Batman: Arkham City kan klaras av på åtta timmar

Robot
Batman: Arkham City kan klaras av på åtta timmar

Rocksteady Studios berättar att en av höstens stortitlar blir överraskande kort. Om du håller dig till huvudstoryn, det vill säga.

#batman-arkham-city


Medlem
Batman: Arkham City kan klaras av på åtta timmar

Trisst dagens spel ska bli så kort så möjligt så de kan pumpa in med DLC!!! Var i allsinna dagar kom in DLC!? DLC är ända över häcken på företagarna! VIsst på ett sätt är det fint o ha DLC men det blir för mycket! Focus på spel blir mindre, spelen blir väldigt kort och allt ska kosta om man vill spela mer. Trist på så sätt!


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

8 timmar räcker, jag har inte lika mkt tid att spela nuförtiden...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem
Skrivet av Serkish:

Trisst dagens spel ska bli så kort så möjligt så de kan pumpa in med DLC!!! Var i allsinna dagar kom in DLC!? DLC är ända över häcken på företagarna! VIsst på ett sätt är det fint o ha DLC men det blir för mycket! Focus på spel blir mindre, spelen blir väldigt kort och allt ska kosta om man vill spela mer. Trist på så sätt!

Du slutade läsa efter första meningen?
Q&A personal gör inget annat än att spela spelet hela dagen, det är klart att de vet hur man tar sig igenom det snabbt. Det gäller dessutom om du bara följer huvudstoryn och inte gör mycket omkringliggande.

Medlem

Hoppas att nästa Batman spel blir i Gotham City som man kan röra sig fritt i


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Vill också se långa episka storys, Det gör inget ifall utvecklare tar inspiration från den tidiga stumfilms trenden med Serials, Fulllängd spel som har en röd tråd. inte att förknippas med de korta episod spel telltale har, det finns en skilnad. Men Det är klart att man ska göra allt lull lull runt om i spelet:)


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av abbe:

Du slutade läsa efter första meningen?
Q&A personal gör inget annat än att spela spelet hela dagen, det är klart att de vet hur man tar sig igenom det snabbt. Det gäller dessutom om du bara följer huvudstoryn och inte gör mycket omkringliggande.

Problemet är att det gäller alla spel, i Homefront kan storyn räcka i 6 timmar eller mer om man bara utforskar lite.
Dock är problemet att 8h är det som de flesta kommer att klocka in på, eller mindre.
De tider de säger ska tas med en nypa salt, säger de kring 8 så är det högst 8, och sido-uppdragen kan knappast ta 2-3ggr längre tid än storyn såvida de inte spammat...
Dock kan man hoppas det blir ett bra spel i alla fall och 8 bra timmar

Medlem

8timmar för 400kr är alldeles för lite. 8 timmar hade varit acceptabelt om det hade funnits en bra multiplayer också.

Medlem
Skrivet av Rickard11:

8timmar för 400kr är alldeles för lite. 8 timmar hade varit acceptabelt om det hade funnits en bra multiplayer också.

well.. det är precis vad du betalar för ett biobesök också. 2 timmar för ca 100 kr

20 timmar räcker långt och väl, efter det blir det bara ointressant.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Är väl lagom ska ju inte vara superlångt heller då tappar man intresset.

Medlem

400 kr = 8h Låter rettså ok ..

Hur långt/h kommer du på 400 kr på något annat .
ta bilen tanka den med 400 kr och se hur många timmar du kan glida på stan


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem

8 timmar är längre än om man bara satsar på huvudstoryn i första spelet, så detta är bra nyheter.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Rickard11:

8timmar för 400kr är alldeles för lite. 8 timmar hade varit acceptabelt om det hade funnits en bra multiplayer också.

Så köp det inte, det finns garanterat massvis med annat du kan göra så att säga det där grundat på en del av spelet och inte hela är bara dumt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Icke bra! Icke bra!

Annat var det på min tid! Då Half-Life 1 kom till PC! Det var en riktigt rejält lång singleplayer del! Tog säkert runt 30 timmar! Minst 20 timmar iallafall!

Half-Life 2 var inte lika långt men det var ett stort spel ändå!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Skönt säger jag... När jag jobbade som Q&A så visste man ju precis hur allt fungerade, vart alla fiender skulle dyka upp och hur man skulle göra slut på dem så snabbt som möjligt.
Spelar man samma banor ut och in i några månader så blir det ju så.

Jag kommer antagligen lägga 10-12 timmar på Batman då jag tänker göra sidoquesten och inte alls springa förbi allt. 10-12 timmar är ju helt ok för ett bra spel.

Medlem
Skrivet av Remus:

Icke bra! Icke bra!

Annat var det på min tid! Då Half-Life 1 kom till PC! Det var en riktigt rejält lång singleplayer del! Tog säkert runt 30 timmar! Minst 20 timmar iallafall!

Half-Life 2 var inte lika långt men det var ett stort spel ändå!

HL1 går att köra igenom på 30 min så det så

Medlem

Roligt att folk säger att spel är så korta nu för tiden.
Det är bara en myt och något ni har fått för er. Finns ett fåtal spel som brukar va riktigt långa det är bla. RPG (mass effect tex.) Half life 2 är inte långt inte half life heller för den delen. Half Life 2 klarade jag på mindre än 10 timmar på svåraste svårighetsgraden.
Säg mig några äldre spel som är långa, i min hjärnbank gapar det tomt...

Medlem
Skrivet av jlarss:
Skrivet av Rickard11:

8timmar för 400kr är alldeles för lite. 8 timmar hade varit acceptabelt om det hade funnits en bra multiplayer också.

well.. det är precis vad du betalar för ett biobesök också. 2 timmar för ca 100 kr

En sådan jämförelse kan kanske se relativt smart ut men tänker man efter så är det ganska dumt att jämföra mellan medierna. Testa att jämföra bilder, böcker eller musik med bio så kanske du inser varför jämförelserna lätt blir absurda?


signatur

Have a good time!

Medlem
Skribent

Låter bra tycker jag, vill inte ha för långa spel. Hellre kvalité än kvantitet.

Medlem

Förstår inte folk som tycker 8 timmar är lite. För att hålla uppe någon sådär historia i 8timmar, så krävs det ju en del story osv. Dessutom bara mainstory, det betyder ju som sagt att spelet är ett par timmar till. Folk som arbetar, har familj eller partner, dom ska ju också kunna spela spel, utan att dom glömt bort vad spelet handlade om när dom kommit till slutet.

Fan, när det kommer till gamla NES och SNES, där man kunde spela klart ett spel på 1timme, t.ex. Super Mario och Mega-Man, ja då kostade ju spelen lika mycket som dagens priser. Och då fanns det ingen multiplayer eller liknande heller.

Läser ni ens längre än näsan växer?
[b]Kan[/b klaras på 8 timmar annars 20+

Jag klarade Mario 2 på 41 min för att jag hade lust men det är ju inte så man spelar om man vill bli underhållen...


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Ish
Medlem

Jag ger mig fan på att folk kommer whina när storyn bara räcker i 10h på TES4... Onej, vad ska jag göra nu.. HMMMMMMMMMMMMMM........


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Inaktiv

5 till 50 dagar tycker jag är bra längd på ett spel.

Medlem

Låter rimligt.
Kommer för mycket bra spel för att lägga ner evigheter på varje spel.
Vill gärna ha ett liv borta från soffan också.

Medlem

Beror väl på hur mycket man lirar, kikar runt etc etc. Jag har sett speedruns på Ninja Gaiden på dryga 15 min, men så här 20 år senare har jag fortfarande inte klarat det. Allt är relativt, utom korven - den har två


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Läser ni ens längre än näsan växer?
[b]Kan[/b klaras på 8 timmar annars 20+

Jag klarade Mario 2 på 41 min för att jag hade lust men det är ju inte så man spelar om man vill bli underhållen...

Precis. Kom ihåg MGS4, tog mig sjukt lång tid... tror det var runt 20 timmar. Medan man kan klara det på mycket mindre. Allt handlar om att man ska njuta också, vilket inte man gör på 8 timmar. Så här lång tid för en singel player är inte ens kort tid. Relax!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Som jag har skrivit tidigare:

Det kommer väl som vanligt vara folk som tar sig igenom spelet så snabbt dom bara kan och sedan klagar på att det är för kort, istället för att göra allt som man kan göra i spelet och få ut mer av det.

Det är synd om barnen.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Zarsky:

Blev besviken nu. Gillar inte färgerna alls där, ser ut som ett tivoli, inte en stad. Frameraten ser inte särskilt bra ut den heller.

12
Skriv svar