The Old Republic räds inte WoW

Robot
The Old Republic räds inte WoW

EA:s Frank Gibeau jämför Blizzard MMO-monster med "att skriva en inköpslista".

#world-of-warcraft


Inaktiv
The Old Republic räds inte WoW

Har jag hört det här förut ett par gånger från alla andra wow mördare också?


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

varje gång någon nämner wow och försöker låta det som att wow "gör det dåligt" och de själva gör det bättre hör jag:
http://www.youtube.com/watch?v=9i1QAtET0ok&feature=related

Man kan säga mycket om sina egna spel men börja inte ens och jämföra er med Blizzard. De banar väg för alla er andra som hittills bara gjort samma sak fast mycket sämre.

Medlem

Känns som om någon kommer få äta upp sina ord, aldrig hört talas om ett MMORPG som inte haft nån sorts "döda x antal blablabla"-quest. Och med tanke på att det man hört utvecklarna gapa mest om är att de har full voiceover så väntat jag mig inte något banbrytande. Bara för att jag kan höra en NPC säga att han behöver 20 Wookie-öron så betyder det inte att jag kommer bry mig mer.

Medlem

Upp till bevis säger jag bara

Nej men det är väldigt många som har försökt ta på sig titeln som "Wow-dräpare" men väldigt få har varit i närheten.
För stunden tror jag att ToR har en liten chans då de har Star Wars historian som backar upp dem men då gäller det att de lever upp till det namnet.

Än så länge verkar det väldigt lovande då de har redan lagt ner mycket jobb på guilderna innan release vilket enligt mig är väldigt bra.

Sen så gillar jag verkligen att de har lite mer RP på questen istället för att alla får göra samma sak med samma resultat.

Btw, kort fråga, har de sagt något om NPC companions för jag har för mig att jag läste någonting någonstanns någon gång om det >.>

Medlem

Jag tycker faktiskt Blizzard lyckats få in storyn mycket bättre i Cataclysm än tidigare.

Medlem

Undra hur länge WauW ska finnas kvar :P..... Dom har hållit på ett tag. Mins första gången man körde det. Det var så spännande att få nya saker. Döda en struts hos taurens som hunter. Det var grejer det! Men men, jag tycker att WauW har börjat bli dåligare. Så jävla mycket massproduktion av armor och vapen så man orkar knappt spela!. Det var ju också 2 år sen jag spelade Redan då blev det för mycket av allt!


signatur

while(I.alive()){cout << I.says("Tjenare");}

Medlem
Skrivet av Gottn:

Undra hur länge WauW ska finnas kvar :P..... Dom har hållit på ett tag. Mins första gången man körde det. Det var så spännande att få nya saker. Döda en struts hos taurens som hunter. Det var grejer det! Men men, jag tycker att WauW har börjat bli dåligare. Så jävla mycket massproduktion av armor och vapen så man orkar knappt spela!. Det var ju också 2 år sen jag spelade Redan då blev det för mycket av allt!

De är kvar tills Blizzard släpper sitt nästa MMO, Titan som det för närvarande kallas för internt på Blizzard.

Moderator | Testpilot

Jag var skeptisk till att Age of conan och Aion skulle funka. Lirade dem dock för det var ett någorlunda annorlunda spel gemfört med wow. Detta spel gör jag dock min största tilit just cause det är Star Wars och Bioware tillsammans. Skulle det visa sig att spelet rent ut sagt är skit så kommer jag garanterat att mörda dem... (No need to go to the police, just kidding)


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Han har ju rätt. WoW är väldigt fördummat och Old Republic är säkert bättre på Quest och story.. problemet är ju att 80% av MMO spelare skiter i det. Speciellt i WoW där oxo majoriteten är under 18 år.

Även om Old Republic får toppbetyg så lämnar inte folk WoW... Jag känner hur många som helst som är trötta på WoW men spelar det ändå, bara för att man har skaffat kompisar där och vill inte lämna dem samtidigt som många inte har råd med att köra mer än 1 MMO.

Med andra ord. WoW har blivit ett community och det kan komma ett MMO som är 100 gånger bättre och snyggare men det hjälper inte.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag var skeptisk till att Age of conan och Aion skulle funka. Lirade dem dock för det var ett någorlunda annorlunda spel gemfört med wow. Detta spel gör jag dock min största tilit just cause det är Star Wars och Bioware tillsammans. Skulle det visa sig att spelet rent ut sagt är skit så kommer jag garanterat att mörda dem... (No need to go to the police, just kidding)

Det faktum att ToR är ett Star Wars spel, och görs av Bioware, är enligt mig skäl nog att åtminstone testa spelet nån månad. Om det däremot blir en "WoW-dräpare" låter jag vara osagt, men det kommer nog garanterat dra en del spelare från WoW. Många av mina f.d WoW guildmedlemmar och IRL vänner är intresserade av ToR.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Detta är så bekant. Lord of the ring online, warhammer online, Rift online och Conan online fast alla fall! Jag önskar dock att Star wars the old republic kommer bli dunder osv. Men man kanske inte ska dra stora slut satser! Jag tycker det är väldigt positiv att det tar sent o mindre buggar osv... Visst man säger när wow kom ut så var det ju massa buggar fast det var den tiden. Konkuransen var inte så stor då. Men nu kan man ju inte släppa buggade spel. Idag vill spekulanter ha bugg fri i början. Därför är det bra att Bioware ta sin tid. Dessutom är dem inte så arrogant som blizzard är näsan upp i luften haha. Fast i ett viss mån har det rätt o vara det.

Hoppas den blir dunder! Dock så väntar jag på denna bra spel! Jag tror den kommer bli faktiskt bra, sen hur bra vet man ej men bra kommer den bli! Man ska inte ha för stora förväntningar utan njuta av spelen.


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

rav
Medlem

Det är väl bra att dom lägger ner tid och pengar på sina spel, då många utvecklare stressar ut produkter och levererar saker som inte håller.
Det är ju därför man har så lite förtroende för nya spel, framförallt MMO's.
Det är väl bra att han är lite kaxig och tror på sin produkt

Tyvärr tror jag inte det kommer falla mig i smaken att RPG'a mig igenom hela spelet och välja svarsalternativ hela tiden. Om alla quests ser ut så kommer dom ju förstöra det roliga. För det finns inte en chans att dom kommer lyckas göra alla, säg tusen, quests så intressanta att man vill lägga ner så mycket energi och läsa och välja olika svarsalternativ.
Inte ens om man älskar Star Wars.

rav
Medlem

Trots att jag är skeptisk tänker jag ge det en chans.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Serkish:

Detta är så bekant. Lord of the ring online, warhammer online, Rift online och Conan online fast alla fall! Jag önskar dock att Star wars the old republic kommer bli dunder osv. Men man kanske inte ska dra stora slut satser! Jag tycker det är väldigt positiv att det tar sent o mindre buggar osv... Visst man säger när wow kom ut så var det ju massa buggar fast det var den tiden. Konkuransen var inte så stor då. Men nu kan man ju inte släppa buggade spel. Idag vill spekulanter ha bugg fri i början. Därför är det bra att Bioware ta sin tid. Dessutom är dem inte så arrogant som blizzard är näsan upp i luften haha. Fast i ett viss mån har det rätt o vara det.

Hoppas den blir dunder! Dock så väntar jag på denna bra spel! Jag tror den kommer bli faktiskt bra, sen hur bra vet man ej men bra kommer den bli! Man ska inte ha för stora förväntningar utan njuta av spelen.

Bara jag som hade problem att läsa ibland och garvade lite på kuppen?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Serkish:

Detta är så bekant. Lord of the ring online, warhammer online, Rift online och Conan online fast alla fall! Jag önskar dock att Star wars the old republic kommer bli dunder osv. Men man kanske inte ska dra stora slut satser! Jag tycker det är väldigt positiv att det tar sent o mindre buggar osv... Visst man säger när wow kom ut så var det ju massa buggar fast det var den tiden. Konkuransen var inte så stor då. Men nu kan man ju inte släppa buggade spel. Idag vill spekulanter ha bugg fri i början. Därför är det bra att Bioware ta sin tid. Dessutom är dem inte så arrogant som blizzard är näsan upp i luften haha. Fast i ett viss mån har det rätt o vara det.

Hoppas den blir dunder! Dock så väntar jag på denna bra spel! Jag tror den kommer bli faktiskt bra, sen hur bra vet man ej men bra kommer den bli! Man ska inte ha för stora förväntningar utan njuta av spelen.

Bara jag som hade problem att läsa ibland och garvade lite på kuppen?

Medlem
Skrivet av Hannu87:

Vad är wow?

Exakt


signatur

OORRYYEE!!

Medlem

Rift som gäller nu ändå!

Inaktiv

Samma "Bioware-kvalitet" de gav DA2...

Med galna EA och LucasArts bakom kan inte spelet lyckats.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem
Skrivet av Tpiom:

Samma "Bioware-kvalitet" de gav DA2...

Med galna EA och LucasArts bakom kan inte spelet lyckats.

LucasArts har gjort en del sjuukt bra spel i sina gamla dar, Samma med bioware.

Om det blir dåligt så är det EA som har varit där med sitt casual finger och petat.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Inaktiv

Så vänta, ist för att gå på äventyr och klubba ner alla jag ser i min väg så ska jag "föra dialog" med random karaktärer jag stöter på? Jag tror inte jag har läst en hel quest text i wow någonsin, inte i något annat mmo heller. Och vill man ha lite djup om varför man ska döda 20st grisar i wow så kan man läsa quest texten för den förklarar ganska bra varför man måste göra det.

Inaktiv
Skrivet av Ladestam:
Skrivet av Tpiom:

Samma "Bioware-kvalitet" de gav DA2...

Med galna EA och LucasArts bakom kan inte spelet lyckats.

LucasArts har gjort en del sjuukt bra spel i sina gamla dar, Samma med bioware.

Om det blir dåligt så är det EA som har varit där med sitt casual finger och petat.

Lucasart har en hel del spel som är bra ja, men 99% av dem är INTE starwars spel... tror att det går ungefär 1 av 20st starwars spel som faktiskt är bra och inte mediokra tråkiga springa runt och skjuta spel.

Bioware kan göra bra saker, men har inte några större förväntningar så länge de har EA som utgivare.

Medlem
Skrivet av Brandter:

Så vänta, ist för att gå på äventyr och klubba ner alla jag ser i min väg så ska jag "föra dialog" med random karaktärer jag stöter på? Jag tror inte jag har läst en hel quest text i wow någonsin, inte i något annat mmo heller. Och vill man ha lite djup om varför man ska döda 20st grisar i wow så kan man läsa quest texten för den förklarar ganska bra varför man måste göra det.

Själv läste jag alla "quest texter" när jag spelade, de ökar rollspelskänslan markant.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Serkish:

Detta är så bekant. Lord of the ring online, warhammer online, Rift online och Conan online fast alla fall! Jag önskar dock att Star wars the old republic kommer bli dunder osv. Men man kanske inte ska dra stora slut satser! Jag tycker det är väldigt positiv att det tar sent o mindre buggar osv... Visst man säger när wow kom ut så var det ju massa buggar fast det var den tiden. Konkuransen var inte så stor då. Men nu kan man ju inte släppa buggade spel. Idag vill spekulanter ha bugg fri i början. Därför är det bra att Bioware ta sin tid. Dessutom är dem inte så arrogant som blizzard är näsan upp i luften haha. Fast i ett viss mån har det rätt o vara det.

Hoppas den blir dunder! Dock så väntar jag på denna bra spel! Jag tror den kommer bli faktiskt bra, sen hur bra vet man ej men bra kommer den bli! Man ska inte ha för stora förväntningar utan njuta av spelen.

Bara jag som hade problem att läsa ibland och garvade lite på kuppen?

Läste det 4 gånger


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

När ska Bioware fatta att vi inte vill ha en WoW-dödare utan ett nytt SWG?

Medlem

Så de tror att de ska döda WoW genom att låta folk prata med datorstyrda spelare. Intressant. Jag hade nog kört på mer action istället. Hur många är det egentligen som spelar ett spel för storyns skull.

game play > story

Detta är en lag, finns inget spel i världen som räddas av en bra story. I de flesta bra spelen kan man skippa storyn helt eller delvis utan att spelupplevelsen förstörs.

Ingen läser till exempel questen i WoW. Quest-rutan klickas bort fortast möjligt. Oftast så kommer man på efter en quest är klar och nästa tar vid vad den förra gick ut på. "JAHA, det va därför som han ville att jag skulle samla dessa getklövarna."

Vill man ha en bra story. Då tittar man väl för i helvete på en film.

Inaktiv
Skrivet av Ladestam:
Skrivet av Brandter:

Så vänta, ist för att gå på äventyr och klubba ner alla jag ser i min väg så ska jag "föra dialog" med random karaktärer jag stöter på? Jag tror inte jag har läst en hel quest text i wow någonsin, inte i något annat mmo heller. Och vill man ha lite djup om varför man ska döda 20st grisar i wow så kan man läsa quest texten för den förklarar ganska bra varför man måste göra det.

Själv läste jag alla "quest texter" när jag spelade, de ökar rollspelskänslan markant

Precis det jag menar på mitt egna lite flummiga sätt. Det finns mycket att läsa i varje questtext men folk bryr sig kort och gott inte om det ;). Eller iaf majoriteten.

Medlem

Alltid skräds det med orden ifrån alla andra men sällan ser man något bra resultat.
Lätt att sitta på ett kontor och skryta om något som ingen sätt röken av ännu, och vem vill sitta i 20-30minuter för att höra Vad det är tänkt att göra, den tiden vill man ägna åt att Göra det, inte lyssna...
(suck för sega Bossar, överallt, i spel och verklighet.)

Medlem
Skrivet av snurrfint:

Så de tror att de ska döda WoW genom att låta folk prata med datorstyrda spelare. Intressant. Jag hade nog kört på mer action istället. Hur många är det egentligen som spelar ett spel för storyns skull.

game play > story

Detta är en lag, finns inget spel i världen som räddas av en bra story. I de flesta bra spelen kan man skippa storyn helt eller delvis utan att spelupplevelsen förstörs.

Ingen läser till exempel questen i WoW. Quest-rutan klickas bort fortast möjligt. Oftast så kommer man på efter en quest är klar och nästa tar vid vad den förra gick ut på. "JAHA, det va därför som han ville att jag skulle samla dessa getklövarna."

Vill man ha en bra story. Då tittar man väl för i helvete på en film.

Kan inte riktigt hålla med här, jag spelar spel för storyns skull, jag ser det som en berättelse mer än ett spel. Sedan är ju roligt gameplay också välkomnande. Men jag tror inte att jag kunnat spela wow eller något av blizzards spel om det inte vore för storyn.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

12
Skriv svar