Snabba dig och vinn Shogun 2!

Robot
Snabba dig och vinn Shogun 2!

Sugen på att vinna collector's edition av Shogun 2 i en bambu-ish box? Då är det dags att lägga på ett kol, för vid midnatt är det för sent.

#total-war-shogun-2


Medlem
Snabba dig och vinn Shogun 2!

Ordentligt korkat att ha dessa tävlingar EFTER spelet släppts. Någon gång under resans gång borde ju tanken ha slagit någon av er att folk oftast (?) köper spelet på releasedagen och borde avgöra tävlingen dagen före release. Det kanske finns någon förklaring (vilket jag hoppas ...) så vad vet jag ...

Medlem

De kanske vill att folk som inte har råd med spel ska få en chans att få spelet gratis?

Redaktör
Ponny
Skrivet av IceDusT:

Ordentligt korkat att ha dessa tävlingar EFTER spelet släppts.

Hade du klickat in dig till tävlingen hade du blivit varse att tävlingen varit igång sen den 11. Inte konstigare än så.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Tror han syftarr på att ni avslutar tävlingarna efter releasedagen.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Gabe:

Tror han syftarr på att ni <avslutar> tävlingarna <efter> releasedagen.

Asch, gratis är gott. Jag skulle bli jätteglad att vinna - även om spelet släpptes två dagar innan.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av Gabe:

Tror han syftarr på att ni <avslutar> tävlingarna <efter> releasedagen.

Asch, gratis är gott. Jag skulle bli jätteglad att vinna - även om spelet släpptes två dagar innan.

Samma här, gratis är alltid gott. Men man blir så förbannad när det alltid händer alla utom en själv


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Vad tror ni det krävs för att maxa grafiken i detta spel? Börjar tvivla på min dators prestanda :/


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem
Skrivet av Ladestam:

Vad tror ni det krävs för att maxa grafiken i detta spel? Börjar tvivla på min dators prestanda :/

Ladda ner demot på Steam och testa hur det går ?

Medlem
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av Ladestam:

Vad tror ni det krävs för att maxa grafiken i detta spel? Börjar tvivla på min dators prestanda :/

Ladda ner demot på Steam och testa hur det går ?

Men demot e ju as stort, pallar ej att med mitt sega internet spendara en dag på att tanka hem ett demo.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem
Skrivet av Gabe:

Tror han syftarr på att ni avslutar tävlingarna efter releasedagen.

Bingo.

Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av Gabe:

Tror han syftarr på att ni <avslutar> tävlingarna <efter> releasedagen.

Asch, gratis är gott. Jag skulle bli jätteglad att vinna - även om spelet släpptes två dagar innan.

Givetvis är det glädjande att vinna och tycker också gratis är godast. Men glädjen att vinna spelet dagarna före release är bättre än att sitta med två kopior för att du köpte spelet på releasedagen och vinner en kopia från FZ. Alltså ... jag vet inte riktigt varför jag sitter här och förklarar det här ... men jaja.

Medlem

Vill du inte vinna ett spel du redan har så är det lättast att avstå ifrån tävlingen.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem
Skrivet av Ladestam:

Vad tror ni det krävs för att maxa grafiken i detta spel? Börjar tvivla på min dators prestanda :/

Kör spelet med Intel i860 @ 3ghz, 4gb RAM, GTX580, allting på max, ca 4.000 mannar på gräset och utzoomad ligger jag kring 60 FPS och zoomar jag in blir det kring 20-30 FPS. Detta utan AA alltså.

Men det låter värre än vad det är, då du oftast har kameran stilla så är faktiskt 60 FPS inte alls så dåligt. Det känns som det flytar på bra och det ser bra ut (föruom saknaden av AA då, men det kommer med DX11 patchen inom 4 veckor).

Drar man ner shadows, gräs och slår av ambient occlusion osv så springer det på rätt bra. Vågar nästan påstå det flytar på bättre än Empire och Napoleon.

Skrivet av Ladestam:

Vill du inte vinna ett spel du redan har så är det lättast att avstå ifrån tävlingen.

Tack för tipset mr. obvious.

Medlem

Tackar, processorn min kommer troligen att ge upp när jag spelar detta men grafikkorten går nog fint.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Redaktör
Skrivet av IceDusT:

Ordentligt korkat att ha dessa tävlingar EFTER spelet släppts. Någon gång under resans gång borde ju tanken ha slagit någon av er att folk oftast (?) köper spelet på releasedagen och borde avgöra tävlingen dagen före release. Det kanske finns någon förklaring (vilket jag hoppas ...) så vad vet jag ...

Målet är förstås att avsluta tävlingarna så att vinnarna får priserna till premiären. Det är inte alltid det går, men den här gången hade det funkat om det inte var så att jag tog fel på releasedatumet - jag trodde spelet släpptes i dag. Ber om ursäkt för det, men priserna skickas i vilket fall i dag så de bör vara framme till helgen.


signatur
1
Skriv svar