på 3D film, då får var och en köpa fjantiga glasögon, för dom kan ju gärna inte turas om att ha på sig glasögonen, lol.


signatur

Knower of the unknown

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

3D är standard Sony, tyvärr är det Nintendos 3DS som sätter den *trollface*


signatur

hejsanhejsanhejsan

12
Skriv svar