Robot
Homefront

Homefront är spelet som försöker. Försöker vara lika välregisserat som konkurrenterna. Försöker engagera, försöker få mig att känna. Stundtals lyckas det men de billiga knepen gör jag gång på gång ser igenom kulisserna. Låt mig förklara.

#kaos-studios, #battlefield-1942, #call-of-duty-world-at-war, #half-life-counter-strike


Medlem
Homefront

Var aldrig riktigt sugen på Homefront, och blev inte mer sugen efter att ha läst det här heller.
Verkar som det som man kände på sig från början, ett i mängden som försöker nå upp till BF- och COD-serien (med CS-butik?), men som inte lyckats göra något nytt och lockande med sin titel.

Får väl se vad som händer i nästa del av recensionen, bra nattläsning var det iaf!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

@ bjosarn
Bra att man kan tycka olika i alla fall, Homefronts multiplayer erbjuder mer nytt (imo) än de senaste 5 CoD och Battlefield tillsammans, inte dumt. Kampanjen är kort, det har andra anmärkt på, men förhoppningsvis är story och gameplay bra i alla fall
Hosta egna servrar på PC, 32 spelare online, ändra FoV, stöd för DirectX 11 och annat man inte är bortskämd med idag

Jag hade gärna sett längre singelplayer, men jag vet att detta precis som BF, CoD eller Halo kommer att leva på onlinespelandet och där i ligger spelets styrka.
*Dedikerade servrar till alla plattformer = inget lagg, lättare att kicka/banna fuskare.
*Battlecommander AI = dynamiska uppdrag i varje strid, svårare att campa, bra spelare belönas samtidigt som nybörjare ändå får en chans.
*Stora banor = alldeles för ovanligt idag, stora banor med hus man kan gå in i, som tillåter fordon och 32 spelare (eller mer för PC potentiellt). Dessutom kommer man när man spelar "objective" att förflyttas över olika delar av banorna, som är byggda för att premiera olika spelstil (Snipe -> fordon -> cqc).
* Battlepoints som ges till de som tar objektive och dödar fiender oavsett hur ofta man dör, du tjänar mer på att spela "ordentligt" än att campa i ett hörn.

Visst finns det en del balansproblem i början, på vapen/battlepoints men Kaos har redan sagt att de jobbar allteftersom de får in data. Spelet har till och med fått beröm från IW samt andra recensenter och spelare (snittar 88 på metacritik) men man vill ju veta vad ens landsmän säger
Hur fungerar PC-versionen?
DirectX 11, möjlighet att hosta dedikerade servrar inom 2 veckor, möjlighet att ändra FoV, exklusiva möjligheter för fordon och liknande är man ju tyvärr inte bortskämd med i dagsläget.

Ps. Bra recension, kändes matnyttig och informativ. Undrar bara hur det kom sig att du aldrig fick brist på ammo då många haft tydliga problem under de genomspelningar jag sett. Många vapenbyten eller bara bra aim?

Tack för recensionen då får vi hoppas Homefront 2 blir bättre.


signatur
Medlem

Detta kan ha varit den absolut bästa recensionen jag någonsin läst på FZ. Varför? Inget betyg! Väntar självfallet på del 2 och multiplayer! Tycker dock det är underbart att slippa 40 kommentarer att spelet skulle haft betyg X istället för betyg Y! Way to go!

Skägg.
10 Chambers

Jag spelade på default dvårighetsgrad (normal, gissar jag) och eftersom det alltid fanns någon att skjuta fanns det också alltid vapen att plocka upp. Med två slots var det bara att alternera när det började på tomt på bulor.


signatur
Medlem

Kul att läsa recensioner som gör en förbannad ;).

Måste säga att det som gjorde att jag totalt hatade COD SP var att det strömmade fiender mot en hela tiden, men det var INTE i World At War utan i de två usla Modern Warefare spelen.
Alla som spelat genom ettan och sprungit genom TV studion vet nog vad jag menar, var tokförbannad när jag satt i 2 timmar och försökte få ihjäl lämmeltåget med fiender som bara strömmade ut från ett rum i andra änden av lokalen.
Till sist insåg jag att jag bara var lurad som försökte skjuta folk helt i onödan, det var ju bara att springa igenom rummet så var den delen avklarad, URUSELT.

Det här spelet är nog i första hand tänkte för de som gillar Multiplayer, det finns en klart intressantare recension på Computer and Videogames där se skriver att MP delen klart räddar hela spelet och att det är det bästa MP spelet på marknade nu.
Hoppas innerligen att de har rätt.
http://www.computerandvideogames.com/game.php?id=11037

Missade en sak när jag skrev min kommentar förut, det var COD Modern Warefare 1 och COD Black Ops som var löjligt skriptade.
Modern Warefare 2 var inte riktigt lika fånigt.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Harley:

Kul att läsa recensioner som gör en förbannad ;).

Måste säga att det som gjorde att jag totalt hatade COD SP var att det strömmade fiender mot en hela tiden, men det var INTE i World At War utan i de två usla Modern Warefare spelen.
Alla som spelat genom ettan och sprungit genom TV studion vet nog vad jag menar, var tokförbannad när jag satt i 2 timmar och försökte få ihjäl lämmeltåget med fiender som bara strömmade ut från ett rum i andra änden av lokalen.
Till sist insåg jag att jag bara var lurad som försökte skjuta folk helt i onödan, det var ju bara att springa igenom rummet så var den delen avklarad, URUSELT.

Det här spelet är nog i första hand tänkte för de som gillar Multiplayer, det finns en klart intressantare recension på Computer and Videogames där se skriver att MP delen klart räddar hela spelet och att det är det bästa MP spelet på marknade nu.
Hoppas innerligen att de har rätt.
http://www.computerandvideogames.com/game.php?id=11037

Eftersom vi inte kunnat lira mp väntar vi med det. De servrar som var uppe innan release ville inte släppa in oss.


signatur
Medlem

Imorgon SKA jag ha mjuk pepparkaka!

Medlem

Ser fram emot mp recensionen Calle!


signatur

"High life on low budget"

Känns som en REA-titel för mig. Hur mycket övervåld ska USA tåla


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Jag är väldigt intresserad ur ett forsknings perspektiv hur långt våld kan tillåtas i spel för att provocera fram kännslor hoss spelaren, trots sin digitala "falskhet".


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Tycker spelet ser ut som Freedom Fighters ur första person med koreaner i stället för ryssar.

MFZ
Medlem

vad är poängen med en halv recension utan betyg? kunde kanske bara ha väntat med att publicera det hela ist?


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

För mig är multiplayer den självklara prioriteringen på sådana här spel. Jag drar alltid igång direkt med MP och skiter i SP. Så det var bra att ni väntar med betyg tills MP har fått lirats!

Medlem
Skrivet av Harley:

Måste säga att det som gjorde att jag totalt hatade COD SP var att det strömmade fiender mot en hela tiden, men det var INTE i World At War utan i de två usla Modern Warefare spelen.
Alla som spelat genom ettan och sprungit genom TV studion vet nog vad jag menar, var tokförbannad när jag satt i 2 timmar och försökte få ihjäl lämmeltåget med fiender som bara strömmade ut från ett rum i andra änden av lokalen.
Till sist insåg jag att jag bara var lurad som försökte skjuta folk helt i onödan, det var ju bara att springa igenom rummet så var den delen avklarad, URUSELT.

Missade en sak när jag skrev min kommentar förut, det var COD Modern Warefare 1 och COD Black Ops som var löjligt skriptade.

Hehe, jag försökte också plocka alla i tv-studion men det gick inte, sen lade jag benen på ryggen och då gick det Precis samma sak vid pariserhjulet, gällde stå vid en av dörrarna som de annars strömmade ut ur.

Medlem

Jag blev precis klar med SP delen, väldigt besviken förutom det sista uppdraget. Totalt så tog det mig 4 timmar och då körde jag igenom mitt vanliga tempo, dvs, att inte dö men inte att sega allt för mycket.

Får hoppas att MP håller högre kvalité!

Medlem
Skrivet av Sheikh Plisken:

vad är poängen med en halv recension utan betyg? kunde kanske bara ha väntat med att publicera det hela ist?

Betyg är totalt oviktigt. Läser du recensionen får du reda på allt du behöver veta om singelplayerkampanjen, sen spelar antalet FZ-logotyper ingen roll längre. Sen är recensioner till för att hjälpa folk bestämma sig för om de ska köpa spelet eller inte - är det inte bättre då att dela upp recensionen på två delar för att kunna hjälpa så många som möjligt så snabbt som möjligt?

Medlem

Vilken plattform testade du spelet på och hur var kontrollerna Calle? Jag tycker FZ glömmer att ta upp sånt lite för ofta. Vad skulle du ge SP kampanjen för betyg? Vill veta om jag ska önska mig spelet eller inte, fyller om fem dagar

För övrigt var det bra skrivet, gav en liten tankeställare. Man blir lite sur när kampanjerna blir så slarviga och all fokus läggs i multiplayer


signatur

Game long and prosper

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Javas:

Vilken plattform testade du spelet på och hur var kontrollerna Calle? Jag tycker FZ glömmer att ta upp sånt lite för ofta. Vad skulle du ge SP kampanjen för betyg? Vill veta om jag ska önska mig spelet eller inte, fyller om fem dagar

För övrigt var det bra skrivet, gav en liten tankeställare. Man blir lite sur när kampanjerna blir så slarviga och all fokus läggs i multiplayer

Körde det på 360 och kontrollerna följer i princip standardmapningen för den här typen av spel. Inga konstigheter. Hoppas dock kunna lira mp på både pc och konsol.

Att betala för spelet för endast kampanjen är tveksamt, det är förmodligen för MP du har detta i spelhyllan.


signatur
Medlem

redan köpt spelet idag, läste på enhel del andra som skrivit om splet och så, och alla sa att multiplayern var riktigt bra och genomtänkt, så förhopningsvis är det värt pengarna:)


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Javas:

Vilken plattform testade du spelet på och hur var kontrollerna Calle? Jag tycker FZ glömmer att ta upp sånt lite för ofta. Vad skulle du ge SP kampanjen för betyg? Vill veta om jag ska önska mig spelet eller inte, fyller om fem dagar

För övrigt var det bra skrivet, gav en liten tankeställare. Man blir lite sur när kampanjerna blir så slarviga och all fokus läggs i multiplayer

Körde det på 360 och kontrollerna följer i princip standardmapningen för den här typen av spel. Inga konstigheter. Hoppas dock kunna lira mp på både pc och konsol.

Att betala för spelet för endast kampanjen är tveksamt, det är förmodligen för MP du har detta i spelhyllan.

Tack Calle!


signatur

Game long and prosper

Inaktiv

Testade det på xbox. Körde inte så länge, men tyckte det var helt ok.

Medlem

Ny patch för alla system som fixar de flesta problemen, ute nu (snart på xbox)

Medlem

Homefront var en stor besvikelse enligt mig. SP kampanjen kändes trög, ful och så snitslad så jag stod inte ut mer än i en timme med spelet. MP var intressant till en början, men efter ett tag så hopade sig problemen och jag av-installerade spelet. 2 timmar av lag, ful grafik - spelar ingen roll om det är DirectX 11 eller inte om det fortafarande ser ut som skräp. Spelets olika spel lägen var intressanta och buy-in var en kul omväxling, men spelet var alldeles för dödligt och för - tja oengegerad. Det skulle behövas ett par rejäla patchar för att få ordning på spelet anser jag. Kanske får man det - men när man efter spelat Homefront i två timmar och av ren frustration testar att logga in på BLOPS och på BFBC2 efter - så inser man att det finns vissa spel som trots liknande fel vet vad dom gör och andra som helt enkelt har riktigt bra spel upplevelse.
Homefront är för min del nu ett avslutat kapitel och jag förbannar min egen otålighet varje gång jag ser det i min STEAM lista


signatur

A badly drawn wolf

1
Skriv svar