Valve: "Vi vore ingenting utan Id"

Robot
Valve: "Vi vore ingenting utan Id"

Gabe Newell skräder inte med de fina orden när han tänker tillbaka på vad Id Software innebar för Half-Life och Valve.

#half-life, #valve, #quake, #portal-2, #rage, #half-life-2-episode-three, #prey, #prey-2-2, #duke-nukem-forever, #gran-turismo-5


Medlem
Valve: "Vi vore ingenting utan Id"

Trevligt skrivet!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Vart köper man mössan?

Medlem

Haha. Undrar samma sak som Cheewie.

Medlem
Skrivet av Cheewie:

Vart köper man mössan?

http://store.valvesoftware.com/product.php?i=H0300


signatur

My gun's bigger than yours.

Medlem

Bra artikel, och grymt snygg mössa.. nästan så att man borde köpa en

Medlem

Kul att ni verkar tycka om den (artikeln, och framförallt mössan )

Lyssnade på casten och damn, Gabe är en skön lirare som verkligen har haft, har och kommer ha inverkan på branschen.. Sen att cvg besparade massa arbete med relevant transskribering besparade en massa tid. Ibland har man tur. Jag måste medge att jag tycker om att väcka olika branschperspektiv. Ah, life. Vad styltat det blir när man kommenterar via iphone...


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Verkar som Gabe har koll och snackar inte massa "this game is next gen" smörja. Gillar folk som håller det informativt och inte bara babblar om "next gen" och nästa spel som kommer.

Artikel: 9/10
Gabe: 10/10

Medlem

Beställde lite skit ifrån steamstore - ett tips är att vara flera om frakt och tull (då frakten går på ca 200kr, och tull 500:-) - annars gick allting galant!:D

Steam <3

Medlem

Min flickvän har en sån där headcrab mössa XD!


signatur

cags

AW8
Medlem

Gör klart Episode 3 nu!


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

hoppas att Ep3 blir längre än hl2 !!!


signatur

cags

Medlem

Sådana här artiklar gör mig glad!
Fint av herr Newell att ge lite erkännande åt företaget och folket bakom, som skapade grunden och banade väg för vad FPS-liren är idag.

Medlem
Skrivet av Taurus:

Sådana här artiklar gör mig glad!
Fint av herr Newell att ge lite erkännande åt företaget och folket bakom, som skapade grunden och banade väg för vad FPS-liren är idag.

Du menar CoD... och dedi servrar om man har tur.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Du menar CoD... och dedi servrar om man har tur.

Ähum, hehe!
Har hört att spelare inte är så nöjda med CoD och de andra FPS:en just nu.
Men det har väl mer att göra med att de spelen liras på fel plattform som inte har fullt stöd för dedikerade servrar och "mass multiplayer experience".

Själv tänkte jag som en gammal ID Software-fantast på Quake serien med diverse moddar.

Men iaf, artikeln ovan borde få "fanboys" för b.la ovan nämnda CoD att sluta dissa ID och Quake.
Om de ändå inte är övertygade bör de ta en titt på denna wikipedia-artikel
http://en.wikipedia.org/wiki/Id_Tech

Medlem

håller med jonis !

sköna kommentarer. spec om prey.. trodde dom hade värkligen försvunnit efter de titeln men men

Medlem

lyssnar på podcasten, och vad som driver mig galen är "you know".

1
Skriv svar