problem med IE9 och FZ-video

Medlem
problem med IE9 och FZ-video

Har väldiga problem att se FZs filmer med IE9. Har jag missat nåt man ska ladda ner eller nåt?

Medlem

Fick det inte att funka heller med IE9


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

IE funkar inte alls bra med FZ, och IE9 är bara en "RC" - version, och inte den slutgiltiga versionen. Testa Chrome eller FIrefox istället.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det är inte alls någon "RC"-version vi pratar om.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Nej, den slutgiltiga versionen släpptes igår... Det verkar som man behöver nån plugin eller nåt... Nån som vet?

Medlem

JWPlayer, som vi använder, har tydligen något problem med IE9 (eller om det är IE9 som har problem). Dem är på det i skrivandets stund så vi får hoppas på en uppdatering snart där videos spelar även i IE9.

EDIT:
Efter lite mer sök ser jag att buggen blivit fixad för ett par dagar sedan i deras senaste version. Ska se om jag kan få ut den så snabbt som möjligt.

EDIT 2:
Skickar ut en uppdatering av spelaren i eftermiddag. Då ska videos för IE9 hoppa igång.

Medlem

det var snabba ryck! tackar! ska testa ikväll!

Medlem
Skrivet av walter_iego:

IE funkar inte alls bra med FZ

Har du några exempel på delar av FZ som inte fungerar bra med IE vore jag tacksam att få ta del av det så jag kan förbättra sidan.

Tack!

Det har varit problem med inloggning, problem med att skriva blogginlägg, felmeddelanden, osv. Det har inte funkat. Jag ska testa med ny IE9


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Det har varit problem med inloggning, problem med att skriva blogginlägg, felmeddelanden, osv. Det har inte funkat. Jag ska testa med ny IE9

Hittar du märkligheter och fel framgent så rapportera det gärna så vi kan åtgärda felen. Sidan ska ju naturligtvis lira bra med IE.

Medlem

funkar finfint nu!

Antikvitet

Victolllly!


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

1
Skriv svar