Sackboy är lärarens bästa vän

Robot
Sackboy är lärarens bästa vän

LittleBigPlanet 2 får DLC som ska hjälpa lärare att bygga skojiga lärorika banor för klassrummet.

#littlebigplanet-2


Medlem
Sackboy är lärarens bästa vän

Bra spel. Rekommenderas varmt om man tycker om att skapa egna banor. Skall bli intressant vad det där lbp-paketet egentligen innehåller.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Tycker ni bör byta Sackboy till Sackperson i rubriken, mindre sexistiskt så

Medlem

Alla lärare har ju en PS3:a i klassrummet också...

Medlem

Känns väl inte så troligt att man kommer se detta i skolorna om inte lärarna själva äger en PS3. Men en kul ide ändå

Medlem

Sjukt lyxig undervisning det kommer bli för framtidens ungdomar. När jag gick i grundskolan fick vi inte ens spela Chefrens Pyramid som fanns installerat på datorerna ( troligtvis förstod inte läraren att det var ett lärospel ). Cool story bro, jag vet!

Medlem

Jag är inte ett dugg förvånad!

Min fyraårige son dyrkar baneditorn och har blivit riktigt vass på att hantera de enklare funktionerna. Han har precis gått "kursen" i avancerad limning.

Själv sitter jag som programmerings-analfabet och funderar på hur den avancerade logiken ska tillämpas i olika sammanhang och inser efteråt att det jag egentligen gör är programmering. Så att LBP skulle funka i undervisningssammanhang är jag helt övertygad om.

Medlem
Skrivet av Wartex:

Sjukt lyxig undervisning det kommer bli för framtidens ungdomar. När jag gick i grundskolan fick vi inte ens spela Chefrens Pyramid som fanns installerat på datorerna ( troligtvis förstod inte läraren att det var ett lärospel ). Cool story bro, jag vet!

Sjukt lyxig undervisning du hade. På min tid hade vi inga datorer i skolan.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Lek och lär är fina grejor som är grovt underskattat, visst fan lär man sig mer om man har skoj och får räkna ut saker själv!

1
Skriv svar